F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli nie zna przyczyny eksplozji opon podczas GP Wielkiej Brytanii

Włoski producent chce jak najszybciej znaleźć odpowiedź.
Mateusz Szymkiewicz, 30 czerwca 2013, wyświetlenia: 3479<< | lista | T- | T+ | >>
Paul Hembery ujawnił, że Pirelli nie wie, co powodowało eksplozje opon podczas dzisiejszego wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii.

W trakcie dzisiejszej rywalizacji, eksplozji uległo co najmniej sześć opon w bolidach Hamiltona, Massy, Vergne'a, Pereza, Alonso oraz Rosberga. Dyrektor działu motorsportu Pirelli – Paul Hembery, ujawnił, że nie ma pojęcia, co było przyczyną eksplozji ogumienia, twierdząc, iż ten problem będzie wymagał bardzo dokładnej analizy.

„Oczywiście to co się dzisiaj stało nie było przewidziane” – powiedział Hembery. „Widzieliśmy coś nowego, inny rodzaj problemu. Obecnie wykonujemy analizę. Musimy zrozumieć, co się dzisiaj stało. Kiedy mamy fakty, jesteśmy w stanie zrozumieć przyczynę problemu i go rozwiązać. Traktujemy to poważnie i gdy odnajdziemy odpowiedź, damy o tym znać. Nie ma sensu mówić o tym cokolwiek, skoro jeszcze nie mamy rozwiązania”.

Lewis Hamilton oraz Sergio Perez, w których bolidach doszło do rozerwania opon, uznali, iż ta sytuacja jest „nie do zaakceptowania”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 30.06.2013 17:09[!]
red bull ponacinał wszystkim opony, żeby zmienili je na mocniejsze
TommyYse, 30.06.2013 17:14[!]
No ale teraz Pirelki mogą być zmienione z powodów bezpieczeństwa. A na to nie potrzeba zgody wszystkich zespołów.
ENDR, 30.06.2013 17:45[!]
U Alonso i Rosberga też EKSPLODOWAŁY, czy tylko uległy uszkodzeniu (co ponoć zaszło też u Vettela)?
Europejczyk, 30.06.2013 17:47[!]
u Vettela poszła skrzynia biegów.

U Alonso i Rosberga nie eksplodowały
Mahilda111, 30.06.2013 17:51[!]
@ENDR
U Rosberga przed neutralizacją (chyba drugą), u Alonso w ostatnim zakręcie.
matinson, 30.06.2013 18:02[!]
Może wina kraweżników ,ale w sumie dziwnie to wyglądało, jak co parę okrążen na początku jakieś auto łapało "kapcia"
Zupełnie jak w zeszłym roku w WTCC na Salzburgringu.
IceMan11, 30.06.2013 18:14[!]
@matinson
Pewnie wina wszystkiego tylko nie opon - wszakże takie miały być.
ROOK, 30.06.2013 18:51[!]
. 1. Po zimnym początku weekendu temperatura toru mogła być (dla niektórych) znacznie wyższa od oczekiwanej.

. 2. Lokalizacja pękających opon mówi, że zdarzenia nie były losowe.

. 3. Zdarzyły się u kierowców znanych z ostrej jazdy lub konstrukcji nieoszczędzajacych opon.

. Jak Pirelli chce wiedzieć więcej, to niech zadzwoni… :)
Amalio, 30.06.2013 20:10[!]
@Europejczyk przecież gadali przez radio, że opona zdjęta z bolidu Vettela też była uszkodzona!
agentwrogiegoukladu, 30.06.2013 22:00[!]
Strasznie dziwna sprawa.. rozumiem modyfikacje zmierzające do mniejszego lub większego zużywania się gumy, ale jeżeli cała konstrukcja opony nie wytrzymuje to coś jest mocno nie tak. Nie da się w tym wypadku zwalić całej winy na FIA, że "kazali nam robić mało wytrzymałe opony" - bo to przecież rozmowa o dwóch, zupełnie różnych wytrzymałościach.
modlicha, 30.06.2013 23:02[!]
@agentwrogiegoukladu

Mamy za sobą już sporo GP rozgrywanych w różnych temperaturach. Nie było dotąd takiego przypadku. Tutaj ewidetnie ciągle lewa tylna opona ekspolodowała lub łapała uszkodzenia mechaniczne.

Moim zdaniem coś było na torze na tarce. I tyle.

Ci co jeżdżą ostro, tną tarki łapali mniejsze lub większe uszkodzenia. Co któreś tam doprowadzało do eksplozji lub spadku ciśnienia.

Z jakiego materiału zrobione są tarki? Ktoś wie?
katinka, 01.07.2013 10:03[!]
Kiedyś coś pisało, że tarki są z jakiegoś sztucznego tworzywa, ale dokładnie co to i czy z takiego samego na każdym torze, to nie wiem. Ułożone w formie płytek leżących pod kątem albo zachodzących na siebie (ze słowniczka);)
Dziwne trochę dla mnie by było, żeby opony miały nagle pękać tylko przez tarki na Silver, przecież kierowcy ścigają się na tym torze od 63 lat. Może więc taka łatwo degradująca się mieszanka też zrobiła swoje, chociaż fakt, że oprócz Massy reszta wczorajszych oponowych pechowców jeździ dosyć agresywnie.
seba97, 01.07.2013 13:08[!]
Nie zdziwie sie jak Pirelli odjedzie po sezonie. Wiem że mają kontrakty z paroma zespołami na przyszły sezon ale wydaje mi sie że te umowy nie dotrwają do końca.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca