F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Caterham zmieni konstrukcję nosa CT05 od Grand Prix Belgii?

Stajnia z Leafield rzekomo obecnie testuje w tunelu aerodynamicznym bardziej wydajne rozwiązanie.
Mateusz Szymkiewicz, 15 lipca 2014, wyświetlenia: 1658<< | lista | T- | T+ | >>
Charakterystyczny nos Caterhama CT05 być może zostanie usunięty już od Grand Prix Belgii.

Nowy szef stajni z Leafield – Christijan Albers, zapowiedział, że ekipa przygotuje duży pakiet poprawek na Grand Prix Belgii, w celu poprawienia osiągów tegorocznej konstrukcji, by była ona zdolna do walki o dziesiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Według Speed Week, Caterham już pracuje w tunelu aerodynamicznym Toyoty w Kolonii z modelem mniejszym o 40 procent od rzeczywistego.

Jak możemy również przeczytać w raporcie, zmiany mają objąć konstrukcję nosa bolidu. Wersja, która pojawi się podczas rundy na torze Spa-Francorchamps, ma się całkowicie różnić od obecnej i ma być o wiele bardziej wydajna. Jeżeli te doniesienia okażą się prawdą, to ekipa będzie musiała ponownie przejść przez testy zderzeniowe.

Z kolei włoskie Omnicorse podało, iż obecna strata Caterhama do rywali jest spowodowana tym, iż po podjęciu przez Tonego Fernandesa decyzji o sprzedaży zespołu, nakazał on wstrzymać program rozwoju bolidu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
27.02.2015  Potwierdzono datę pierwszej licytacji aktywów Caterhama
05.02.2015  Aktywa Caterhama trafią na licytację
23.01.2015  O'Connell nie zamierza porzucić planów sprzedaży Caterhama
05.01.2015  Caterham może nie przystąpić do startów w sezonie 2015
Tagi:
Caterham

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piotr_del_grey, 15.07.2014 10:17[!]
Tak jak mówiłem wcześniej: ten nos właściwie tylko ich wstrzymuje. Nawet rozwiązanie na kształt wideł Lotusa przy odpowiednim zaprojektowaniu sekcji bocznych mogłoby sporo dać.
rvs, 15.07.2014 12:37[!]
@piotr_del_grey Dzięki Adrian za fachowe rady:)

Tak jak piszesz - "przy odpowiednim zaprojektowaniu sekcji bocznych", a nawet zaprojektowaniu całego bolidu, i taki nos miałby rację bytu. Wszak od nosa/skrzydła zaczyna się przepływ powietrza.
Dante, 15.07.2014 21:13[!]
@piotr_del_grey - Dobrze, że masz pojęcie o projektowaniu aerodynamiki bolidu F1. Nie wiesz dokładnie jak ten nos działa i jak współgra z pozostałymi elementami konstrukcji bolidu, ale że jest brzydki, to przecież trzeba stwierdzić, że inne rozwiązania są lepsze. ;)
piotr_del_grey, 15.07.2014 23:20[!]
@Dante czy mówisz to szczerze czy z ironią? Bo akurat wpływ kształtu przedniego skrzydła, nosa i sekcji bocznych na tył auta jest rzeczą którą można pojąć 'na logikę/chłopski rozum' i myślę że nie muszę opisywać dlaczego rozwiązanie FI jest lepsze od Caterhamowskiego nawet jeśli to ostatnie jest bardziej interesujące.
macieiii, 16.07.2014 01:05[!]
Pany... gdyby to było takie proste -> gdyby nos przez swój kształt w tym wypadku sprawiał że auto jest słabe-> zmieniliby. Fernandes nikomu znany nie jest prywatnie, ale od trzech lat pompował pieniądze w zespół nie po to, by kolejny rok który miał przynieść upragnione punkty roztrwonić w tak nielogiczny proces myślowy. Wydaje się, że spowalnia bolid. Po co to roztrząsać. Prawdy się nie dowiemy.
Optymistyczne jest, że coś kombinują jeszcze w tym sezonie. Raz udało się przypadkowo zdobyć punkty rywalom, to i drugi raz może się udać. Tym razem Caterhamowi. Gorzej jak Kobayashi zostanie zastąpiony juniorem RBR, bo wtedy nawet przy dużym potencjale młodzika trudniej będzie o finisz przed Marussią ( z resztą tak czy inaczej to byłoby największe osiągnięcie w tym roku)
Dante, 16.07.2014 01:16[!]
@piotr_del_grey - Nie wiesz jak działa nos Caterhama - nie masz dostępu do ich danych z tunelu, ani do danych z CFD. Gdyby sprawa była tak trywialna jak opisujesz to wszyscy kopiowaliby nos Red Bulla i Mercedesa razem z ich sekcjami bocznymi, tyłem etc. bo "wydaje się najszybszy". Nie można tak po prostu gadać sobie, że ich rozwiązania aero są "na chłopski rozum" złe, bo nie masz dostępu do danych, na których opiera się działanie całego pakietu. "Na chłopski rozum" to schodkowe nosy są złe, bo stawiają większy opór aerodynamiczny niż zwykłe, smukłe konstrukcje - a prawda okazała się jednak inna.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca