F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari zaprezentowało swój nowy silnik V6 turbo

Jednostka napędowa otrzymała oznaczenie 059/3.
Nataniel Piórkowski, 19 grudnia 2013, wyświetlenia: 7882<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas wieczornej imprezy zorganizowanej w Maranello, Ferrari zaprezentowało swój nowy silnik V6 turbo, który wejdzie do użytku w Formule 1 od nadchodzącego sezonu.

Od przyszłego roku w Formule 1 zaczną oficjalnie obowiązywać nowe przepisy techniczne, które zobowiązują zespoły do korzystania z turbodoładowanych jednostek napędowych o pojemności 1,6 litra. Oprócz swego własnego zespołu, z nowych silników Ferrari będą w przyszłym roku korzystały dwie inne ekipy: Sauber oraz Marussia.

„W wyniku wprowadzenia nowych przepisów, nie powinniśmy dłużej mówić o silnikach, ale jednostkach napędowych. To bardzo skomplikowany projekt, nad którym pracujemy od dwóch lat. Nowe regulacje to fascynujące wyzwanie, które kładzie duży nacisk na odzyskiwanie energii i ogólną wydajność jednostki napędowej” – powiedział dyrektor do spraw silników i elektroniki Ferrari, Luca Marmorini.

Nowa jednostka napędowa z Maranello otrzymała oznaczenie 059/3.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 19.12.2013 23:01[!]
Powodzenia! :))
ManiakF1, 19.12.2013 23:11[!]
Teraz silniki, niedługo bolidy, sezon zbliża się wielkimi krokami.
Carolius, 20.12.2013 00:15[!]
:D W końcu, bo się niepokoiłem :) Oby był mocny! :)
Phaedra, 20.12.2013 04:15[!]
600 KM słabizna. Ostatnie V10 generowały ponad 950KM
Adakar, 20.12.2013 11:14[!]
@Phaedra
słabizna ?
a porównałeś człowieku proporcje ?
1,6 litra v 3,0 litry ?
sześć vs dziesięć cylindrów ?
adnowseb, 20.12.2013 12:00[!]
600KM-super.Wydaje się,że przypuszczalna moc Mesia jest trochę przesadzona.O ile dobrze pamiętam była mowa nawet o 900KM?
Na pewno chwalili się,że ich silnik będzie mocniejszy od Renault o 100KM
Ralph1537, 20.12.2013 13:30[!]
no i gdzie ten silnik?
barell123, 20.12.2013 14:41[!]
Moc silników mogłaby być większa, gdyby nie ograniczenia FIA dotyczące ilości paliwa na cały dystans wyścigu i ich ograniczona ilość na sezon. Silnik Hondy 1,5 V6 turbo z końca lat 80 miał chyba 800 KM ( w wersji na wyścig). Trochę smutne jest to, że silniki w GP2 i WSbR posiadają zbliżoną moc ( ok. 580 Gp2 i 530 wsbr) przy mniejszej wadze bolidów.
Carolius, 20.12.2013 15:07[!]
Ale w WSBR nie mają ERS, który przez 35 s daje ~150 koni mechanicznych:) Dodatkowo, jeszcze jest opcja wykorzystywania energii cieplnej:)
Phaedra, 20.12.2013 16:48[!]
"Adakar"
zapomniałeś o turbosprężarce ?
Pan Kierowca, 20.12.2013 17:06[!]
Może i ERS daje około 150 KM przez 35s, ale jedynie przez ten czas, podczas gdy oficjalnie moc silnika dalej wynosi te śmieszne w porównaniu do poprzednich lat i aktualnie juniorskich serii 600 KM. Niedawno oglądałem na YT nagranie z Top Gear, jak Stig pokonywał okrążenie na torze testowym TG w bolidzie GP2 w barwach Lotusa. Powiem tyle, że gdybym nie słyszał dźwięku silnika, to powiedziałbym z całą pewnością, że to był bolid F1. Więc osiągami Formuła 1 gaśnie w oczach, a juniorskie serie już są prawie na równi. Przynajmniej wizualnie, bo nie studiowałem czasów okrążeń.

Pamiętam jeszcze, jak oglądałem F1 w 2004 roku. Wtedy te bolidy "śmigały" przez ekran telewizora. Gdy kamera była ustawiona na końcu prostej, po której następował szybki zakręt, to bolid wchodząc w owy wiraż powodował na ekranie wrażenie, że to mignęła tylko smuga w barwach danego teamu. Teraz, w podobnych ujęciach, te bolidy się po prostu przesuwają. Nie ma już tego "świstu".

A teraz jestem ciekawy, jak to wszystko będzie wyglądało za 15-20 lat. Mam przeczucie, że wtedy F1 nie będzie się już niczym wyróżniać, a będzie uznawana tylko za "jedną z wielu serii", a nie za "królową sportów motorowych".
rno2, 20.12.2013 20:13[!]
@Pan Kierowca Akurat bolidy od 2004 r. przyspieszyły w zakrętach (i niestety nieco zwolniły na prostych). Jednak coraz mniej jest ujęć podczas transmisji, gdzie widać prawdziwą prędkość samochodu - wymogi marketingu wymuszają zbliżenia kamery na bolidy i śledzenia ich, tak żeby dobrze było widać loga sponsorów. Przejedź się na Monzę i się przekonasz, że bolidy nadal śmigają niesamowicie szybko.

A co do nowych silników - V8 miały większą ilość KM, ale tylko jakiś % mocy był wykorzystany do napędu, reszta była marnotrawiona, nowe V6 mają mieć dużo wyższą efektywność.
zefu, 22.12.2013 20:04[!]
Tak się wszyscy rozwodzą nad konikami, a o momencie nikt nie wspomina, no może poza głównymi użytkownikami owych silników:
http://www.f1wm.p...p/news_id-30950.html

Gdzieś czytałem, że np silnik V8 Toyoty z 2006 roku miał całe 274Nm, V10 miały ok 350Nm, a teraz będzie o wiele, wiele więcej. Takie np GP Monaco będzie wyglądać zupełnie inaczej, myślę, że może być całkiem interesująco. Z tymi podobieństwami do serii juniorskich bym tu chyba nie przesadzał.
dejacek, 25.12.2013 00:07[!]
nikt nie upublicznia szczegółowych danych ale mówiło się że silniki 1,5 turbo w latach osiemdziesiątych przekraczały 1200 KM. Oczywiście dziś to też jest możliwe ale bez ograniczania liczby cylindrów, obrotów, czy ilości paliwa...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca