F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Vergne powinien zostawić mi więcej miejsca

Hiszpan broni swojego wyjazdu poza tor.
Nataniel Piórkowski, 3 listopada 2013, wyświetlenia: 2440<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso uważa, że Jean-Eric Vergne powinien zostawić mu więcej miejsca, a nie zmuszać go do wyjazdu poza tor w końcowej fazie wyścigu o Grand Prix Abu Zabi.

Alonso podjął desperacką próbę ataku na Francuza zaraz po tym, jak opuścił aleję serwisową po swoim drugim postoju, w trakcie którego do jego samochodu założono szybszą, miękką mieszankę. Po tym jak obaj kierowcy zrównali się ze sobą w drugim zakręcie, Hiszpan znalazł się czterema kołami poza torem, wysuwając się na prowadzenie na dojeździe do szykany.

„Oczywiście decyzja sędziów jest zawsze wielką niewiadomą. Prawdą jest, że musisz zostawiać miejsce, gdy drugi samochód jedzie obok ciebie. Nie zostawił mi miejsca i musiałem wyjechać poza tor. On będzie mówił, że wyjechałem poza tor by go wyprzedzić, więc zobaczymy” – powiedział zaraz po zakończeniu rywalizacji na torze Yas Marina dwukrotny mistrz świata.

Zespół sędziów sportowych nadal analizuje incydent.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Alonso F.
Vergne J.E.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
robertunio, 03.11.2013 20:25[!]
Panel sedziwych sedziow orzekl kto mial racje. Dyskusja zamknieta.
RY2N, 03.11.2013 20:27[!]
@modlicha @Aeromis @Campeon - myślę że macie rację w tej sytuacji.
Obejrzałem to jeszcze raz i na pewno Alonso był już wdawno włączony do ruchu/wyścigu gdy doszło do zdarzenia. Po prostu zrównał się (prawie) z Vergnem jeszcze gdy miał 4 koła na torze. I dopiero wtedy Vergne go wypchnął.
Sędziowie zapewne potraktowali wykroczenie Alonso jako wtórne, mające miejsce na skutek pierwotnego wykroczenia Vergne'a. Vergne prawdopodobnie uniknął kary bo po pierwsze Alonso zdołał opanować bolid i wrócić na tor w jednym kawałku, a po drugie Vergne mógł być zaskoczony sytuacją i szybkością z jaką Alonso się pojawił z jego lewej strony.

Wydaje mi się, że kary są dawane przede wszystkim wtedy gdy ktoś po wyprzedzeniu nie wyhamuje i nie zmieści się w zakręcie a następnie utrzyma uzyskaną nieuczciwie pozycję dzięki temu, że skróci drogę i powróci na tor przed wyprzedzanym.
Natomiast jeżeli ktoś zostaje wypchnięty w sytuacji bok w bok i ucieknie na pobocze, aby uniknąć kolizji to werdykty są dużo bardziej zróżnicowane i nie zawsze są kary (generalnie łagodniejsze jest traktowanie gdy był to odcinek prosty, a w przypadku łuku i skrócenia drogi różnie bywa, choć nawet wtedy czasem nie dają kar - vide sytuacja MAL-SUT-PER)
mbwrobel, 04.11.2013 14:27[!]
@RY2N - właśnie to zróżnicowanie werdyktów jest najbardziej wkurzające. Czasami odnoszę wrażenie, że sędziowie rzucają monetą.

W tym przypadku czyja wina by nie była, to i tak nie wierzyłem w ukaranie Alonso za płotem Parku Rozrywki Ferrari.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca