F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Adess przygotuje kolejne auto LMP1

Poznaliśmy kolejną firmę, która chce zbudować kliencki prototyp.
Paweł Zając, 18 czerwca 2013, wyświetlenia: 2429<< | lista | T- | T+ | >>
Adess jest kolejną firmą, która ogłosiła, że przygotuje samochód klasy LMP1 do przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Niemcy byli odpowiedzialni za przygotowanie Lotusa T128, który w tym sezonie walczy w klasie LMP2. Teraz Adess poinformował rozpoczęciu pracy nad modelem LMP1.

Firma poszukuje obecnie partnerskiego zespołu, który mógłby wystawić dwa samochody w WEC i tym samym doprowadzić do realizacji projektu.

Stephane Chosse, szef Adess, który kiedyś pracował w Sauberze, Toyocie i HRT, powiedział: „Pod koniec roku zdecydowaliśmy się stworzyć LMP1 pod własnym szyldem. To samochód budowany od podstaw dostosowany do nowych przepisów. Rozpoczęliśmy programy w tunelu i CFD, dzięki czemu zbliżamy się do finalizacji projektu”.

Chosse dodał, że samochód mógłby wyjechać na tor w ciągu ośmiu miesięcy, jeśli znalazłaby się ekipa skłonna do zakupu dwóch prototypów. Projekt zakłada korzystanie z konwencjonalnego silnika, jednak jeśli zaszłaby potrzeba do można jeszcze dostosować go do systemów hybrydowych. Cena nowego auta LMP1 miała by wynieść ponad milion euro.

Adess dołączył do firm takich jak Dome, Perrin Limited, Honda Performance Development oraz OAK Racing, które szukają klientów na swoje samochody LMP1. Oprócz nich jeszcze Rebellion będzie korzystał z prototypu przygotowanego przez Orecę, a obecnie startujący w LMP2 Lotus najpewniej przeniesie się do wyższej klasy w przyszłym roku, gdyż ich samochód został zbudowany z uwzględnieniem nowych przepisów.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
Tagi:
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rolnik sam w dolinie, 18.06.2013 15:13[!]
Jak zwykle jeden i ten sam problem ... kasa.
Ale coś musi się dziać, bo w tym roku w klasie LMP1 "aż" 8 prototypów. Nie zagwarantuje nam to emocji.
Jednak w przyszłym roku zakładając, że zostanie Audi i zgłosi najprawdopodobniej 2 auta jest szansa, że będzie 10-12 prototypów (Audi, Toyota, Porsche, Oreca-Rebellion, Lotus + ewentualne bonusy skoro aż pięciu producentów szuka zespołów dla swoich aut). Trzeba patrzeć pozytywnie w przyszłość bo gorzej chyba być nie może;]
SirKamil, 18.06.2013 22:22[!]
Ja się zastanawiam skąd ten hype i dla kogo oni to wszystko produkują ? Dome, Perrinn (2x n w newsie jest błąd),Adess, OAK.. dla kogo te podwozia, w jak wielu sądzi, jeszcze trudniejszej dla prywaciarzy erze hybrydowej? HPD powinna kupić Strakka, ale reszta?

Cały czas nie mogę pozbyć się przekonania, że oni te projekty rozpoczynali na kanwie upadku Loli i z myślą o wymarzonym kliencie Rebellion i podczepienia się pod fabryczny układ napędowy Toyoty a rebelianci tymczasem zrobili psikus awansując do roli konstruktora z własnym projektem od Oreca. Puf, brak potencjalnych klientów. Ergo nawet jeśli z jakichś przyczyn nagle klasa LMP1 stanie się tak super-atrakcyjna i zaczną tworzyć się nowe zespołu, bądź reaktywować stare to nierealny jest scenariusz aż takiego wzrostu aby zobaczyć wszystkie te proto na torze tym bardziej, że przecież najlepszy z nich, wcale nie będzie musiał ograniczać się do zaopatrywania jednego zespołu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca