|
|
|
|
|
|
Hunter-Reay wygrywa Indy 500 |
Walka o zwycięstwo rozegrała się na ostatnich sześciu okrążeniach. |
|
•Paweł Zając, 26 maja 2014, wyświetlenia: 2351 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ryan Hunter-Reay pokonał w końcówce Helio Castronevesa i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w wyścigu Indianapolis 500.
Czerwona flaga pod koniec dystansu sprawiła, że wszystko rozegrało się na sześciu okrążeniach, podczas których na czele znajdował się Amerykanin i Brazylijczyk.
Lider zmieniał się co okrążenie, a walka była na tyle zacięta, że Hunter-Reay podczas jednego z manewrów zahaczył o trawę. Kierowca Andretti Autosport wysunął się na czoło rozpoczynając ostatnie okrążenie, jednak Castroneves był na tyle blisko, że na ostatniej prostej kierowcy jechali bok w bok. Ostatecznie to Amerykanin triumfował z przewagą zaledwie 0,06 sekundy, co jest drugim najciaśniejszym finiszem w historii tego wyścigu.
Wcześniej rywalizacja była podzielona na dwa etapy. Podczas pierwszego cały czas ścigano się przy zielonych flagach, jednak po przekroczeniu połowy dystansu rozpoczęła się seria pojedynczych wypadków. W końcówce doszło do większej kraksy, kiedy zdobywca pole position, Ed Carpenter, walczył z Townsendem Bellem. Do zabawy włączył się również James Hinchcliffe i trzy samochody wjeżdżające bok w bok w pierwszy zakręt zakończyły się kraksą i kolejną neutralizacją.
Na 10 okrążeń przed końcem znów wywieszono żółte flagi, gdyż bolid Jacques Villeneuve rozsypywał na torze odłamki, jednak w tym samym czasie Bell, który przetrwał wcześniejszy wypadek, zaliczył potężną kraksę w drugim zakręcie i doprowadził do zatrzymania wyścigu, gdyż organizatorzy nie chcieli finiszu w trakcie neutralizacji.
Przez większość dystansu wydawało się, że Juan Pablo Montoya będzie w stanie wmieszać się w walkę o zwycięstwo, jednak kara za zbyt szybką jazdę w pit lane pogrzebała te nadzieję. Były kierowca F1 dał jednak radę powrócić do czołówki, ale ostatecznie musiał zadowolić się piątym miejscem – za Marco Andrettim i Carlosem Munozem. Villeneuve podczas swojego powrotu do IndyCar uplasował się czternastym miejscu.
•IndyCar Series > 2014 > 98th Indianapolis 500, Indianapolis - 4,022 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 28 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 200 | 2h40m48,230 | 123 |
2. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:00,060 | 118 |
3. | 25 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:00,318 | 103 |
4. | 34 | Carlos Munoz (D) | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:00,780 | 99 |
5. | 2 | Juan Pablo Montoya | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:01,324 | 82 |
6. | 26 | Kurt Busch | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:02,267 | 80 |
7. | 11 | Sebastien Bourdais | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:02,658 | 62 |
8. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:02,851 | 85 |
9. | 22 | Sage Karam | | Dreyer & Reinbold Kingdom Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:03,285 | 57 |
10. | 21 | John R. Hildebrand | | Ed Carpenter Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:03,470 | 66 |
11. | 16 | Oriol Servia | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:04,108 | 33 |
12. | 77 | Simon Pagenaud | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:04,568 | 68 |
13. | 68 | Alex Tagliani | | Sarah Fisher Hartman Racing | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:07,618 | 28 |
14. | 5 | Jacques Villeneuve | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:08,177 | 29 |
15. | 17 | Sebastian Saavedra | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:08,594 | 38 |
16. | 33 | James Davison | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:09,105 | 34 |
17. | 4 | Carlos Huertas (D) | | Panther DRR | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:12,155 | 30 |
18. | 8 | Ryan Briscoe | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 200 | +0:13,315 | 41 |
19. | 14 | Takuma Sato | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:13,795 | 38 |
20. | 98 | Jack Hawksworth (D) | | Bryan Herta Autosport | Dallara DW12 Honda | 200 | +0:13,840 | 42 |
21. | 7 | Michaił Aloszyn (D) | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 198 | 2 okr. | 37 |
22. | 19 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 198 | 2 okr. | 36 |
23. | 41 | Martin Plowman (D) | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | 196 | 4 okr. | 6 |
24. | 63 | Pippa Mann | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 193 | 7 okr. | 21 |
25. | 6 | Townsend Bell | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 190 | 10 okr. | 22 |
26. | 10 | Tony Kanaan | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 177 | 23 okr. | 22 |
27. | 20 | Ed Carpenter | | Ed Carpenter Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 175 | 25 okr. | 53 |
28. | 27 | James Hinchcliffe | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 175 | 25 okr. | 49 |
29. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 167 | 33 okr. | 30 |
30. | 67 | Josef Newgarden | | Sarah Fisher Hartman Racing | Dallara DW12 Honda | 156 | 44 okr. | 38 |
31. | 83 | Charlie Kimball | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 149 | 51 okr. | 25 |
32. | 91 | Buddy Lazier | | Lazier Partners Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 87 | 113 okr. | 11 |
33. | 15 | Graham Rahal | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 44 | 156 okr. | 24 |
| |
Najszybsze okrążenie: Juan Pablo Montoya (Team Penske) - 0:39,966 Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport) +3 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|