F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowe pomysły na zwiększenie atrakcyjności F1

Grupa Strategiczna chce poprawić spektakularność sportu.
Łukasz Godula, 25 kwietnia 2014, wyświetlenia: 5878<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 starają się uczynić bolidy bardziej widowiskowymi, a ma w tym pomóc powrót iskier spod samochodu, jarzących się tarcz hamulcowych czy smug kondensacyjnych,

Czołowe ekipy F1 są zmartwione faktem, że obecne trendy w projektach ograbiły sport z dramaturgii, która była obecna w poprzednich generacjach bolidów. Zespoły zaangażowane w Grupę Strategiczną planują rozpocząć rozmowy w ciągu najbliższych tygodni, by rozważyć propozycje, które mają zwiększyć ekscytujący aspekt sportu.

Grupa Strategiczna podjęła się przygotowania dokumentu zawierającego tematy do dyskusji, by poprawić stan Formuły 1. Pomysły dotyczą zarówno czynników prowadzących do ograniczenia kosztów, jak również propozycje, które mają dodać bolidom F1 spektakularnego wyglądu. Ekipy uważają, że zmiany w projektach samochodów, które mają zmniejszyć koszty, mogą również pomóc w szerszym aspekcie.

Przykładem może być pozbycie się skomplikowanych kanałów hamulcowych, które są używane do celów poprawienia aerodynamiki, a spowoduje to również przywrócenie widoczności jarzących się tarcz hamulcowych. Ponadto, dyskusja co do aktywnego zawieszenia zapoczątkowała debatę, czy system może spowodować powrót do wydobywania się iskier spod samochodów, tak samo jak miało to miejsce we wczesnych latach 90.

Spektakularne iskry, które były spowodowane ocieraniem się tytanowej płyty o podłoże zniknęły z F1 gdy zastosowano standardowe deski podłogowe, które wprowadzono w 1994 roku, by uniemożliwić zespołom zbyt niskie ustawianie bolidów, w celu poprawienia aerodynamiki.

Tematem dyskusji będą również zmiany w aerodynamice, które sprawią powrót smug kondensacyjnych. Innymi pomysłami będą również zatrzymane starty po okresie neutralizacji, skrócenie dystansu wyścigu i zielone światło dla technologii, które jeszcze bardziej skrócą czas postoju. Propozycje będą rozwijane przez Grupę Strategiczną przez kolejne kilka tygodni, a do wprowadzenia w życie będą potrzebowały zgody Komisji F1 oraz Światowej Rady Sportów Motorowych.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
paymey852, 26.04.2014 15:25[!]
Cytat derwisz :
Proponują zmiany dla oka i ucha czyli cała rewolucyjna para pójdzie w gwizdek, sport na tym nie skorzysta


Zupełnie cię nie rozumiem, nagle małe zmiany podkreślające dynamizm tego sportu są złe.
Co jest z wami.
Darujcie sobie marzenia o jednakowych bolidach( sam bym chciał ) ale to jest F1. Sport nigdy nie będzie w F1 na pierwszym miejscu.
Liczy się to co chcą producenci silników.
Większość zespołów chciała by V10 itp a jednak jest inaczej, trzeba się z tym pogodzić i KROPKA.
Kubecks, 26.04.2014 16:14[!]
Jedyną zmianą jaką powinni wprowadzić to zniesienie jakichkolwiek ograniczeń. To dałoby wolną rękę konstruktorom. Gadanie, że mniejsze zespoły nie miałyby szans jest wierutną bzdurą. Teraz są ograniczenia finansowe i co? Zespoły, które weszły do F1 kilka lat temu wciąż są tam gdzie były. Jeżeli kogoś nie stać na F1 to nie powinno go w niej być. ZERO ograniczeń. Jeżeli zespoły korzystałyby nawet z różnych opon, silników, nadwozi etc. to w końcu jakieś okazałyby się najlepsze. Wszyscy staraliby się stworzyć coś podobnego. Tak było z w 2009 roku z dyfuzorem, tak było wcześniej z oponami Michelin, aktywnym zawieszeniem i tak dalej.
SirKamil, 26.04.2014 16:29[!]
Cytat :
Teraz są ograniczenia finansowe i co?
Nico. Nie ma żadnych ograniczeń finansowych i nigdy nie było. Dlatego jest tak źle.

Cytat :
Jeżeli kogoś nie stać na F1 to nie powinno go w niej być.
Na twoją wizję nie byłoby stać nikogo.

Bzdura bzdurą pogania.
Kubecks, 26.04.2014 16:35[!]
Nie ma to jak rzeczowe argumenty.
akkim, 26.04.2014 19:53[!]
I ciekawe skąd ta za przeproszeniem - czkawka. Czyżby zbliżało się pierwsze europejskie GP? Sądzę, że tak, to jest powód aktywności w tym temacie. Bo do czego doszło? Ano, śledząc rozmaite portale, w tym również i TEN, dyskurs w znikomym procencie dotyczy tematów rywalizacji między zespołowych. Główny trend - rywalizacja wewnętrzna. Na drugi plan po tych paru wyścigach zszedł temat dominacji Mercedesa. Owszem jest zauważany i trącany. Są rady dla innych, jak i co muszą poprawić. Ale to nie "grzeje" dyskusji. Od dwóch GP toczą się "spory: Alonso - a co z Kimi, Sebastian i baty od młodszego "brata", rywalizacja Massy itd. itp. Rywalizacja zespołowa schodzi na drugi plan. Dzisiaj trendy to "walka" wewnętrzna. Zawsze była, ale dzisiaj przybiera wręcz chory rozmiar. Nie rozumiem co się dzieje z tym sportem, nie rozumiem. Co tak wypaczyło tą dyscyplinę, że zaburza wyróżniający ją zawsze porządek, atrakcyjność /wynikającą sama z siebie /, dreszcz /nie mylić z ministrą/ i ogólny fan ? Nie pomoże puder róż gdy spaprano tyle już.
derwisz, 26.04.2014 22:26[!]
@akkim Nie udawaj, że nie rozumiesz co się stało :P. Po prostu jakosc bolidów w poszczególnych zespołach czołówki tak bardzo uległa skwantyfikowaniu, ze rywalizacja między kierowcami z róznych zespołów w praktyce jest niemożliwa. Kontakt na torze mogą nawiązać jedynie partnerzy zespołowi (wiem ze to może zbyt duże uproszczenie).
akkim, 27.04.2014 00:03[!]
@derwisz
nie rozumiem odnosi się do ścieżki ostatnich lat kiedy zaczęło się wszystko sypać. To nie rozumiem - czytaj "dlaczego". Ty piszesz o skutku - ja, przyczynie.
badyl, 27.04.2014 09:20[!]
@derwisz I gdyby teraz wprowadzić te brednie w stylu "znieść wszystkie ograniczenia" to te kwanty wynosiłyby nie kilka dziesiątych, a kilka sekund. To dopiero byłaby F1 i walka, gdyby jednych od drugich dzieliło po 2-3 sekundy, a tak by się skończyło, przy pełnej dowolności (a pełna dowolność zarówno technologiczna jak i finansowa połączona w jeden sezon zlikwidowałaby jakąkolwiek walkę na torze, jedyne "wyprzedzania" byłyby przy dublowaniach).
xdomino996, 27.04.2014 13:32[!]
@derwisz niech ktoś mnie poprawi jeżeli się mylę, ale przecież kiedyś z tego co pamiętam różnice były jeszcze większe, dlatego wprowadzono 107%, bo bolidy z końca stawki powodowały zagrożenie. Mało tego było ogrom awarii. W sezonie np 2009 stawka była bardzo ciasna, a sezon pamiętam jako nudny, bo nie było jak walczyć (owszem były przypadki tej walki). F1 nigdy nie będzie taka, że cała stawka będzie ze sobą walczyć co okrążenie i będą jechać koło w koło, aerodynamiki na to nie pozwoli, tutaj w szybszym zakręcie tor jazdy jest tylko jeden, ba nawet w takim WTCC walki aż takiej to nie ma. Sporty motorowe są jakie są, żeby wyprzedzić trzeba być nieco szybszym albo mieć szczęście, a już szczególnie w F1, gdzie jest ona jaka jest.
drzorrz, 29.04.2014 02:22[!]
Cytat badyl :
Takie trochę gorzkie skojarzenie: "Nic tak nie ożywia filmu jak trup".


Czy aby tytanowa podloga byla wycofana po smierci Ayrtona Senny? Moze jednak jakies inne pomysly.

Ja generalnie popieram zmiany. To banal ale Formula 1 jest poligonem eksperymentalnym dla producentow samochodow - np dyfuzory juz montuja w seryjnych samochodach. Teraz pora na inne nowosci. Jednak fajerwerki z wydechu, swiecace hamulce to nie droga.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca