F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari i Red Bull chcą wyjaśnień FIA ws. wymiany hamulców w bolidach Mercedesa

Szefowie ekip są zdania, że założenie części od innego producenta jest zmianą charakterystyki bolidu.
Mateusz Szymkiewicz, 20 lipca 2014, wyświetlenia: 2765<< | lista | T- | T+ | >>
Ekipy Ferrari oraz Red Bull chcą wyjaśnień od FIA w sprawie legalnej wymiany tarcz hamulcowych w bolidach Mercedesa przed dzisiejszym wyścigiem.

Podczas kwalifikacji do Grand Prix Niemiec, Lewis Hamilton miał wypadek, który był spowodowany pęknięciem prawej przedniej tarczy hamulcowej firmy Brembo. W wyniku tego, Mercedes po zgodzie od FIA, wymienił w samochodzie Brytyjczyka ze względów bezpieczeństwa tarcze hamulcowe na te od firmy Carbone Industrie. Na ten sam krok zdecydowano się również w przypadku Rosberga, który otrzymał dwie nowe tarcze na tylnej osi, również od tego samego producenta.

Przedstawiciele Ferrari oraz Red Bulla rozważyli protest, ponieważ ich zdaniem te wymiany były pogwałceniem zasad obowiązujących w parku zamkniętym. Mimo to ekipy zdecydowały się pozostawić tę sprawę FIA.

„Rozmawialiśmy o tym i podjęliśmy decyzję, by nie wychylać się z tą sprawą” – powiedział Marco Mattiacci, szef Ferrari, który zapytany, dlaczego zdecydowali się na taki krok, odpowiedział: „Ponieważ nie sądzę, byśmy chcieli się w to angażować”.

„To jest zmiana specyfikacji samochodu” – stwierdził Christian Horner z Red Bulla. „Możesz zamienić jedną część na tę samą, ale jeżeli wymieniasz ją na element od innego producenta, to wówczas ma ona inną charakterystykę, co przyznał kierowca, to jest interesujący precedens”.

Brytyjczyk przyznał, że Federacja będzie musiała przedstawić swoje stanowisko w tej sprawie, ponieważ jego zdaniem argumentacja o względach bezpieczeństwa, będzie mogła otworzyć drogę innym zespołom do wymiany części, omijając tym samym zasady parku zamkniętego. „Dlatego potrzebujemy wyjaśnień, ponieważ jeżeli możesz wykonać to, to dlaczego nie możesz zdecydować się na coś jeszcze? Będzie interesująco zobaczyć wyjaśnienia”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA
Mercedes
Ferrari
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gornik, 20.07.2014 20:08[!]
Gdyby zmienili na to samo, istniało by ryzyko ponownego uszkodzenia tarczy, a to już tak "spokojnie" mogło się nie skończyć (co gorsza, podczas wyścigu mógłby pociągnąć kilka osób).
Wiadomo z jednej strony jest to jednak zmiana specyfikacji auta, lecz z drugiej, tak jak pisałem, istniało by ryzyko że Hamilton mógłby pociągnąć kogoś z Ferrari albo RBR ;]
aronek, 20.07.2014 20:12[!]
Co za kołki. Jak przegrywają to niech to robią z odrobiną klasy. Wydawało mi się, że to nawet dla dziecka jasne, że to przez tarczę brembo Hamilton miał dość grubego dzwona, co mogło się powtórzyc w wyścigu. Argumentacja Mercedesa to bezpieczeństwo, FIA to przyklepała. Nie ogarniam więc czego tu nie rozumie Horner. Dostają srogie baty, więc niech się za robotę wezmą, albo niech renaulta gonią za ten ich PU, a nie protesty na coś, co ogromnej przewagi mercowi nie dawało, a zagrażało bezpieczeństwu.
Hmm... kto to w roku 2013 narzekał na opony pirelli i skarżył się że są niebezpieczne?(nie chodzi o to że się rozwaliły kilka razy, RB argumentował to tym, że jak są zajechane to osiągi drastycznei spadają i zagrożenie rośnie bo są duże dysproporcje w osiągach bolidów zależnie od tego kto jaki długi stint ma).
marrcus, 20.07.2014 20:28[!]
Chodzi o zasadę parku zamkniętego, jak ktoś coś modyfikuje to startuje z boksów.
Akurat to pytanie jest zasadne, tak mi się wydaje, bo normalnie to nawet opon nie można zmienić.
Kamikadze2000, 20.07.2014 21:24[!]
Zasady są zasady i nie dziwię się zespołom - byliby głupi, gdyby wyjaśnień nie chcieli. ;)
Gie, 20.07.2014 21:46[!]
Przecież Niemcowi w Mercedesie nie odbiorą zwycięstwa które odniósł w Niemczech.
TommyYse, 20.07.2014 21:51[!]
No pewnie że wyników nie zmienią, ale mogą coś zmienić na przyszłość.
badyl, 21.07.2014 09:05[!]
No niebezpieczny precedens, nie wnikam, czy słusznie im pozwolono wymienić bezkarnie tarcze, czy też nie (z jednej strony bezpieczeństwo - podstawa, z drugiej "twarde prawo, ale prawo" parku zamkniętego), ale łatwo sobie wyobrazić, że zespoły zaczną szybko kombinować i zaczną produkcję części, które będą wyglądały identycznie, ale ich właściwości będą się różniły, jedna część na kwala, a potem wymiana na drugą z lepszymi właściwościami na wyścig (tak myślę, że to możliwe).
mbwrobel, 21.07.2014 21:29[!]
Kiedyś Robertowi Kubicy pozwolili wymienić oponę, w której podczas qualu zrobił gigantycznego flatspota.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca