F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zastosowała nowy sposób pomiaru czasu kierowców podczas żółtych flag

Federacja podzieliła tory na dwadzieścia sektorów, w celu otrzymania dokładniejszych danych.
Mateusz Szymkiewicz, 29 marca 2014, wyświetlenia: 1934<< | lista | T- | T+ | >>
FIA zastosowała nowy sposób kontroli kierowców podczas okresu żółtych flag na torze.

Federacja postanowiła podzielić tory na dwadzieścia sektorów, by znacznie lepiej móc ocenić, czy dany kierowca odpowiednio zwolnił w miejscu żółtej flagi. Do tej pory FIA dysponowała danymi z trzech sektorów i w razie podejrzenia o nie dostosowaniu prędkości, zespoły oraz kierowcy musiały udowodnić swoją rację przy pomocy telemetrii z bolidu.

Od tego sezonu przy pojedynczej żółtej fladze, kierowca musi uzyskać w danym sektorze czas gorszy od swojego najlepszego o 0,2 sekundy, natomiast przy podwójnych żółtych flagach, aż o 0,5 sekundy. Pomysł Federacji o utworzeniu dwudziestu sektorów ma pozwolić jej szybciej podejmować decyzje oraz dokonywać bardziej dokładnych pomiarów.

Delegat techniczny FIA – Charlie Whiting, chwalił ten pomysł podczas otwierającego nowy sezon Grand Prix Australii. „To daje nam dużo większą dokładność, kiedy patrzymy gdzie znajdują się samochody i zwracamy uwagę na sektory. Możemy teraz podzielić tor na dwadzieścia sektorów, a nie na tradycyjne trzy. To pozwoli nam na przykład sprawdzić dokładnie, czy kierowca odpowiednio zwolnił przy żółtych flagach, ponieważ czasy z większych sektorów są nie zawsze reprezentatywne. Jest to kolejne narzędzie, które zostało dodane do arsenału sędziów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 29.03.2014 08:26[!]
Włodarze z FIA- elektornika w F1 WCALE nie zawodzi, więc wrzućcie w bolidy system hamowania lub odcinania mocy w silniku, na fragmencie toru- oczywiście reagujący na żółtą flagę ;)
kusza, 29.03.2014 10:14[!]
"...dodane do arsenalu..." - przedstawil swoja pozycje! :]
krzysed, 29.03.2014 11:29[!]
Żółta flaga = zagrożenie na torze. To czy kierowca przez zwolnienie o 0,2 czy 0,5 sekundy ustrzeże się od ewentualnego kontaktu ?? To powinno być minimum 1s
Tom_Bombadil, 29.03.2014 15:02[!]
Ale komplikują...
ROOK, 29.03.2014 15:43[!]
.     Dobry ruch, ale dlaczego akurat 20? Logiczne byłoby podzielenie aktualnych sektorów na równe części, czyli np. 3 × 6 = 18 (no i niech teraz to dają w timingach…).



Cytat marios76 :
wrzućcie w bolidy system hamowania lub odcinania mocy w silniku, na fragmencie toru- oczywiście reagujący na żółtą flagę ;)
.     Dałeś smajla, mimo wszystko MSPANC — to by się dużo działo np. w trakcie wyprzedzania/omijania/driftu w zakręcie :)) .    — dużo następnych stłuczek, kolejne żółte flagi, w efekcie reakcja łańcuchowa… :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca