|
|
|
|
|
|
GP2: Viso zwycięzcą drugiego wyścigu na Imoli |
Wenezuelczyk zapewnił zespołowi iSport pierwsze zwycięstwo w tej serii. |
|
•Marek Roczniak, 23 kwietnia 2006, wyświetlenia: 2165 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Drugi, krótszy z wyścigów GP2 na torze Imola, rozegrany w niedzielny poranek przed popołudniową Grand Prix San Marino, pewnie wygrał Wenezuelczyk Ernesto Viso, zapewniając zespołowi iSport pierwsze zwycięstwo w tej serii.
Wyścig rozpoczął się od groźnie wyglądającej kraksy na starcie – Adrian Valles (Campos) nie ruszył ze swojego dziewiątego pola startowego i w jego bolid z dużą siłą uderzył z tyłu Lucas di Grassi (Durango). Obydwu kierowcom na szczęście nic się nie stało, ale był to dla nich koniec udziału w tym wyścigu.
Nie była to jednak jedyna kraksa na pierwszym okrążeniu – w chwilę później wypadkiem zakończyła się także walka pomiędzy Michaelem Ammermullerem (Arden) i Alexandre Prematem (ART). Kierowcy ci także odpadli z wyścigu, a na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa.
Podczas wznowienia na prowadzeniu utrzymał się startujący z pole position Hiroki Yoshimoto, za którego plecami podążał partner z zespołu BCN, Timo Glock. Niemca wyprzedził jednak wkrótce startujący z trzeciej pozycji Viso, staczając w chwilę później kolejny emocjonujący pojedynek z Yoshimoto. Po pokonaniu Japończyka kierowca iSport objął prowadzenie i nie oddał go już do końca wyścigu.
Obydwu kierowców BCN z łatwością pokonał także lider klasyfikacji generalnej, Nelson Piquet Jr, popisując się dwoma efektownymi manewrami wyprzedzania. Brazylijczyk próbował później gonić Viso i choć był od niego nieco szybszy, to jednak nie miał zbyt wielkich szans na pokonanie go i musiał zadowolić się drugą pozycją. Mimo to Piquet umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej, jako że jego główny rywali, Gianmaria Bruni (Trident), nie ukończył wyścigu ze względu na problemy z hamulcami.
Na najniższym stopniu podium stanął Yoshimoto, co i tak należy uznać za spory sukces, a tuż za plecami Japończyka finiszował jego partner, Glock, który niemal przez cały wyścig dzielnie odpierał ataki ze strony niezbyt zdecydowanego Nicolasa Lapierre'a. Kierowca Arden zdecydował się w końcu na desperacki atak przed zmodyfikowaną szykaną Variante Alta, jednak zbyt późne hamowanie przypłacił wypadnięciem poza punktowaną szóstkę. Z błędu Francuza skorzystali Luca Filippi (Fisichella Motorsport) i zeszłoroczny partner Roberta Kubicy, Felix Porteiro (Campos), finiszując kolejno na piątej i szóstej pozycji.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli Lapierre, Andreas Zuber (Trident), Ferdinando Monfardini (DAMS) i Lewis Hamilton (ART), który po wczorajszej dyskwalifikacji wystartował z ostatniej pozycji. Po czterech wyścigach Piquet Jr ma siedem punktów przewagi nad Brunim i dziewięć na Ammermullerem, Viso oraz Lapierre. Kolejne dwa wyścigi GP2 odbędą się za dwa tygodnie na torze Nurburgring.
•GP2 Series > 2006 > Włochy 1 (sprint), Imola - 4,993 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Ernesto Viso | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 25 | 45:17,116 | 6 |
2. | 11 | Nelson Piquet Jr | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:00,596 | 5 |
3. | 18 | Hiroki Yoshimoto | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:25,001 | 4 |
4. | 19 | Timo Glock | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:28,901 | 3 |
5. | 16 | Luca Filippi | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:29,278 | 2 |
6. | 25 | Felix Porteiro | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:30,351 | 1 |
7. | 4 | Nicolas Lapierre | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:31,502 | |
8. | 27 | Andreas Zuber | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:31,809 | |
9. | 14 | Ferdinando Monfardini | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:32,449 | |
10. | 2 | Lewis Hamilton | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:33,366 | |
11. | 12 | Alexandre Negrao | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:35,826 | |
12. | 9 | Adam Carroll | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:39,654 | |
13. | 23 | Sergio Hernandez | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:40,089 | |
14. | 15 | Franck Perera | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:40,399 | |
15. | 6 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:41,753 | |
16. | 21 | Clivio Piccione | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:43,206 | |
17. | 8 | Tristan Gommendy | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +0:49,138 | |
18. | 10 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 25 | +1:05,304 | |
19. | 5 | Jose Maria Lopez | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 23 | 2 okr. | |
20. | 20 | Olivier Pla | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 23 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 17 | Jason Tahinci | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 19 | | |
| 26 | Gianmaria Bruni | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 12 | | |
| 3 | Michael Ammermüller | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 1 | | |
| 1 | Alexandre Premat | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| 24 | Adrian Valles | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| 22 | Lucas di Grassi | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: GP2Series.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|