|
|
|
|
|
|
FIA zastosowała nowy sposób pomiaru czasu kierowców podczas żółtych flag |
Federacja podzieliła tory na dwadzieścia sektorów, w celu otrzymania dokładniejszych danych. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 29 marca 2014, wyświetlenia: 1934 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
FIA zastosowała nowy sposób kontroli kierowców podczas okresu żółtych flag na torze.
Federacja postanowiła podzielić tory na dwadzieścia sektorów, by znacznie lepiej móc ocenić, czy dany kierowca odpowiednio zwolnił w miejscu żółtej flagi. Do tej pory FIA dysponowała danymi z trzech sektorów i w razie podejrzenia o nie dostosowaniu prędkości, zespoły oraz kierowcy musiały udowodnić swoją rację przy pomocy telemetrii z bolidu.
Od tego sezonu przy pojedynczej żółtej fladze, kierowca musi uzyskać w danym sektorze czas gorszy od swojego najlepszego o 0,2 sekundy, natomiast przy podwójnych żółtych flagach, aż o 0,5 sekundy. Pomysł Federacji o utworzeniu dwudziestu sektorów ma pozwolić jej szybciej podejmować decyzje oraz dokonywać bardziej dokładnych pomiarów.
Delegat techniczny FIA – Charlie Whiting, chwalił ten pomysł podczas otwierającego nowy sezon Grand Prix Australii. „To daje nam dużo większą dokładność, kiedy patrzymy gdzie znajdują się samochody i zwracamy uwagę na sektory. Możemy teraz podzielić tor na dwadzieścia sektorów, a nie na tradycyjne trzy. To pozwoli nam na przykład sprawdzić dokładnie, czy kierowca odpowiednio zwolnił przy żółtych flagach, ponieważ czasy z większych sektorów są nie zawsze reprezentatywne. Jest to kolejne narzędzie, które zostało dodane do arsenału sędziów”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|