nij0, 25.06.2013 13:46 | | |
Super news, czekam z niecierpliwością na sezon 2014.
... a drugim "Kubika" :D
@Grzesiek1713
nie.
Menu lub Huff
Mieliby wejść do WTCC bez jakiegokolwiek doświadczonego kierowcy z tej serii ?
Kpisz sobie ?
Spójrz na Hondę.
Wiadomo na jakim modelu będzie bazowało auto WTCC? Na DS4?
No70, 25.06.2013 14:00 | | |
@Grzesiek1713
Twój ulubieniec ma jeszcze sporo czasu na jazdę w szybszych, bardziej wymagających seriach. Nie róbmy z niego wyscigowego emeryta.
@cobra
Stawiam na DS3.
@Adakar
Spokojnie, żartowałem
@No70
Czy ja lubie Kubice? Zmarnował szanse na jazde w RB :)
Drugim kierowcą na 100% będzie Menu, już ma za sobą testy 'DS3 WWRTCCC'. Huff zostanie w Munnichu, bo z tą ekipą Seat przywraca fabryczne wsparcie (jeszcze nie potwierdzone). Jeżeli Cytryna zdecyduje się na trzeciego kierowcę, pewno będzie nim Muller o ile inny producent nie wejdzie do WTCC i go podkupi.
@cobra @No70
DS3.
Prototyp WTCC bazuje na DS3 WRC i był testowany w kwietniu przez Loeba i Menu na Ricardo Tormo.
@Mahilda111
Czy opłaca się Mullerowi rzucać dominującego Chevy w kąt ? nie ...
Wg mnie Monteiro jest na wylocie z Hondy a Garbiele też już młody nie jest - ale przynajmniej śmiga w czubie.
Może tam się miejsce zwolni, może Norbert dostałby fabryczną Hondę ? ale co wtedy dalej z Zengo ... Ciągle mam tez nadzieję, że Łada nie zwinie swojego kramiku tak jak z Priorą i 110.
Zawsze można by spróbować wyciągnąć Thomsona z Łady, zapewne nieustawiony DS3 WTCC z "marszu" byłby szybszy od dopracowywanej przez dwa sezony Łady :D
@Mahilda111
Jeśli wierzyć różnorakim ploteczkom, które krążą od pewnego czasu, Muller najprawdopodobniej pozostanie z RML. Pod koniec zeszłego roku mówiło się, że są prowadzone wstępne rozmowy między RML a Renault, co brzmi dość sensownie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że Ray Mallock bez większego żalu zrezygnował z Menu oraz Huffa i dołożył wszelkich starań aby utrzymać w składzie Francuza.
Poza tym wydaje mi się, że ewentualna współpraca Mullera i Citroena jest mało prawdopodobna. Loeb będzie zdecydowanym liderem tego zespołu, a Mullera raczej nie interesuje rola drugoplanowa. Z resztą w bezpośredniej konfrontacji tych zawodników to raczej Muller byłby górą, co zdaje się, że nie jest oczekiwane ani przez Loeba ani przez Citroena.
@Adakar
Jeśli od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy, to Chevroletów już nie zobaczymy w stawce, chyba że Marcello Lotti zgodzi się na dwuklasowe mistrzostwa.
@buran Cytat : Jeśli od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy
Nie ma szans, żeby od przyszłego sezonu były nowe przepisy - zostało zdecydowanie za mało czasu.
Świetna informacja :)
Drugim kierowcą pewnie Menu , a jeśli będzie trzecie auto to może jakiś inny kierowca z Francji?
Apropo Monteiro, to on od dłuższego czasu pokazuje jaka różnica dzieli go od dobrego zawodnika w turystykach jakim jest Tarquini, a przegrywa też z Micheliszem,który podczas dwóch pierwszych rund praktycznie stał w miejscu.
W 2014 na chwilę obecną 3 producentów ale narazie to tylko 3 Hondy + 2 Łady 2/3 Citroeny. Musiałyby być zespoły klienckie, a wątpie żeby te zespoły chciały Ładę. Chevrolet będzie konkurencyjny w przyszłym roku również, więc nowe przepisy zmieniłyby całą stawkę i szkoda byłoby ,gdyby one nie startowały. Liczę na Seata w nowej specyfikacji + stary Chevrolet, stare BMW ( cóż to za drugi wyścig bez tylnonapędowych samochodów niemieckiej marki) + dwa Fordy i może czwarty producent.
Stare auta mogą walczyć o tytuł tylko w klasyfikacji kierowców + osobnej klasyfikacji samochodów sprzed 2013 - wtedy będzie dobrze, 16 samochodów to nieco mało, seria zmieniła by się w turystyczną Auto GP ,czyli mało aut na starcie, nudne wyścigi.
Osobiście liczę na liczbę zbliżoną do 30 samochodów ,ale brakuje mi tego jednego Volvo - czemu żaden zespół kliencki nie wystawi tego auta? przecież jest lepsze od np Forda.
Gdyby z serii wyleciały samochody według starych przepisów zrobiłoby się nudno, dwie klasyfikacje to jedyny rosądny pomysł . Coś w rodzaju klasyfikacji z 2011 roku, gdzie Fabiani cały sezon startował autem z 2010 jako jedyny, tak teraz w 2014 klasyfikacja aut z 2013 .
No i liczę za rok w Makau ponad 30 aut :D
@mkente
Też tak myślę, ale pewności nie ma. Biorąc pod uwagę, że zmiany wcale nie będą takie duże to początek lipca jest ostatnią chwilą aby rozpocząć prace. Lotti chce aby w mistrzostwach startowało co najmniej 16 samochodów. Biorąc pod uwagę, że trzech producentów potwierdziło już gotowość do budowy aut w nowej specyfikacji a w przypadku Seata sprawa pozostaje otwarta to wszystko jest możliwe.
Z tego co się orientuję to sprawa regulaminu technicznego powinna zostać w pełni wyjaśniona podczas najbliższego zebrania WMSC.
Byłoby ciekawie, gdyby Seb za kilka sezonów zdobyłby majstra. Do tych, co wierzą w rychły jego sukces - szanse na to, aby był w czołówce, są dość iluzoryczne. Udział w Porsche SuperCup pokazał, ile Seb się jeszcze musi nauczyć. A w WTCC będzie trudniej, tym bardziej, że Citroen dopiero wchodzi. Życzę jednak powodzenia temu wielkiemu kierowcy. :D
@Adakar - najpierw to Kubica musiałby chcieć startować w WTCC. A jak śmiem twierdzić, to nie ten typ kierowcy, który ścigałby się po torze w czymś innym, niż pojazd jednomiejscowy o otwartym nadwoziu. ;)
A ja myślę, że Robert może wystąpi w jednej czy może nawet paru rundach WTCC i na pewno pojeździ tym autem, może tylko na testach ale pojeździ. Jeżeli oczywiśćie nie będzie innych planów na następny rok...
@bufcik - możliwe, ale jego plany wiążą się z rajdami WRC oraz ewentualną przymiarką do F1 lub testów innych pojazdów jednomiejscowych.
@ Kamikadze2000 Z tego co mi wiadomo to on tego jeszcze nie powiedział. Mówił to szef Citroena a jakie jest zdanie Roberta? Dowiemy się pewnie z końcem sezonu lub po jego zakończeniu... Pożyjemy zobaczymy...
Na razie stanowisko Roberta jest takie, że nie chce angażować się w WTCC, bo jak stwierdził, gdyby chciał bawić się w blaszaki, to wybrałby DTM.
|