F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Citroen wchodzi do WTCC od sezonu 2014

Jednym z kierowców francuskiego producenta będzie Sebastien Loeb.
Mateusz Szymkiewicz, 25 czerwca 2013, wyświetlenia: 4093<< | lista | T- | T+ | >>
Citroen potwierdził, iż od przyszłego sezonu wchodzi do Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych wraz z Sebastienem Loebem.

Francuski producent samochodów w wystosowanym oświadczeniu potwierdził, że jednym z jego zawodników będzie dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata – Sebastien Loeb, który w tym roku rywalizuje za kierownicą McLarena w GT Series.

„Motorsport jest w DNA marki Citroen” – powiedział Frederic Banzet, dyrektor zarządzający Citroena. „Wygraliśmy pięć tytułów w rajdach cross-country i osiem w WRC. To będzie nowe wyzwanie dla Sebastiena Loeba, naszego kierowcy od ponad dziesięciu lat. Wszyscy byliśmy zainteresowani kontynuowaniem tej historii”.

Citroen ogłosił, iż jego zaangażowanie w Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych, nie wpłynie na program w WRC.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC
Citroen

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nij0, 25.06.2013 13:46[!]
Super news, czekam z niecierpliwością na sezon 2014.
Grzesiek1713, 25.06.2013 13:47[!]
... a drugim "Kubika" :D
Adakar, 25.06.2013 13:58[!]
@Grzesiek1713
nie.
Menu lub Huff

Mieliby wejść do WTCC bez jakiegokolwiek doświadczonego kierowcy z tej serii ?
Kpisz sobie ?
Spójrz na Hondę.
cobra, 25.06.2013 13:59[!]
Wiadomo na jakim modelu będzie bazowało auto WTCC? Na DS4?
No70, 25.06.2013 14:00[!]
@Grzesiek1713
Twój ulubieniec ma jeszcze sporo czasu na jazdę w szybszych, bardziej wymagających seriach. Nie róbmy z niego wyscigowego emeryta.

@cobra
Stawiam na DS3.
Grzesiek1713, 25.06.2013 14:02[!]
@Adakar
Spokojnie, żartowałem

@No70
Czy ja lubie Kubice? Zmarnował szanse na jazde w RB :)
Mahilda111, 25.06.2013 14:15[!]
Drugim kierowcą na 100% będzie Menu, już ma za sobą testy 'DS3 WWRTCCC'. Huff zostanie w Munnichu, bo z tą ekipą Seat przywraca fabryczne wsparcie (jeszcze nie potwierdzone). Jeżeli Cytryna zdecyduje się na trzeciego kierowcę, pewno będzie nim Muller o ile inny producent nie wejdzie do WTCC i go podkupi.
Adakar, 25.06.2013 14:40[!]
@cobra @No70
DS3.
Prototyp WTCC bazuje na DS3 WRC i był testowany w kwietniu przez Loeba i Menu na Ricardo Tormo.

@Mahilda111
Czy opłaca się Mullerowi rzucać dominującego Chevy w kąt ? nie ...
Wg mnie Monteiro jest na wylocie z Hondy a Garbiele też już młody nie jest - ale przynajmniej śmiga w czubie.
Może tam się miejsce zwolni, może Norbert dostałby fabryczną Hondę ? ale co wtedy dalej z Zengo ... Ciągle mam tez nadzieję, że Łada nie zwinie swojego kramiku tak jak z Priorą i 110.
phildoon, 25.06.2013 14:47[!]
Zawsze można by spróbować wyciągnąć Thomsona z Łady, zapewne nieustawiony DS3 WTCC z "marszu" byłby szybszy od dopracowywanej przez dwa sezony Łady :D
buran, 25.06.2013 15:13[!]
@Mahilda111
Jeśli wierzyć różnorakim ploteczkom, które krążą od pewnego czasu, Muller najprawdopodobniej pozostanie z RML. Pod koniec zeszłego roku mówiło się, że są prowadzone wstępne rozmowy między RML a Renault, co brzmi dość sensownie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że Ray Mallock bez większego żalu zrezygnował z Menu oraz Huffa i dołożył wszelkich starań aby utrzymać w składzie Francuza.

Poza tym wydaje mi się, że ewentualna współpraca Mullera i Citroena jest mało prawdopodobna. Loeb będzie zdecydowanym liderem tego zespołu, a Mullera raczej nie interesuje rola drugoplanowa. Z resztą w bezpośredniej konfrontacji tych zawodników to raczej Muller byłby górą, co zdaje się, że nie jest oczekiwane ani przez Loeba ani przez Citroena.

@Adakar
Jeśli od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy, to Chevroletów już nie zobaczymy w stawce, chyba że Marcello Lotti zgodzi się na dwuklasowe mistrzostwa.
mkente, 25.06.2013 16:36[!]
@buran
Cytat :
Jeśli od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy

Nie ma szans, żeby od przyszłego sezonu były nowe przepisy - zostało zdecydowanie za mało czasu.
matinson, 25.06.2013 17:09[!]
Świetna informacja :)

Drugim kierowcą pewnie Menu , a jeśli będzie trzecie auto to może jakiś inny kierowca z Francji?

Apropo Monteiro, to on od dłuższego czasu pokazuje jaka różnica dzieli go od dobrego zawodnika w turystykach jakim jest Tarquini, a przegrywa też z Micheliszem,który podczas dwóch pierwszych rund praktycznie stał w miejscu.


W 2014 na chwilę obecną 3 producentów ale narazie to tylko 3 Hondy + 2 Łady 2/3 Citroeny. Musiałyby być zespoły klienckie, a wątpie żeby te zespoły chciały Ładę. Chevrolet będzie konkurencyjny w przyszłym roku również, więc nowe przepisy zmieniłyby całą stawkę i szkoda byłoby ,gdyby one nie startowały. Liczę na Seata w nowej specyfikacji + stary Chevrolet, stare BMW ( cóż to za drugi wyścig bez tylnonapędowych samochodów niemieckiej marki) + dwa Fordy i może czwarty producent.

Stare auta mogą walczyć o tytuł tylko w klasyfikacji kierowców + osobnej klasyfikacji samochodów sprzed 2013 - wtedy będzie dobrze, 16 samochodów to nieco mało, seria zmieniła by się w turystyczną Auto GP ,czyli mało aut na starcie, nudne wyścigi.
Osobiście liczę na liczbę zbliżoną do 30 samochodów ,ale brakuje mi tego jednego Volvo - czemu żaden zespół kliencki nie wystawi tego auta? przecież jest lepsze od np Forda.
Gdyby z serii wyleciały samochody według starych przepisów zrobiłoby się nudno, dwie klasyfikacje to jedyny rosądny pomysł . Coś w rodzaju klasyfikacji z 2011 roku, gdzie Fabiani cały sezon startował autem z 2010 jako jedyny, tak teraz w 2014 klasyfikacja aut z 2013 .
No i liczę za rok w Makau ponad 30 aut :D
buran, 25.06.2013 18:24[!]
@mkente
Też tak myślę, ale pewności nie ma. Biorąc pod uwagę, że zmiany wcale nie będą takie duże to początek lipca jest ostatnią chwilą aby rozpocząć prace. Lotti chce aby w mistrzostwach startowało co najmniej 16 samochodów. Biorąc pod uwagę, że trzech producentów potwierdziło już gotowość do budowy aut w nowej specyfikacji a w przypadku Seata sprawa pozostaje otwarta to wszystko jest możliwe.

Z tego co się orientuję to sprawa regulaminu technicznego powinna zostać w pełni wyjaśniona podczas najbliższego zebrania WMSC.
Kamikadze2000, 25.06.2013 19:24[!]
Byłoby ciekawie, gdyby Seb za kilka sezonów zdobyłby majstra. Do tych, co wierzą w rychły jego sukces - szanse na to, aby był w czołówce, są dość iluzoryczne. Udział w Porsche SuperCup pokazał, ile Seb się jeszcze musi nauczyć. A w WTCC będzie trudniej, tym bardziej, że Citroen dopiero wchodzi. Życzę jednak powodzenia temu wielkiemu kierowcy. :D

@Adakar - najpierw to Kubica musiałby chcieć startować w WTCC. A jak śmiem twierdzić, to nie ten typ kierowcy, który ścigałby się po torze w czymś innym, niż pojazd jednomiejscowy o otwartym nadwoziu. ;)
bufcik, 25.06.2013 19:37[!]
A ja myślę, że Robert może wystąpi w jednej czy może nawet paru rundach WTCC i na pewno pojeździ tym autem, może tylko na testach ale pojeździ. Jeżeli oczywiśćie nie będzie innych planów na następny rok...
Kamikadze2000, 25.06.2013 20:11[!]
@bufcik - możliwe, ale jego plany wiążą się z rajdami WRC oraz ewentualną przymiarką do F1 lub testów innych pojazdów jednomiejscowych.
bufcik, 25.06.2013 22:16[!]
@ Kamikadze2000 Z tego co mi wiadomo to on tego jeszcze nie powiedział. Mówił to szef Citroena a jakie jest zdanie Roberta? Dowiemy się pewnie z końcem sezonu lub po jego zakończeniu... Pożyjemy zobaczymy...
Mahilda111, 25.06.2013 22:27[!]
Na razie stanowisko Roberta jest takie, że nie chce angażować się w WTCC, bo jak stwierdził, gdyby chciał bawić się w blaszaki, to wybrałby DTM.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca