|
|
|
|
|
|
GP2: Bruni wygrywa pierwszy wyścig na Imoli |
Wyścig rozpoczął się od doskonałego startu w wykonaniu kierowcy Trident Racing. |
|
•Marek Roczniak, 22 kwietnia 2006, wyświetlenia: 2166 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Po wywalczeniu pole position, były kierowca Minardi, Gianmaria Bruni, także i w pierwszym wyścigu na torze Imola okazał się niepokonany, prowadząc od startu do mety. Na koniec przewaga Włocha nad kierowcami Arden International, Michaelem Ammermullerem (zwycięzca drugiego wyścigu w Walencji) i Nicolasem Lapierre, którzy stanęli na pozostałych stopniach podium, wyniosła już ponad 10 sekund.
Wyścig rozpoczął się od doskonałego startu w wykonaniu kierowcy Trident Racing, który bez problemu zdołał utrzymać się na prowadzeniu. Tymczasem startujący z drugiej pozycji Jose Maria Lopez (Super Nova) szybko zaczął tracić miejsca ze względu na problemy ze swoją Dallarą i wkrótce odpadł z wyścigu. Na drugą i trzecią pozycję awansowali zatem przed pierwszym zakrętem Lewis Hamilton (ART) i Hiroki Yoshimoto (BCN).
Hamilton przez pewien czas próbował atakować Bruniego, ale ten zaczął w końcu uciekać do przodu, zyskując bezpieczną przewagę. Walka toczyła się tymczasem o szóste miejsce pomiędzy Nelsonem Piquetem Jr (Piquet Sports) i Adamem Carrollem, z której zwycięsko wyszedł ten pierwszy. Przed nimi jechali wówczas Ammermuller i Alexandre Premat.
Na dziewiątym okrążeniu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa po wypadku Lucasa di Grassiego i Oliviera Pla. Kierowcy z czołówki moment ten wykorzystali do odbycia obowiązkowych postojów w boksach, przy czym Hamilton przejechał przez boksy bez zatrzymywania się, gdyż jak się okazało popełnił falstart i musiał odbyć karę drive-through. W efekcie po odbyciu postoju na kolejnym kółku Brytyjczyk spadł na koniec stawki. Jakby tego było mało, wkrótce otrzymał czarną flagę za wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa i na tym zakończyła się jego jazda.
Po wznowieniu wyścigu kolejność w czołówce była następująca: Bruni, Yoshimoto, Piquet, Premat, Lapierre, Ammermuller, Ernesto Viso i Carroll. Piquet wkrótce wyprzedził Yoshimoto i awansował na drugą pozycję, natomiast Lapierre pokonał Premata i znalazł się na czwartej pozycji. W międzyczasie okazało się, że Yoshimoto przekroczył limit prędkości obowiązujący w boksach i musiał zaliczyć karny przejazd przez boksy, po którym spadł na 13 miejsce.
Piquet pod koniec wyścigu zaczął mieć problemy i wyraźnie zwolnił tempo jazdy. Jako pierwszy wyprzedził go Ammermuller, który chwilę wcześniej pokonał także Lapierre, finiszując na drugiej pozycji. Lapierre również skorzystał z problemów Piqueta, a jako ostatni Brazylijczyka wyprzedził Premat, kończąc wyścig na czwartej pozycji. Piquet do mety dowlókł się na piątej pozycji, a ponadto punkty zdobyli Viso, Timo Glock i Yoshimoto. Ten ostatni do jutrzejszego wyścigu wystartuje z pole position.
•GP2 Series > 2006 > Włochy 1 (główny), Imola - 4,993 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 26 | Gianmaria Bruni | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 37 | 1h01m13,889 | 10 |
2. | 3 | Michael Ammermüller | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +0:10,907 | 8 |
3. | 4 | Nicolas Lapierre | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +0:14,514 | 6 |
4. | 1 | Alexandre Premat | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +0:15,713 | 5 |
5. | 11 | Nelson Piquet Jr | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +0:16,772 | 4 |
6. | 7 | Ernesto Viso | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +0:19,669 | 3 |
7. | 19 | Timo Glock | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +0:47,806 | 2 |
8. | 18 | Hiroki Yoshimoto | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +0:48,208 | 1 |
9. | 24 | Adrian Valles | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +0:52,315 | |
10. | 25 | Felix Porteiro | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +1:09,547 | |
11. | 16 | Luca Filippi | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +1:23,448 | |
12. | 14 | Ferdinando Monfardini | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +1:23,703 | |
13. | 10 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +1:27,070 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 27 | Andreas Zuber | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 30 | | |
| 8 | Tristan Gommendy | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 30 | | |
| 6 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 29 | | |
| 9 | Adam Carroll | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 26 | | |
| 17 | Jason Tahinci | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 25 | | |
| 23 | Sergio Hernandez | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 25 | | |
| 12 | Alexandre Negrao | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 13 | | |
| 15 | Franck Perera | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 13 | | |
| 22 | Lucas di Grassi | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 7 | | |
| 20 | Olivier Pla | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 7 | | |
| 5 | Jose Maria Lopez | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 1 | | |
| 21 | Clivio Piccione | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 2 | Lewis Hamilton | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: GP2Series.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|