F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whiting: Nie ma obaw co do nowej procedury restartów wyścigów

Brytyjczyk nie podziela wątpliwości niektórych kierowców.
Nataniel Piórkowski, 4 lipca 2014, wyświetlenia: 936<< | lista | T- | T+ | >>
Delegat FIA – Charlie Whiting rozwiewa obawy, jakie kierowcy F1 wyrażają w stosunku do zmian w przepisach dotyczących wznawiania rywalizacji w wyścigach.

Według przyjętych zmian, od przyszłego sezonu, po okresach neutralizacji wyścigi będą wznawiane z pól startowych. Z tego powodu zawodnicy uważają, że będzie to nie tylko niesprawiedliwe ale także i niebezpieczne: „O ile mi wiadomo to kierowcy w dużej mierze nie zgadzają się z tymi zmianami” – powiedział Daniel Ricciardo z Red Bulla.

Whiting tonuje jednak obawy przytaczając konkretne argumenty: „Gdy znajdujesz się na drugim miejscu to prawdopodobnie będzie podobała ci się perspektywa objęcia prowadzenia. Przy lotnym restarcie byłoby to prawdopodobnie niewykonalne. Żaden kierowca nie chce kraks i żaden kierowca nie będzie chciał ich spowodować. Trzeba mieć także na uwadze, że tę zmianę w przepisach zaproponował jeden z zespołów. Przedstawiłem ją reszcie ekip i wszystkie zgodziły się co do tego, że jest to dobry pomysł. Stajnie popierały go w stu procentach”.

Brytyjczyk odniósł się także do informacji, jakoby Ferrari pracowało nad poprawą dźwięku generowanego przez silniki V6 turbo testując autorską wersję podwójnego wydechu. Whiting przypomniał jednak, że każde z rozwiązań jakie będzie miało realny wpływ na osiągi, nie może liczyć na zielone światło ze strony FIA. „Te bolidy są ciche, ale czy to naprawdę problem?” – miał powiedzieć delegat Federacji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 04.07.2014 13:36[!]
Cytat :
Te bolidy są ciche, ale czy to naprawdę problem?
Cały ten beton już tak zwapniał że się do niczego nie nadaje :(

Cytat :
Żaden kierowca nie chce kraks i żaden kierowca nie będzie chciał ich spowodować
Kierowcy na starcie wyścigu są bardzo nabuzowani, ciśnienie sięga zenitu. Powtarzanie tego w trakcie wyścigu może mieć katastrofalne skutki, mogą występować duże różnice w koncentracji choćby ze względu na zmęczenie. Mniej bezpiecznie, mniej sprawiedliwie, prowokowanie "guza". Ciekawe ile takich restartów może się odbyć w Monako.
Jeśli coś jest kwintesencją emocji jak wyprzedzanie czy start zacznie się upowszechniać (jak zrobiono to dzięki DRS), to emocje zostaną wyprane i stracą na sile i znaczeniu. Kogo będą interesować kwalifikacje, skoro i tak SC i nowy restart wywróci wszystko do góry nogami?

Niech lepiej pomyślą o dwóch wyścigach w jednym GP :)
rno2, 04.07.2014 14:13[!]
Jak coś jest prawdziwą atrakcję - dźwięk poprzednich silników, to się go usuwa i twierdzi, że nie ma problemu.
Co do restartów - zjazd sc oznacza kontynuację wyścigu, co oznacza, że kierowcy zaczynają jazdę tam gdzie ją skończyli przed wyjazdem sc, a ponowny start z pól tylko narobi zamieszania. Dotychczas jeśli lider wypracował sobie znaczącą przewagę to i tak był stratny, bo zaczynał budować przewagę od nowa. Teraz w ogóle będzie mógł stracić prowadzenie...
lakeman, 04.07.2014 14:40[!]
A ja mam taką zagwozdkę, często wyścig zaczynał się za safety carem z powodu deszczu i mokrego, "niebezpiecznego" toru. I co, będą jeździć w kółko za SC, po czym stop i start z pół startowych? Dziwne trochę.. A może za bardzo teoretyzuję ;)
Anderis, 04.07.2014 14:41[!]
Cytat rno2 :
Dotychczas jeśli lider wypracował sobie znaczącą przewagę to i tak był stratny, bo zaczynał budować przewagę od nowa. Teraz w ogóle będzie mógł stracić prowadzenie...

Przecież o to w tym wszystkim chodzi.

To, jak samochód rusza z miejsca, jest pod kontrolą kierowcy i zespołu, więc nadal będzie decydował czynnik ludzki. Możliwość przetasowań nie uważam osobiście za wadę, przepisy są takie same dla wszystkich. Problemem mogą być różnice w stanie opon, ale przecież i tak w razie wyjazdu SC, wszyscy kierowcy na mocno zużytych oponach zawsze kierują się do boksu. Pozostaje jedynie drobna niesprawiedliwość, jeśli różnica w przebiegu wynosi kilka okrążeń.
Linus, 04.07.2014 14:41[!]
Dla mnie restart z pól jest dobrym pomysłem. Ciągle narzekamy na małą widowiskowość wyścigu, to na pewno ją poprawi.
Aeromis, 04.07.2014 15:48[!]
@Anderis
Różnic jest o wiele więcej niż różnica wynikająca z przebiegu opon. Ktoś będzie musiał startować po raz drugi z brudnej strony toru, będzie kraksa przed kimś, przez co kierowca straci kila miejsc do czego by nie doszło z lotnego restartu, ktoś może mieć problemy z paliwem, inny z niezawodnością po drugim starcie... Cały ten przepis jest po to, aby było więcej zamieszania i kraks, więcej kierowców którzy nie ukończą wyścigu i szanse dla maruderów na punkty. To niszczenie tej sportowej części F1, która i tak jest znikoma.
Możliwość przetasowań jest wadą, bo jest bardziej niesprawiedliwe niż dotychczasowy restart. Przepisy są takie same dla wszystkich - cóż to jak mówienie że Ziemia jest okrągła - to żaden argument i zupełnie nic z tego nie wynika, bo jak każdy chadza swoimi drogami, tak i wyścig jest inny dla każdego z kierowców.

Ja nie akceptuję robienie z F1 teleturnieju dla bogatych. Poprawa widowiskowości - ok, ale nie takimi prymitywnymi środkami.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca