F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull korzysta z pasywnego DRS

Mistrzowska ekipa wprowadziła dzisiaj system do swojego bolidu.
Łukasz Godula, 1 marca 2013, wyświetlenia: 2162<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull to kolejny zespół, który zdecydował się zamontować w swoim bolidzie pasywny DRS. Sebastian Vettel testował urządzanie podczas dzisiejszego, szóstego dnia testów w Barcelonie.

Kilka zespołów już rozwija swoje koncepcje, które pomagają w wygaszaniu tylnego skrzydła, by zwiększyć prędkość na prostej jeszcze mocniej, niż przy użyciu tradycyjnego DRS.

Pasywny system uruchamia się, gdy bolid osiągnie odpowiednią prędkość. Zazwyczaj jednak jest trudny do ustawienia, gdyż nie zawsze wyłącza się przy tej samej prędkości, przy której się uruchomił. Oznacza to, że kierowcy mogą zostać bez bardzo ważnego tylnego docisku w bardzo szybkich zakrętach, jeśli urządzenie nie zostanie odpowiednio dostrojone.

Sauber, Mercedes i Lotus już próbowali tego systemu, jednak żaden z nich nie jest wystarczająco pewny, by ścigać się z nim w pierwszym wyścigu. Dyrektor techniczny Lotusa, James Allison powiedział w Barcelonie, że jego zespół coraz lepiej opanowuje system, jednak nie jest jeszcze gotowy na ściganie się z nim.

„To bardzo trudna rzecz do ustawienia” – powiedział. „To pasywne urządzenie, wiec siła przełączania się nie jest bardzo duża. Chodzi o to, by uczynić przejście łatwym, powtarzalnym i wystarczająco mocnym do przesunięcia skrzydła. Jednak chcesz również skrzydło, które jest dobre i silne, gdy nie wygaszamy go. To bardzo delikatne urządzenie i trudne do zbalansowania”.

Dyrektor techniczny Red Bulla, Adrian Newey powiedział podczas prezentacji tegorocznego bolidu, że jego zespół kontynuuje rozwój swojego pomysłu. „To bardzo interesujący obszar i trzeba go odkryć” – powiedział. „Osiągnięcie dzięki niemu zysku czasowego, albo co ważniejsze, punktów, jest trudniejsze”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceMan11, 01.03.2013 18:05[!]
Vettel nic nie wie o pasywnym DRS.
gumek73, 01.03.2013 19:33[!]
Ferrari , z Alonso dyktującym tekst już pewnie pisze petycję, do przyjaciela Toda, które to części i otwory w aucie Redbulla są nielegalne :)
jpslotus72, 01.03.2013 20:25[!]
Kto wie, czy jeśli zdecydują się z tego korzystać na stałe, nie okaże się to ich kolejną - po KERS i alternatorze - "pietą achillesową"... Z tego co wiadomo (nie jestem "technikiem"), rzecz jest faktycznie delikatna, wymaga spełnienia precyzyjnych warunków - a więc "podatna na zranienie". Konkurencja może liczyć na to, że Red Bullowi się to "nie zbalansuje".
IceMan11, 01.03.2013 20:48[!]
@jpslotus72
Konkurencja od 3 lat liczy i nic z tego. Najczęściej ich liczenie kończy się protestem. W dobie PR-u nazywa się to - doprecyzowaniem zasad ;)

Myślę, że w RBR nie pchaliby się w to, gdyby nie czuli, że są w stanie to zrobić. W każdym razie zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca