F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wyśle obserwatorów na najbliższe testy

Federacja chce sprawdzić, czy nikt nie będzie pracował nad rozwojem bolidów z obecnymi kierowcami.
Łukasz Godula, 2 lipca 2013, wyświetlenia: 1862<< | lista | T- | T+ | >>
FIA wyśle własnych obserwatorów na testy młodych kierowców F1, by upewnić się, iż nikt z obecnych ścigających się nie będzie pracował nad rozwojem bolidu.

Ciało zarządzające sportami motorowymi zgodziło się na zmianę w regulacjach testów, by zespoły użyły etatowych kierowców, w celu pomocy przy pracy nad oponami podczas testu, który odbędzie się na Silverstone w dniach 17-19 lipca.

Na taki ruch zdecydowano się po wielu awariach opon Pirelli podczas GP Wielkiej Brytanii, a powinno to pomóc włoskiej firmie znaleźć rozwiązanie, które usunie problemy, z którymi borykają się w tym roku.

Jednak FIA postawiła sprawę jasno, że doświadczeni kierowcy będą mogli pracować jedynie nad awaryjnym programem poprawy opon, przez co wyśle swoich oficjeli na test. Obserwatorzy będą sprawdzali, czy programy każdego zespołu nad rozwojem bolidu są ograniczone jedynie do jazd z wykorzystaniem "młodych" kierowców, którzy będą obecni podczas testów.

Pirelli w dalszym ciągu nie ogłosiło rezultatów dochodzenia, które miało ustalić co poszło źle na Silverstone i spowodowało serię awarii. Oczekuje się, że w środę firma ogłosi zastosowanie w GP Niemiec opon z użyciem paska kevlarowego, które były testowane w GP Kanady.

Większa zmiana w specyfikacji nadejdzie na GP Węgier, a zespoły będą miały okazję do testu tych opon na Silverstone. Pirelli również ma zaplanowane dwa kolejne prywatne testy w najbliższych tygodniach, po tym jak FIA powiedziała, że pozwoli Pirelli użyć tegorocznego bolidu.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
Pirelli
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcin_114, 02.07.2013 13:45[!]
Niesamowite. Zakaz rozwijania bolidu w czasie testów. Najwyżej Massa się rozbije i założą "zapasowe" części... Dlaczego F1 nie jest taka jak dawniej?
pablonzo, 02.07.2013 14:25[!]
Całkowicie bez sensu. Jeśli już nie mają być to testy dla młodych, to niech teamy rozwijają swoje bolidy i badają opony. A tak to takie głupie jeżdżenie w kółko, z którego nikt nie wyniesie nic sensownego oprócz Pirelli.
Reyon, 02.07.2013 14:27[!]
@pablonzo
Jak to nikt nie wyniesie? A młodzi kierowcy? Oni poprzez to "głupie jeżdżenie w kółko" czasem nie nabierają doświadczenia? Z tego co rozumiem testy debiutantów właśnie po to zostały stworzone, a nie po to aby poprawiać bolidy.
Dante, 02.07.2013 14:58[!]
@Reyon - Młodzi kółkiem potrafią kręcić, a niektórym zespołom bardziej przyda się rozwijanie bolidu niż kilka kilometrów dla debiutanta - bo czemu tylko jedna strona ma wynieść z tego korzyści?
Reyon, 02.07.2013 15:30[!]
@Dante
Bo taka była idea testów? Gdyby to miały być testy dla obu stron to nazwano by to inaczej. Oczywiście jedno nie przeczy drugiemu.
Dante, 02.07.2013 17:59[!]
@Reyon - Przypominam, że zmiany w tych testach są spowodowane ostatnim "wybuchowym" Gran Prix i niefrasobliwością Mercedesa sprzed 2 miesięcy - gdyby nie było sytuacji podbramkowej, to pewnie wyglądałby to całkiem normalnie.
Kajt, 03.07.2013 00:44[!]
Nie wiem czy to ja źle przeczytałem, czy Wy, ale z tego tekstu wynika, że młodzi kierowcy będą mogli pracować nad rozwojem bolidu. Chodzi o to, żeby etatowi pracowali tylko nad rozwojem opon. Po to FIA wyśle obserwatorów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca