Tak z ciekawości co Vet przekroczy limit( w sensie które składowe jednostki napędowej)? Bo jak za każdy z elementów dostanie -10 na starcie to do końca sezonu będzie z pitlane startował:-)
@idylla
Za wymianę wszystkich elementów jednocześnie jest kara startu z pit lane w konkretnym wyścigu ;)
Czyli to się nie sumuje?
@idylla
Nie sumuje.
Bez sensu ten regulamin. A z drugiej strony nie rozumiem dlaczego taki Lotus nie zdecydował się na takie coś. Kara Maldonado przejdzie już na 3 wyścig.
@stanislaw11
Kara przechodzi tylko na jeden wyścig.
OK, mój błąd.
@stanislaw11
Wcale nie jest bez sensu.
Słuchajcie Mahildy bo dobrze mówi.
Fajnie byłoby zobaczyć jak się przebija, ale czy w tym aucie stać go na Abu Zabi 2012? Wątpię.
A czy to w ogóle jest dozwolone, żeby nie wystartować w kwalifikacjach bez konkretnego powodu?
@Masio Tak. I Vettel tal zrobi w USA. Tak dzisiaj powiedział.
Decyzja bardzo dobra. Tor w USA nie nalezy do wąskich i można wyprzedzać w wielu miejscach, co pokazywaly zeszłoroczne zmagania.
Problem w tym, że Red Bull nie jest tak dominujący jak dawniej i pamiętny start z pit lane w Abu Dhabi raczej się nie powtórzy ...
Po tym co pokazał Rosberg w Rosji z oponami (Gutierez też) na 100% Seba pokusi się o 1 stop strategy. No chyba, że pojawiłby się SC. Wtedy strategie wszystkich zawodników/ekip, lądują za oknem w mgnieniu oka ;)
@Karol24
Skoro takie jest coś jest dozwolone, to równie dobrze kierowcy Caterhama i Marussi mogliby też w ogóle nie wyjechać na tor w kwalifikacjach, bo i tak nie mają szans a wysokie pozycje startowe. Dla mnie to takie trochę nie fair.
Masio ma sporo racji. Regulamin pod rygorem niedopuszczenia do wyścigu zobowiązuje uczestników do wykonania odpowiedniej normy czasowej w Q1.
Jest tu jednak pewna niekonsekwencja.
Bo jeżeli następuje wymiana jednostki napędowej na ponadlimitową przed startem kwalifikacji lub na limitowaną (no po awarii w trakcie ) to inny punkt regulaminu karze kierowcę startem z alei serwisowej.
Obydwa wspomniane przepisy są wiec nieco niespójne. Ten zapis z którego skorzysta VET pozwala na całkowite obejście zapisu o minimalnym czasie dopuszczającym zawodnika do startu.
Po co się wysilać i walczyć o limity, skoro można za każdym razem skorzystać z ponadlimitowej nowej jednostki napędowej?
Czytając teksty niektórych narzekaczy mam wrażenie, że usatysfakcjonowałoby ich jedynie wykluczenie Vettela do końca sezonu. A najlepiej gdyby mu za tą wymianę wszystkich części w tym tegorocznym szrocie odebrali jakiś tytulik z lat ubiegłych i oddali najlepsiejszemu z najlepsiejszych - miszczowi Fernando. No nic, pomarzcie sobie, ew. kopcie dalej w regulaminach. A nuż jakieś haki na Sebę jednak znajdziecie i może mu sędziowie na starcie jedno okrążenie straty dopiszą. Wiara czyni cuda!
|