red bull ponacinał wszystkim opony, żeby zmienili je na mocniejsze
No ale teraz Pirelki mogą być zmienione z powodów bezpieczeństwa. A na to nie potrzeba zgody wszystkich zespołów.
ENDR, 30.06.2013 17:45 | | |
U Alonso i Rosberga też EKSPLODOWAŁY, czy tylko uległy uszkodzeniu (co ponoć zaszło też u Vettela)?
u Vettela poszła skrzynia biegów.
U Alonso i Rosberga nie eksplodowały
@ENDR
U Rosberga przed neutralizacją (chyba drugą), u Alonso w ostatnim zakręcie.
Może wina kraweżników ,ale w sumie dziwnie to wyglądało, jak co parę okrążen na początku jakieś auto łapało "kapcia"
Zupełnie jak w zeszłym roku w WTCC na Salzburgringu.
@matinson
Pewnie wina wszystkiego tylko nie opon - wszakże takie miały być.
ROOK, 30.06.2013 18:51 | | |
. 1. Po zimnym początku weekendu temperatura toru mogła być (dla niektórych) znacznie wyższa od oczekiwanej.
. 2. Lokalizacja pękających opon mówi, że zdarzenia nie były losowe.
. 3. Zdarzyły się u kierowców znanych z ostrej jazdy lub konstrukcji nieoszczędzajacych opon.
. Jak Pirelli chce wiedzieć więcej, to niech zadzwoni… :)
@Europejczyk przecież gadali przez radio, że opona zdjęta z bolidu Vettela też była uszkodzona!
Strasznie dziwna sprawa.. rozumiem modyfikacje zmierzające do mniejszego lub większego zużywania się gumy, ale jeżeli cała konstrukcja opony nie wytrzymuje to coś jest mocno nie tak. Nie da się w tym wypadku zwalić całej winy na FIA, że "kazali nam robić mało wytrzymałe opony" - bo to przecież rozmowa o dwóch, zupełnie różnych wytrzymałościach.
@agentwrogiegoukladu
Mamy za sobą już sporo GP rozgrywanych w różnych temperaturach. Nie było dotąd takiego przypadku. Tutaj ewidetnie ciągle lewa tylna opona ekspolodowała lub łapała uszkodzenia mechaniczne.
Moim zdaniem coś było na torze na tarce. I tyle.
Ci co jeżdżą ostro, tną tarki łapali mniejsze lub większe uszkodzenia. Co któreś tam doprowadzało do eksplozji lub spadku ciśnienia.
Z jakiego materiału zrobione są tarki? Ktoś wie?
Kiedyś coś pisało, że tarki są z jakiegoś sztucznego tworzywa, ale dokładnie co to i czy z takiego samego na każdym torze, to nie wiem. Ułożone w formie płytek leżących pod kątem albo zachodzących na siebie (ze słowniczka);)
Dziwne trochę dla mnie by było, żeby opony miały nagle pękać tylko przez tarki na Silver, przecież kierowcy ścigają się na tym torze od 63 lat. Może więc taka łatwo degradująca się mieszanka też zrobiła swoje, chociaż fakt, że oprócz Massy reszta wczorajszych oponowych pechowców jeździ dosyć agresywnie.
Nie zdziwie sie jak Pirelli odjedzie po sezonie. Wiem że mają kontrakty z paroma zespołami na przyszły sezon ale wydaje mi sie że te umowy nie dotrwają do końca.
|