F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sato: Long Beach nie nadaje się do F1

Japończyk uważa, że nawierzchnia toru uniemożliwia jazdę bolidom F1.
Łukasz Godula, 25 kwietnia 2014, wyświetlenia: 2926<< | lista | T- | T+ | >>
Takuma Sato uważa, że rozmiar prac jakie należy wykonać przy ulicznym torze Long Beach powoduje, iż powrót tego obiektu do kalendarze F1 jest mało prawdopodobny.

Grupa prowadzona przez Chrisa Pooka zabiega od pewnego czasu o powrót F1 do Południowej Kalifornii po wygaśnięciu obecnego kontraktu z IndyCar w 2015 roku. Jednakże Sato, który ścigał się w F1 od 2002 do 2008 roku wątpi, by bolidy F1 mogły sobie poradzić z nawierzchnią tego toru.

„Nie wiem czy obecne bolidy F1 mogą przyjąć takie warunki nawierzchni toru” – powiedział Japończyk. „Wydaje mi się, że nie. Musieliby zmieniać nawierzchnię tak jak w Monte Carlo, gdzie robi się to co roku. Reszta toru w Monako jest w połowie nieużywana, więc mają gładki asfalt. Jednak tutaj jest prawdziwy tor uliczny. Nawet w IndyCar mocno tutaj podskakujemy. Tak więc wiele pracy trzeba w niego włożyć”.

Sceptycyzm Sato podziela były kierowca F1, Justin Wilson. „Uwielbiamy tam jeździć ponieważ jest to Long Beach, jest tam dobra zabawa i tor jest surowy” – powiedział. „Jednak bolid F1 nie pojedzie tam. Będą narzekali na wyboje, muszą wymienić nawierzchnię na całym obiekcie. Czytałem o chęci powrotu do F1 i zachichotałem. Nie ma szans, by odbył się tutaj kiedyś wyścig F1. W latach 80. można było to zrobić, ale teraz nie ma w tym sensu. To świetna impreza, uwielbiamy ją. Jednak Monaco jest gładkie jak Indy 500 do porównania. Jeśli przyjechaliby do Long Beach, byliby zszokowani”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2013  Sato odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w IndyCar
28.09.2012  Garść informacji z innych serii wyścigowych
21.12.2011  Sato optymistą po testach z Hondą
25.06.2011  Sato zdobył pierwsze pole position w IndyCar
13.03.2010  KV pieczętuje porozumienie z Lotusem w IndyCar
Tagi:
Sato T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Carolius, 25.04.2014 13:14[!]
:D Tor ciekawy i fajnie byłoby zobaczyć tam ponownie F1. Dziwi mnie jednak to co mówi Sato. Aż taka różnica jest pomiędzy Indy Car a F1? Sato i Wilson dawno nie byli w F1, widać to bardzo :) Myślę, że drobne korekty by wystarczyły :D W Monte, też są wyboje :D
jpslotus72, 25.04.2014 14:15[!]
Amerykanie mieli naprawdę fajne tory w F1 - ale nawierzchnie już nie tak fajne... Watkins Glen miał chyba najgorszy asfalt w sezonie (w dodatku jesienne, nieprzyjazne dla opon temperatury). Long Beach już wtedy też nie było wiele lepsze. Austin jest nowy, ale przydałby się jeszcze jakiś tor uliczny w USA. Podobał mi się nawet ciasny Detroit (ale to absolutnie nie na dzisiaj). W porządku - jak na tamtą F1 - był Phoenix. Caesaris Palace w Las Vegas to na tamte czasy było "lotnisko" (i te dwa prawie identyczne sektory po sobie - jak deja vu) może stolicę hazardu dałoby się odświeżyć? Ciekawe, czy New Jersey w końcu wypali - projekt był właśnie taki trochę między Long Beach a Monako...
Artur2406, 25.04.2014 20:24[!]
No proszę, zawsze myślałem, że Long Beach jest w Kalifornii a nie w Południowej Karolinie :D
jpslotus72, 25.04.2014 22:14[!]
@Artur2406
Bo ta Beach jest bardzo Long. :)
Kamikadze2000, 26.04.2014 12:08[!]
Sato wie, co mówi, więc nie ma co polemizować z jego opinią. Nawierzchnia wiele zmienia. I wcale nie dziwi różnica między F1, a ICS... ;)
Duzy Pies, 26.04.2014 17:31[!]
@Carolius Różnica? Silnik bolidu F1 gdyby miał dotrzymać kroku Indy Car pękł by jak bańka mydlana.

.
Kamikadze2000, 27.04.2014 09:50[!]
Wieczorem na Eurosporcie oglądałem Formułę Renault 2.0 Eurocup... ich silniki brzmią lepiej od F1... XD
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca