F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff zaprzeczył, jakoby Mercedes planował ukarać Hamiltona

Brytyjczyk podczas Grand Prix Węgier zignorował polecenia zespołu.
Mateusz Szymkiewicz, 29 lipca 2014, wyświetlenia: 2153<< | lista | T- | T+ | >>
Toto Wolff zaprzeczył, jakoby Mercedes planował ukarać Lewisa Hamiltona za zignorowanie poleceń zespołu w Grand Prix Węgier.

Podczas wyścigu na torze Hungaroring, Brytyjczyk dostał polecenie, by przepuścił swojego zespołowego partnera, który realizował inną strategię. Mimo to Mistrz Świata z sezonu 2008 zignorował słowa swojego zespołu i nie przepuścił Nico Rosberga. Pomimo zapewnień, iż Mercedes nie ukarze Hamiltona za jego zachowanie, wiele osób było zdania, iż ekipa z Brackley zrobi to za zamkniętymi drzwiami.

Szef zespołu zaprzeczył jednak po raz kolejny, iż 29-latek poniesie konsekwencje z tego powodu. „Coś takiego nie powinno mieć miejsca. Wszyscy jesteśmy dorośli, po prostu musimy następnym razem wykonać lepszą pracę” – powiedział Toto Wolff.

Zazwyczaj unikający kontrowersyjnych wypowiedzi Nico Rosberg, przyznał po Grand Prix Węgier, iż zachowanie Hamiltona najprawdopodobniej kosztowało go zwycięstwo w wyścigu. „Nie będę o tym opowiadać tylko dlatego, że ty chcesz coś usłyszeć. To nie w moim stylu. Wyścig po mistrzostwo będzie się rozgrywał do samego końca i nie mogę się go doczekać” – oznajmił Niemiec.

Z kolei dyrektor niewykonawczy Mercedesa – Niki Lauda, dodał, iż najprawdopodobniej będzie trzeba po raz kolejny przedyskutować kwestię poleceń zespołowych, natomiast Christian Horner pochwalił Lewisa Hamiltona za jego decyzję. „Można zrozumieć Lewisa. Walczy z Nico. Jeżeli by go przepuścił na szybszej strategii, to znalazłby się później pod presją. To całkowicie zrozumiałe z punktu widzenia Lewisa, że powiedział «dzięki, ale nie dzisiaj»”.

W dalszej części swojej wypowiedzi, Toto Wolff zgodził się z szefem Red Bulla. „Kiedy dwóch kierowców z jednego zespołu staje się pretendentami do mistrzostwa, to oczywiste jest to, że decyzje podejmowane przez nich oraz zespół, są pod wpływem emocji. W Budapeszcie wiele naszych działań było pod presją, mieliśmy mało czasu, by je ocenić. To oczywiste, iż jesteśmy w sytuacji, w której nie możemy narazić kierowcy dla dobra zespołu. Wiadomość do Hamiltona prawdopodobnie była zła, jednakże nie był to najlepszy moment, by oszacować, iż to było złe lub nie” – zakończył Austriak.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
Tagi:
Mercedes
Wolff T.
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 29.07.2014 10:48[!]
Zachowanie Rosberga i Mercedesa podczas wyścigu było żałosne... Dobrze, że chociaż Wolff ostatecznie przyznaje, że prośba do Hamiltona była złym pomysłem.
Bear, 29.07.2014 10:57[!]
Może ja czegoś nie zauważyłem oglądając wyścig, ale nie znalazłem ani jednego momentu, kiedy HAM mógłby przepuścić ROS bez zatrzymywania się w połowie prostej, więc pretensje ROS nie mają sensu. Nikt go nie będzie puszczał, jeśli nie ma do tego okazji....
Kamikadze2000, 29.07.2014 11:07[!]
Szlaban na nowe czapeczki... ;)

@rn2 - nie Rosberga, a inżynierów. Zachowanie Niemca było naturalne... dostał komunikat, że zostanie puszczony przez Anglika bez walki. ;)
rno2, 29.07.2014 11:29[!]
@Kamikadze2000 Ale to Rosberg jadąc ponad sekundę za Hamiltonem pytał się przez radio dlaczego ten go nie przepuszcza...
step07, 29.07.2014 11:43[!]
@Bear dokładnie. Rosberg cały czas jechał koło 1 sek. za Hamiltonem, chyba tylko raz ta przewaga zmalała jakoś do 0,8 sek. co i tak było zbyt dużym dystansem. Niemiec po prostu jechał słabo, nawet nie potrafił się na tyle zbliżyć do Anglika by mieć jakąkolwiek szansę na wyprzedzenie go...
Kamikadze2000, 29.07.2014 12:21[!]
Ja uważam, iż Rosberg nie miał zamiaru podejmować z nim walki ze względu na inżyniera. Ale każdy ma woje zdanie. ;)
step07, 29.07.2014 12:42[!]
W sumie też to można tak zinterpretować. Ale jeśli już Rosberg chciał aby Hamilton go puścił to mógł się bardziej zbliżyć. Wiadomo było, że nie zatrzyma się nagle na prostej bo Niemiec jechał za daleko.
Aeromis, 29.07.2014 14:24[!]
@rno2
To że kierowcy tupią nóżkami to sprawa nieistotna, według mnie jedynym winnym był zespół, który znając sytuację powinien po prostu kompletnie zignorować Rosberga, no chyba że zespół i tak znał decyzję Lewisa i chciał mu dać coś do zrozumienia odnośnie jego przyszłości ;)
rno2, 29.07.2014 14:41[!]
@Aeromis No akurat w tym przypadku to tupanie nóżkami to sprawa istotna. Jedzie taki Rosberg ponad sekundę za Hamiltonem i dwukrotnie pyta się czemu go nie przepuszcza, a w głosie czuć zniecierpliwienie. Dlatego tak jak napisałem powyżej, uważam, że zachowanie zarówno Rosberga, jak i Mercedesa było żałosne. Kierowcy dlatego, że chyba wyznawał zasadę ,,z drogi śledzie, bo król jedzie", a zespołu dlatego, że w ogóle śmieli Hamiltona poprosić o oddanie pozycji.
Gszegosz, 29.07.2014 15:54[!]
Zachowanie Lewisa jest jak najbardziej słuszne. Jeśli Rosberg nie jest od niego szybszy to dla czego ma go przepuścić? Lewis musiałby spuścić z tępa na czym straciłby cenne sekundy, jak widzielismy tak przydatne w końcówce wyścigu. Widać w Mercedesie tylko jeden facet wie na czym polegają prawdziwe wyścigi.
derwisz, 29.07.2014 16:29[!]
Prawdziwe i jedyne pytanie jakie nalezaloby zadać to:
dlaczego Lewis miałby przepuszczać najgroźniejszego i jedynego rywala do mistrzowskiej korony?

Nie widzę, tu żadnego sensownego argumentu przemawiającego za stosowaniem poleceń zespołowych w sytuacji w jakiej znaleźli się kierowcy Mercedesa i ich zespól. Nie ma znaczenia, który kierowca w jakiej roli tu wystąpił, gdyby zamienili się rolami moje zdanie byłoby takie samo. Rosberg zamiast płakać powinien jechać tak aby wygrać z Lewisem na mecie a nie czekać na mannę z nieba. (nie oznacza to że miał za wszelka cenę wyprzedzać Lewisa, mógł na przykład dynamicznie dostosować strategie do sytuacji, po prostu powinien potraktować Hamiltona tak jak każdego innego rywala którego trzeba wyprzedzić)
Im szybciej zrozumie, że nie są partnerami tylko rywalami tym lepiej dla niego i dla kibiców.
marrcus, 30.07.2014 01:25[!]
dlatego że jest pracownikiem i musi słuchać poleceń, zespół mógł stracić zwycięstwo.
rosberg jechał 0,8s -1,2s dlatego żeby opon nie zużywać dlatego sie jezdzi nie bezpośrednio za.
derwisz, 30.07.2014 23:14[!]
@marrcus Ale po co uparcie bić pianę i dowodzić czegos na zasadzie gdybania skoro oficjalne stanowisko Mercedesa brzmi: "TO był w tym wyścigu nieprzemyślany i bez sensu"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca