F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Capelli: Zmiany w przepisach szansą dla słabszych zespołów

Adrian Newey przyznaje, że rewolucja techniczna rodzi pewne problemy.
Nataniel Piórkowski, 5 grudnia 2013, wyświetlenia: 1977<< | lista | T- | T+ | >>
Były kierowca Formuły 1 – Ivan Capelli uważa, że zmieniające się przed sezonem 2014 przepisy, mogą być dużą szansą dla mniejszych stajni do nawiązania walki ze ścisłą czołówką.

Według jednych opinii w hierarchii królowej sportów motorowych nie dojdzie do poważniejszych zmian, a na topie wciąż pozostaną te ekipy, które dysponują największymi budżetami i wsparciem producentów jednostek napędowych. Są jednak i tacy, którzy sądzą, że duże zmiany regulaminowe zatrą obecnie występujące różnice pomiędzy ekipami.

Wlicza się do nich Capelli: „Dużym wyzwaniem będzie złożenie wszystkiego razem. To może być szansą dla mniejszych zespołów by przesunąć się bliżej czołówki. Może będzie to wyglądało trochę tak, jak w latach osiemdziesiątych w przypadku stajni Leyton House dla której się ścigałem, lub Minardi z Martinim lub Tyrellem i Alesim. Rewolucje takie jak ta mogą przetasować karty i dać tę przepiękną cechę, jakiej od dawna brakowało Formule 1” – powiedział portalowi blogf1.it.

O trudnościach z przygotowaniem do nadchodzącego sezonu mówił w rozmowie z Auto Motor und Sport guru techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey. „Największym problemem związanym z przyszłorocznym samochodem jest węższe przednie skrzydło. Może wydawać się, że piętnaście centymetrów to niewiele, ale to olbrzymia różnica, gdy jego końcówki znajdują się na środku przednich opon. Drugim wyzwaniem jest nowy silnik. Zainstalowanie go w samochodzie jest co najmniej dwa lub trzy razy trudniejsze niż w przypadku V8”.

Anglik zwrócił również uwagę na fakt, że nowe przepisy techniczne skutecznie osłabiają jedną z domen Red Bulla, jaką do tej pory było wykorzystywanie przepływu spalin. „Udało nam się zintegrować wydech z aerodynamiką lepiej niż pozostałym ekipom, więc to oznacza, że teraz najwięcej stracimy. Z drugiej jednak strony, tworzyłem samochody, które i bez tego wydawały się całkiem szybkie, więc postaram się ponownie tego dokonać”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Newey A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
benethor, 05.12.2013 08:25[!]
tak, zespoły, których nie stać na wykorzystanie wszystkich testów w roku będą miały nagle kase na przygotowanie samochodu, który wygra wszystko, jasne...

Ferrari, McLaren i RBR mają nieograniczony budżet na F1, w czołówce się nic nie zmieni.
Zajkos, 05.12.2013 11:32[!]
Ja chcę w przyszłym Marussie i Williamsa w stawce. <3
Kamikadze2000, 05.12.2013 11:34[!]
@Zajkos - doczekasz się ich, spokojna głowa. :D
rno2, 05.12.2013 11:58[!]
Wątpię czy rewolucja pomoże mniejszym zespołom. Kiedy na etapie np. projektowania natrafia się na poważny problem, to do jego rozwiązania w RBR, Ferrari itp. rzuci się z 70 pracowników (inżynierów, aerodynamików itd.), a w takiej Marussii problem będzie musiało rozwiązać raptem 10 pracowników...
jpslotus72, 05.12.2013 13:01[!]
@rno2
Otóż to. Co prawda przypadku samego Ferrari nie zawsze (a w każdym razie nie ostatnimi czasy) ilość przechodzi w jakość, ale jednak właśnie przy tego rodzaju zmianach dużą rolę grają zasoby (ludzkie i materialne). Różnego rodzaju symulacje, badania, tunel itp. - to wszystko ktoś musi obsługiwać i musi to być wykorzystane do maksimum, a to kosztuje (i przede wszystkim trzeba tym dysponować).

"Pogoda" zawsze jest "dla bogaczy". To nie te czasy, że można było robić "partyzantkę" w garażu i zdetronizować Ferrari (jak Anglicy na przełomie lat 50 i 60-tych).
dex, 05.12.2013 13:16[!]
Bo żeby dużo zmienić w bolidzie i coś robić od nowa trzeba mieć kasę a wiadomo że zespoły z czołówki ją mają a zespoły z końca stawki już nie koniecznie. Dlatego wydaje mi się że dużo się nie zmieni mogą być jakieś pojedyncze niespodzianki ale na pewno nie że Marussia będzie drugim RBR :)

Jakby był limit kasy i straszny nadzór a tu wiadomo że Ferrari czy Renault już testują swoje cacka nowe.
Zajkos, 05.12.2013 14:18[!]
@Kamikadze2000 Niestety Marussia może miec małe kłopoty. Choć są w dobrej sytuacji finansowej to sądzę że powinni znaleźć lub zostawić kierowcę z DUŻYM portfelem. ;) Co prawda niechętnie to piszę ale Laimer może być dobrym posunięciem.. No ale Chilton też najgorszym wyborem by nie był.. ;P
Kamikadze2000, 05.12.2013 19:34[!]
@Zajkos - podpisali CA, który zobowiązuje ich do startów. Bernie im pomoże, jakby coś... ;) Choć oczywiście na kokosy liczyć nie można. LEimer zasługuje na debiut. :)
mbwrobel, 06.12.2013 01:15[!]
No cóż - w totka ludzie grają systemami, a czasem jedyną szóstkę trafia ktoś, kto raz w roku od święta puszcza kupon z jednym zakładem.
Jednak mimo wszystko prawdopodobieństwo jest większe przy graniu systemem za większą kasę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca