F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli chce "odpowiedniej" umowy z F1

Włoski producent wyraził jednak chęć pozostania w sporcie.
Łukasz Godula, 15 stycznia 2013, wyświetlenia: 1586<< | lista | T- | T+ | >>
Paul Hembery, dyrektor ds. motosportu w Pirelli stwierdził, że Pirelli chce zostać w Formule 1 przez kilka lat, jednak tak długo, jak będzie to opłacalne finansowo.

Włoski producent opon powrócił do sportu w 2011 roku, po 20-letniej absencji, a obecny kontrakt na dostarczanie opon wygasa z końcem tegorocznego sezonu. Pirelli prowadzi już rozmowy na temat nowej umowy, a Hembery ma nadzieję szybko ją sfinalizować i zabezpieczyć pozycję swojej firmy jako długoterminowego dostawcy opon do F1. Hembery powiedział jasno, że warunki umowy muszą być odpowiednie dla Pirelli, by chcieli pozostać w biznesie przez długi czas.

„Chcielibyśmy zostać dłużej w tym sporcie, ponieważ to jedyna możliwość zwrotu poniesionych inwestycji” – powiedział Hembery. „Koszty są znaczne. Otrzymujemy wsparcie od zespołów i tak jak każdy, musimy odpowiadać przed zarządem o tym dlaczego coś robimy i co za to dostajemy. Wiele daje nam zwrot z reklam na torze. Sprawia to nas widocznymi i jak na razie to nam odpowiadało. Jednak nie jesteśmy lekiem na światową ekonomię”.

„Prowadzimy globalny biznes i gdy pojawiają się problemy na rynkach, musisz to jakoś zrekompensować. Jednak firmy muszą podejmować duże decyzje w motosporcie i zawsze musisz je uzasadnić. Nie różnimy się od producentów samochodów, którzy przychodzili i odchodzili. Chcemy utrzymać naszą pozycję, jednak są granice, poza które nie możemy wychodzić”.

Hembery powiedział, że zarząd Pirelli już zaakceptował decyzję o pozostaniu w F1 tak długo, jak będzie obowiązywała odpowiednia umowa.

„Mamy prowizoryczną zgodę zarządu” – ujawnia. „Oczywiście bazuje ona na pewnych założeniach. Jeśli te założenia zostaną spełnione, i zależy to od tego co stanie się z promotorem i zespołami, wtedy będziemy mieli zgodę na pójście naprzód. Jeśli koszty projektu zaczną się zmieniać, albo jeśli inwestycja będzie zbyt daleka od zwrotu, wtedy zdecydowanie decyzja będzie inna”.

Hebery wyjaśnił również, że Pirelli nie zwiększy składki od zespołów F1. „Przyglądamy się temu, jednak mogę zagwarantować, że nie będzie żadnej podwyżki” – powiedział Hembery. „Będziemy jednymi z niewielu, którzy nie poproszą o podwyżkę. Czytam ciągle o wielu innych zaangażowanych w ten sport proszących o dość znaczne podwyżki, jednak jedyną rzeczą, którą wiem jest to, że my o to nie poprosimy”.

Zaznaczył również, że umowy Pirelli z zespołami dalej będą identyczne, bez warunków preferencyjnych dla kogokolwiek. „Każdy kontrakt będzie identyczny. Z tego co wiemy, wszystkie zespoły są równymi partnerami i musimy być pewni, że dajemy im takie same wsparcie”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Linus, 15.01.2013 19:45[!]
czyt. Bardzo chcielibyśmy zostać w F1... [Oups, przecież jeszcze jesteśmy w fazie negocjacji, więc nie powinienem spalać naszej pozycji...] Zostaniemy w F1 oczywiście tylko wtedy, jeśli wypracujemy dla nas finansowo dobre porozumienie.
Kamikadze2000, 16.01.2013 14:09[!]
Niech Dębica ich zastąpi... :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca