F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ecclestone: Chcę mistrzostw świata kierowców, a nie inżynierów

Szef F1 jest przeciwny regulacji wprowadzającej zatrzymane restarty.
jpslotus72, 31 lipca 2014, wyświetlenia: 1951<< | lista | T- | T+ | >>
W rozmowie z Auto Motor und Sport, Bernie Ecclestone podzielił się swoimi wrażeniami z Grand Prix Wegier i przybliżył tematy, jakimi należałoby się zająć w celu poprawienia obrazu Formuły 1.

Odnosząc się do wyścigu na Hungaroringu, Ecclestone użył określenia – „niewiarygodny”. W związku z przebiegiem rywalizacji w ostatnim wyścigu, promotor F1 powiedział, że należy zrezygnować z wprowadzenia od przyszłego roku regulacji dotyczącej zatrzymanego restartu wyścigu po wyjeździe na tor samochodu bezpieczeństwa. „Dla fazy samochodu bezpieczeństwa nie będzie żadnego zatrzymanego startu. To, co widzieliśmy w Budapeszcie, było wystarczające” – powiedział Ecclestone.

Na Węgrzech nie widzieliśmy także kar nakładanych na kierowców. Dyrekcja wyścigu pozwoliła na płynny przebieg rywalizacji, chociaż w alei serwisowej doszło na przykład do sytuacji, które w przeszłości były na przykład karane jako niebezpieczne wypuszczenie kierowcy z boksu. „Komisarzom sportowym powiedzieliśmy, że nie powinni nakładać kar za każdą drobnostkę. Chcę widzieć, jak kierowcy walczą ze sobą, a nie jak nieustannie dopytują się, co im wolno a co nie” – powiedział Ecclestone.

83-letni Brytyjczyk chciałby także zniesienia limitu 100 kg paliwa na wyścig. W tym przypadku napotyka jednak na opór ze strony producentów jednostek napędowych i szefa FIA, Jeana Todta, ponieważ wspomniany limit jest elementem szerszej koncepcji, kładącej nacisk na wydajność.

Na temat dalszych zmian w F1, Ecclestone powiedział: „Musimy tylko dopracować detale. Wszystkie głupie i niepotrzebne regulacje, które pojawiły się w minionych latach, nie powinny już tu obowiązywać. Wszystko musi się uprościć. Chcę mistrzostw świata kierowców, a nie inżynierów”.

Promotor F1 zdystansował się od pogłosek, jakoby w grupie zajmującej się sprawą wizerunku F1 miał uczestniczyć Flavio Briatore. „Do tego nie potrzebujemy Flavio. Możemy to zrobić sami” – stwierdził Ecclestone.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
23.01.2024  Ecclestone: Andretti powinien był kupić team F1 lata temu
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
15.11.2023  Ecclestone: Nie jestem pewien, czy GP Las Vegas okaże się sukcesem
18.08.2023  Massa wysłał do FIA pismo przedprocesowe ws. sezonu 2008
Tagi:
Ecclestone B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Witek, 31.07.2014 15:49[!]
Bernie, popsułeś i zabiłeś piękno F1. Od 2013 r. nie oglądam ! Wcześniej byłem wierny "Królowej Sportów Motorowych" w latach 1994-2012. Ale teraz to jest kpina !!!
Kamikadze2000, 31.07.2014 16:08[!]
Szczególnie po wprowadzeniu silników V6 na rzecz Merca, co nie Bernie?? ;)
FuX08, 31.07.2014 16:20[!]
@Witek a żebyś wiedział, że kpina. Podczas ostatniego wyścigu jeden płakał,że kolega z zespołu nie chce go przepuścić !!! Jest tylko kilku z jajami,a reszta to dzieciaki. Starzy mistrzowie przewracają się w grobach. Albo "zwolnij, musisz oszczędzać paliwo", co to wyścig o kropelce??? I coś co mnie wkurza najbardziej, wyścigi na torach, gdzie nie ma miejsca na wyprzedzanie. Trafi się jeden jadący defensywnie i ciągnie procesję przez pół wyścigu. Osobiście marudzę, ale jeszcze oglądam.
Yurek, 31.07.2014 16:46[!]
To nie oglądajcie, nie komentujcie, będzie spokój.
Cytat FuX08 :
wyścigi na torach, gdzie nie ma miejsca na wyprzedzanie

MONTE CARLO DO ODSTRZAŁU!!!
RoMan, 31.07.2014 16:55[!]
Cytat FuX08 :
Podczas ostatniego wyścigu jeden płakał,że kolega z zespołu nie chce go przepuścić !!!


Podczas poprzednich ten drugi płakał. Kto wie, czy to, co się działo na Węgrzech nie było kpiną z podobnych, wcześniejszych zachować Hamiltona.
marcin_114, 31.07.2014 17:09[!]
Od 1950 roku F1 polegała na zbudowaniu najlepszego pojazdu i wygrywaniu. Czy coś pomyliłem?
RY2N, 31.07.2014 17:40[!]
Cytat Bernie :
Chcę mistrzostw świata kierowców, a nie inżynierów

czyli
a) będzie tylko po jednym bolidzie i kierowcy na zespół lub
b) kasa dla zespołów będzie rozdzielana wg punktacji najlepszego kierowcy w zespole (punkty drugiego będą pomijane) lub
c) całą kasę co dziś idzie do zespołów będzie dostawał kierowca i to on będzie sobie kontraktował najlepszy zespół na jaki go stać
Mariusz, 31.07.2014 18:09[!]
Moim zdaniem dla poprawienia konkurencyjności samych wyścigów należałoby powrócić do tankowania podczas wyścigu (nie musi to być obligatoryjne, ale powinno być dozwolone). Ponadto dopuszczenie jeszcze dwóch zespołów powinno pomóc, o ile nie będą to ekipy z Wielkiej Brytanii. No i jeszcze rezygnacja z tego podwójnego punktowania w ostatnim wyścigu.

Pomijam tu kwestie tego typu, jak np. brak obecności w stawce kierowcy z Włoch, możliwa obecność w F1 kobiety w wyścigach, postawienie zdecydowanie na nowe środki przekazu i obecność w social media.
Falarek, 31.07.2014 19:41[!]
Tylko bez rywalizacji konstruktorów cała F1 traci sens.
Dante, 31.07.2014 19:46[!]
@Mariusz - Tak, dajmy tankowanie, niech widzowie, jeszcze bardziej nie wiedzą o co chodzi. ;)
mariok77, 31.07.2014 20:00[!]
@Kamikadze2000
Wątpię, aby Bernie specjalnie wprowadzał silniki V6 tylko po to aby skończyć dominację RBR. Równie dobrze można powidzieć, że zmiany w 2009 roku nastąpiły po to, aby do takiej dominacji doszło.
dejacek, 31.07.2014 20:43[!]
Mariusz- to może przenieśmy wyścigi w całości w obszar "social media" i niech wygrywa ten kto zdobędzie najwięcej "lajków" - bo chyba o to ci chodziło?
jpslotus72, 31.07.2014 22:11[!]
@mariok77
Cytat mariok77 :
Wątpię, aby Bernie specjalnie wprowadzał silniki V6 tylko po to aby skończyć dominację RBR.
Jak długo jeszcze będzie krążyła opinia, że to Bernie "wprowadzał silniki V6"? O takich decyzji jest FIA. Bernie od początku był przeciwnikiem zmiany silników i w kółko powtarzał, że wszyscy są zadowoleni z V8, "więc po co to zmieniać?".
mariok77, 01.08.2014 21:11[!]
@jpslotus72
Dzięki za zwrócenie uwagi, faktycznie wprowadzenie nowych silników to nie "zasługa" Berniego. Zmylił mnie wpis Kamikadze2000 sugerujący takie działania Ecclestone.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca