|
|
|
|
|
|
Ferrari: Mamy komfort jednoczesnego zaprojektowania silnika i samochodu |
Pion techniczny liczy, że dzięki temu włoska stajnia zyska przewagę nad konkurencją. |
|
•Nataniel Piórkowski, 20 grudnia 2013, wyświetlenia: 4364 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
James Allison i Luca Marmorini przyznają, że możliwość jednoczesnego zaprojektowania nowej jednostki napędowej i przyszłorocznego bolidu, stanowi jedną z największych szans Ferrari na odniesienie upragnionego sukcesu.
Włoska ekipa zaprezentowała w czwartek swą turbodoładowaną jednostkę V6 o nazwie 059/3. Pion techniczny Scuderii ma nadzieję, że szansa idealnego dopasowania silnika do podwozia samochodu będzie stanowiła dużą przewagę nad większością pozostałych ekip.
„Możliwość jednoczesnego zbudowania silnika i podwozia jest dla Ferrari miłą przewagą. Inne zespoły nie będą miały takiej szansy, a musimy pamiętać, że w tym roku, jak nigdy wcześniej, instalacja nowej jednostki napędowej w podwoziu samochodu będzie skomplikowaną operacją. Mam doświadczenie z Lotusa. To prawda że dostawca silników stara się sprostać twoim prośbom, ale tu w Ferrari, gdzie panuje historyczna kultura połączona ze wspólnym celem określania i rozwijania projektu nowego samochodu, jest inaczej” – zaznaczał dyrektor techniczny Ferrari, James Allison.
„Przez ostatnie lata pracowaliśmy bardzo blisko z naszymi kolegami z działu zajmującego się podwoziem. Głównie dlatego, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że nie ma sensu w tym, by ludzie od silników kładli zbyt duży nacisk na nasz projekt, jeśli nie współgrałby on ze zwycięskim samochodem. Nie chodzi tu wyłącznie silnik, ale także o inne elementy tej jednostki napędowej, które jak dobrze wiecie, są dużo bardziej skomplikowane niż dawniej” – dodał Luca Marmorini.
Myśl dyrektora działu silników i elektroniki stajni z Maranello kontynuował Allison: „Wszystko co mogę powiedzieć sprowadza się do tego, że zgadzam się z Lucą. Potwierdzeniem tego jest fakt, że w minionych latach w centrum uwagi znajdował się układ wydechowy i wykorzystywanie przepływu gazów z niego płynących. Stawiało to przed nami interesujące, techniczne wyzwania, ale muszę przyznać, że osobiście jestem zadowolony, że przepisy wyeliminowały tę możliwość, dzięki czemu mogliśmy zaprojektować wydech w taki sposób, aby wydobyć jak największą moc z silnika”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|