F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Technologia hybrydowa zagości w WTCC?

Nie wyklucza tego promotor serii, Marcello Lotti.
Karol Piątek, 5 stycznia 2013, wyświetlenia: 6428<< | lista | T- | T+ | >>
Nowy regulamin techniczny Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych, który wejdzie w życie przed sezonem 2014 to nie jedyne zmiany szykowane przez organizatorów. Promotor serii, Marcello Lotti, przyznaje, że w niedalekiej przyszłości w mistrzostwach na stałe może zagościć technologia hybrydowa oraz przycisk push-to-pass.

Ten rok będzie ostatnim sezonem z obowiązującymi przepisami S2000, a nowe regulacje wchodzące w życie od roku 2014, mają nakłonić kolejnych producentów do dołączenia do stawki. Do tej pory, chęć udziału w mistrzostwach wyraził Citroën, z kolei według doniesień prasowych na podobny ruch może zdecydować się Renault.

Przepisy S2000 zostały wprowadzone w roku 2002, pierwszym roku działalności Europejskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych, które następnie przemianowano na WTCC. Później przepisy S2000 zostały wykorzystane w wielu innych krajowych seriach

„Po jedenastu latach obowiązywania przepisów, zmiany były niezbędne. Jesteśmy zadowoleni, że prezydent FIA, Jean Todt, podziela ten pogląd i był pierwszym, który udzielił nam wsparcia” – powiedział Lotti w rozmowie z oficjalną stroną WTCC, na której zostały opublikowane jego przemyślenia dotyczące przeszłości, teraźniejszości jak i przyszłości serii. „Pierwotny plan zakładał wprowadzenie zmian dopiero w roku 2015, jednak na fali zainteresowania okazywanego przez nowych producentów, zdecydowaliśmy się go przyspieszyć. Poza tym, wiele marek ma zamiar wprowadzić nowe modele samochodów, które mogą być homologowane w 2014”.

„Tak naprawdę nie mówimy tutaj o nowej generacji samochodów, a jedynie o technicznej ewolucji przepisów Super 2000. Podstawowe założenia to zwiększenie mocy oraz dźwięku, redukcja wagi, wprowadzenie większych kół, a także nowy, bardziej agresywny wygląd. Następnie wprowadzilibyśmy więcej swobody w kwestii homologacji zawieszenia. W kolejnym etapie dopuścilibyśmy stosowanie przycisku push-to-pass oraz technologii hybrydowych. Obecnie FIA i producenci pracują nad finalnym kształtem przepisów. Ich ostateczny projekt powinien być znany przed końcem stycznia i przedłożony Światowej Radzie Sportów Motorowych w marcu”.

Lotti potwierdził również, że ostateczne ustalenia umożliwią starty obecnie stosowanych samochodów, a wzrost kosztów będzie ograniczony do minimum. „Niektórzy się ucieszą, twierdząc, że to jedynie mała aktualizacja mistrzostw, a inni będą twierdzić, że to ogromny wzrost kosztów. Uważam jednak, że przepisy Super 2000 udowodniły, że możliwe jest zachowanie przepisów technicznych przez długi czas. Poza tym nasze wysiłki pomogły utrzymać stabilne koszty. Zmiany pozwolą na dalsze utrzymanie kosztów pod kontrolą, choć wprowadzenie nowych samochodów i tak wiąże się z ich poniesieniem. Mimo wszystko mogę zapewnić, że tak jak to się dzieje za każdym razem, kiedy motorsport przechodzi zmiany techniczne, będziemy starali zapewnić się wyrównany poziom osiągów pomiędzy starymi jak i nowymi samochodami”.

Źródło: touringcartimes.com, autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
evo24, 05.01.2013 13:56[!]
technologia hybrydowa w WTCC może wyjść tylko na dobre. Dodatkowa moc zawsze się przyda, to tylko tak naprawdę uatrakcyjni i tak widowiskowe wyścigi. Ale ktoś wie jak bardzo będzie sie różnił regulamin techniczny od 2014?
fitipaldi666, 05.01.2013 16:11[!]
Chcą zrobic z WTCC drugie DTM
evo24, 05.01.2013 16:33[!]
ale czy DTM nie jest atrakcyjne? wygląd samochodów kosmiczny rywalizacja ciekawa. także sądzę że to niezły pomysł
Gilles, 05.01.2013 17:51[!]
wszystko byle nie hybrydy i P-T-P... to jest zbrodnia...
evo24, 05.01.2013 21:27[!]
ale hybrydy zależy jak pojmowane. jeśli miałoby to być coś na zasadzie KERS to mi sie podoba a co do P-T-P to tak to jest porażka. najlepszym rozwiązaniem chyba było by powiązanie WTCC z jaką inną seria o podobnym charakterze i rozwinąć areodynamikę
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca