F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły chcą wprowadzenia stałych numerów dla kierowców

Podobne rozwiązanie stosowane jest m.in. w MotoGP i NASCAR.
Mateusz Furgał, 28 listopada 2013, wyświetlenia: 2759<< | lista | T- | T+ | >>
Wysoko postawione źródła magazynu Autosport donoszą, że zespoły Formuły 1 chcą przedyskutować kwestę wprowadzenia stałych numerów startowych. Kierowcy korzystaliby z nich w ciągu całej swojej kariery. Dyskusja na te temat miała odbyć się w piątek, ale została przełożona na 9. grudnia.

Kwestia została poruszona po raz pierwszy podczas spotkania zespołów w październiku i została pozytywnie przyjęta. Kolejne rozmowy mają na celu sfinalizowanie wprowadzenia nowego systemu. Do ustalenia pozostaje sposób przypisywania numerów, możliwość ich wyboru przez kierowców oraz wyszczególnienia numeru na superlicencji.

Wg źródeł Christian Horner, Ross Brawn, Martin Whitmarsh, Stefano Domenicali, Claire Williams i Eric Boullier – szefowie obecni na spotkaniu, zgodzili się, że przypisanie numerów kierowcom na okres całej ich kariery jest dobrym pomysłem.

Stałe numery wydają się lepszym rozwiązaniem marketingowym w porównaniu do obecnego systemu, który często powoduje coroczne zmiany numerów. W nowym systemie kierowcy zmienialiby swój numer tylko w przypadku zdobycia tytułu mistrzowskiego. Charlie Whiting ma się zająć przystosowaniem przepisów do nowego systemu, co ma zapewnić brak jakiejkolwiek przewagi dla kierowców, którzy posiadają niższy numer startowy. Obecnie decydują one np. o kolejności kierowców, którzy nie wykonają okrążenia pomiarowego podczas kwalifikacji.

Pojawiła się także propozycja wykorzystania wyboru numerów jako wydarzenia marketingowego, w które mogłyby się zaangażować media i sponsorzy.

Jeżeli zespoły uzgodnią szczegóły propozycji zostanie ona skierowana do Komisji Formuły 1, która musi ją zatwierdzić. Później konieczne będzie przeprowadzenie głosowania przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA, która może ratyfikować nowe przepisy na sezon 2014 lub 2015.

Nowy system ma być podobny do tego stosowanego w MotoGP, gdzie kierowcy korzystają ze stałych numerów przez całą karierę. Przykładem może być numer 46 Valentino Rossiego. Kierowcy mają możliwość zmiany numeru w przypadku zdobycia tytułu mistrzowskiego. Z tej opcji skorzystali m.in. Casey Stoner i Jorge Lorenzo po zdobyciu pierwszego tytułu. Nie jest to jednak wymagane i najprawdopodobniej Marc Marquez zrezygnuje z tej możliwości w przyszłym roku, podobnie jak Rossi w przypadku wszystkich swoich mistrzostw.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
FelipeF1., 29.11.2013 12:28[!]
@slipstream nie CR9 tylko CR7 taka mała poprawka :)
jpslotus72, 29.11.2013 12:33[!]
@slipstream
Tym bardziej ja się przy niczym nie upieram (w sensie "administracyjnym") i niczego nikomu nie nakazuję. Piszę tylko o własnych odczuciach. Jeśli chodzi o Vettela, to on może zmieniać kaski, bo i tak ma dwa znaki rozpoznawcze - palec i to, że w każdym wyścigu jedzie na czele (nie gubi się w tłumie)... :)
Mnie się po prostu bardzo podoba ta tradycja niezmiennych malowań - możesz mnie obudzić w środku nocy i pokazać zdjęcie z dowolnego wyścigu z lat 70-tych czy 80-tych i nie chodzi o to, żebym się tym chwalił, ale rozpoznam Ci od razu jeśli nie 100, to 80-90% kierowców (czasem startowali zmiennicy, niektórzy kierowcy w latach 70-tych zgłaszani było tylko do 1 czy 2 wyścigów - ale tych, którzy startowali regularnie, w zasadzie pamiętam bez pudła). I nie uczyłem się tego specjalnie - po prostu tamci kierowcy zapisali się trwale w mojej pamięci w taki właśnie sposób (z transmisji na żywo, a ci wcześniejsi z zapisów archiwalnych i fotografii). A co do Vettela - znam go oczywiście, ale jego kasku nie będę pamiętał nie tylko za 5 lat, ale i po kilku miesiącach a nawet tygodniach...
Ale podkreślam - nikomu nie zabraniałbym fantazji. Niech sobie startują choćby w przezroczystych kaskach... Wyrażam tylko własną opinię. Stałe malowania były długą tradycją i mnie osobiście bardzo się to podobało (i pod tym względem bardziej podobają mi się dzisiaj stałe malowania u tych kierowców, którzy je zachowują, niż te zmieniające się nie tylko z wyścigu na wyścig, ale nawet między sesjami treningowymi, kwalifikacjami i wyścigiem tego samego weekendu).
"CR9" czy "CR7" (nie wiem, jak jest poprawnie) to język dzisiejszych SMS-ów i maili - może jestem już za stary na te "skrótowce"... Do mnie tak nie przemawiają - nie jestem z pokolenia Facebooka i Twittera. Ale młodość ma swoje prawa - których nie zamierzam jej odmawiać..
Wolek, 29.11.2013 14:18[!]
Oj nie gadajcie tyle na Vettela, przecież u niego zmieniają się tylko detale kasku, jak choćby góra kasku. "Konstrukcja" malowania tak naprawdę się nie zmienia. ;)
MMM, 01.12.2013 22:35[!]
nie podoba mi sie ten pomysł ze stałymi numerami, ale zaproponowałbym aby na każdym bolidzie było takie klasyczne białe kółko z czarnym numerem w środku ( coś jak w tym roku na Williamsach) , ładnie by to wyglądało i ulatwiało identyfikację kierowców, gdy sobie kaski często zmieniają..
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca