F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi dołączy do stawki zespołów F1 już w 2016 roku?

Informacje takie przekazuje brytyjski magazyn Auto Express.
Nataniel Piórkowski, 24 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 4939<< | lista | T- | T+ | >>
Według najnowszych doniesień magazynu Auto Express, Audi może już w 2016 roku dołączyć do stawki zespołów Formuły 1.

Zdaniem brytyjskiej prasy niemiecki producent planuje zakończyć swoje programy w serii DTM oraz Długodystansowych Mistrzostwach Świata, skupiając się całkowicie na startach w królowej sportów motorowych. Auto Express sugeruje również, że nowy zespół F1 mógłby liczyć na wsparcie finansowe Red Bulla.

Spekuluje się, że Audi było bliskie wejścia do Formuły 1 w 2013 roku, gdy według pierwotnych planów FIA miały wejść do użytku czterocylindrowe, turbodoładowane silniki. Kiedy w 2010 roku podjęto decyzję o zmianie formuły jednostek napędowych na V6 turbo, Volkswagen zadecydował o wycofaniu kandydatury Audi. Auto Express sugeruje jednak, iż koncern już od początku tego roku rozwija swój silnik V6 i jest gotowy do włączenia się w stawkę serii Grand Prix począwszy od sezonu 2016.

Chociaż kwestie silnika i systemów hybrydowych mają leżeć wyłącznie po stronie Audi, spekuluje się że w celu startów w F1 firma preferuje wejść w posiadanie jednego z istniejących zespołów. Z uwagi na austriacką narodowość prezesa Grupy Volkswagena – Ferdinanda Piecha i jego bliskie relacje z Dietrichem Mateschitzem, głównymi celami Niemców mają być ekipy Red Bulla bądź Toro Rosso.

Plotki o wejściu Audi do Formuły 1 napędzają także spekulacje dotyczące możliwego powierzenia stanowiska dyrektora Audi Sport byłemu szefowi Scuderii Ferrari – Stefano Domenicaliemu. „Włoch nie ma żadnego doświadczenia związanego z wyścigami prototypów Le Mans lub samochodów turystycznych. Nie mówi nawet po niemiecku. Źródła przekonują, że Formuła 1 jest jednym możliwym powodem, dla którego Audi mogło właśnie zatrudnić Domenicaliego, nawet w chwilowym charakterze niezwiązanym jeszcze z funkcją w dziale odpowiedzialnym za wyścigi” – pisze Auto Express.

Co ciekawe, plotki dotyczące Audi łączą się również z osobą Fernando Alonso. Oczekuje się że Hiszpan odejdzie z Ferrari po zakończeniu bieżącego sezonu, mając do wyboru trzy możliwości: podpisanie kontraktu z ekipą McLaren-Honda, związanie się z jedną ze słabszych stajni z dostępnym fotelem wyścigowym bądź wybranie opcji roku przerwy od startów w Formule 1.

O ile w pierwszym przypadku stajnia z Woking naciska na zawarcie długoterminowego porozumienia, o tyle pozostałe dwa pozostawiają kierowcy z Oviedo możliwość wyboru pracodawcy przed sezonem 2016. Nie jest tajemnicą, że Alonso i Domenicaliego łączą dobre relacje, a sam dwukrotny mistrz świata może być zainteresowany współpracą z silnym i w pełni niezależnym producentem.

Istotnym powodem włączenia się Audi w Formułę 1 może być także chęć nawiązania rywalizacji z bezpośrednim rynkowym konkurentem, koncernem Mercedes-Benz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa
03.05.2024  Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi
01.05.2024  Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać
01.05.2024  Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"
30.04.2024  Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem
Tagi:
Audi
Alonso F.
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MMMotorsport, 24.10.2014 22:13[!]
To może jeszcze dołączy Toyota i będzie git :)
Driver X, 24.10.2014 22:14[!]
Brak Audi w DTM i WEC zabiłby według mnie te serie.
Mogliby porzucić projekt np. 24h Nordschleife i skupiać się na DTM, WEC i F1, dzieląc sztab na pododdziały danych serii.
Phaedra, 24.10.2014 22:33[!]
Czarno to widzę. Jeśli Alonso ma obiekcje przed przejściem do McL, tym bardziej nie skusi się na Audi.
SirKamil, 24.10.2014 22:46[!]
O wstępnych planach VAG i pierwszy projektach PU F1 w wykonaniu VAG słyszałem i pisałem na forum na początku roku, ale im się chyba kilka domysłów pokiełbasiło. Przede wszystkim fakt powiązań Red Bulla i Audi. Red Bull ma dwa własne zespołu i zwłaszcza z tym jednym głównym nie zamierza się rozstawać. Pieniądze płynące od Red Bull GmbH z Fuschl am See do Red Bull Racing mają promować markę Red Bull, nie Audi. Istotą istnienia i finansowania zespołu RB jest promocja marki RB, nie klękanie przed Audi i oddawanie im zespołu, bądź wspieranie zespołu konkurenta(!) dla własnego zespołu. To się kupy nie trzyma. Poza tym Red Bull jest zasilane finansowo przez Infiniti, konkurenta Audi.

Logicznym kształtem zaangażowania Audi w F1 jest ALBO dostarczanie PU a ich odbiorcą na zasadach roboczych (tak jak McLaren i Honda) może być jak najbardziej Red Bull (Renault zostaje z ręką w nocniku) ALBO przejęcie innego zespołu i budowa własnych podwozi a na myśl nasuwa się Sauber. Audi łączą z Sauberem biznesowe i technologiczne powiązania- prototypy Audi do WEC rozwijane są właśnie w fabryce Sauber a w Hinwil.
Adam2iak, 24.10.2014 22:50[!]
Mercedes jakoś potrafi łączyć starty w F1 i DTM.
E1-XP, 24.10.2014 22:56[!]
@Driver X koszty wspierania zespołów w seriach opartych na formule GT3 są raczej nikłe, porównując z budzetami pozwalajacymi unieść ciężar partycypowania w takim WEC. Starty w dwóch najważniejszych, najdroższych serialach równocześnie wydają się być nie do zrealizowania w naszych czasach.

Co do treści. Szum informacyjny związany z manewrami transferowymi Alonso zatacza coraz szersze kręgi. Mógłby się wreszcie określić, bo urasta to do absurdalnych rozmiarów.
Phaedra, 24.10.2014 22:58[!]
@Adam2iak
Uwierz, szybko by stracili tą umiejętność, gdyby spaprali ten sezon tak koncertowo jak Renault.
cichy, 24.10.2014 23:22[!]
Moje marzenia mogą się spełnić :D
ManiakF1, 24.10.2014 23:30[!]
Po co kolejny koncern samochodowy...
Gszegosz, 24.10.2014 23:52[!]
Najbardziej dominujący zespół w długodystansówkach ostatnich lat + najbardziej dominujący zespół f1 z ostatnich lat, to może skończyć się srogo.
enstone, 25.10.2014 00:02[!]
Wycofanie się z DTM i WEC (24H Le Mans)... nie wierze, za duży prestiż. No chyba, że koncern VAG ma tyle pieniędzy, że chce się jeszcze pakować do F1 z własnym zespołem.
Co do Alonso, to już przestańcie go wszędzie wpychać na siłę... Jeszcze się okaże, że Vettel przejdzie do Ferrari, Button z Magnussenem zostaną w McLarenie, a Alonso zostanie na lodzie, zrobi sobie przerwę i nie wróci jak Hakkinen.
lgsstinger, 25.10.2014 08:36[!]
Plotka jest ciekawa, bo pojawia się już któryś raz. Ciężko jednak uwierzyć, że Audi miałoby zrezygnować z DTM i WEC dla F1, ciężko również uwierzyć, że Piech i Ecclestone jakoś się dogadali, biorąc pod uwagę nienawiść, która biję od nich na kilometr.
Z drugiej strony bardzo kolejny dostawca silnikowy, to bardzo optymistyczna wiadomość. Trzech takich obecnie, to śmiech na sali dla najbardziej prestiżowej serii wyścigowej.
@SirKamil

Cytat :
i budowa własnych podwozi a na myśl nasuwa się Sauber.


Równie dobrą myślą jest TR, bo wiele wskazuję, że DM szuka kupca na swój drugi zespół. W grę może wchodzić także Lotus, bo przy dobrych pieniądzach Lopez pozbierał by swoje zabawki i poszedł siną w dal.
SirKamil, 25.10.2014 16:05[!]
Cytat lgsstinger :

Równie dobrą myślą jest TR, bo wiele wskazuję, że DM szuka kupca na swój drugi zespół. W grę może wchodzić także Lotus, bo przy dobrych pieniądzach Lopez pozbierał by swoje zabawki i poszedł siną w dal.


Nie jest równie dobrą myślą z kilku powodów. STR to zespół znajdujący się we Włoszech a Włochy nie są najlepszym miejscem do robienia F1. Ok, Szwajcaria też nie bryluje pod tym względem, ale po pierwsze jest znacznie bliżej bawarskiej centrali Audi pod względem geograficznym i jeszcze bliżej pod względem kulturowym. Nie bez przyczyny Audi wybrało niemieckojęzycznego Saubera jako swojego technologicznego kontrahenta w realizacji programu LMP1 zamiast STR, Aerolab, Dallary etc. Nie bez przyczyny swój zespół fabryczny ulokowało u Saubera niemieckie BMW a jeszcze wcześniej nie bez przyczyny współpracował z nimi również niemiecki Mercedes. W międzyczasie Saubera jako swój zespół F1 widział takoż niemiecki Volkswagen.
Druga istotna kwestia to infrastruktura- RB buduje dla STR nowy budynek fabryki, ale tunel aero i tak będą mieli stary i taki sobie kilka tysięcy kilometrów od Fenzy w Bicester. Sauber swój niezrównany tunel ma pod dachem co nie jest wcale taką oczywistą wartością, bo tylko połowa stawki ma ten komfort.
gadulosmd, 26.10.2014 07:34[!]
@SirKamil

Gdzie by się nie znajdował TR, to wiele wskazuję na chęć sprzedaży zespołu. Nie zaprzeczam, że Sauber jest dobrym kandydatem ale biorąc pod uwagę ostatnie inwestycję w TR, to DM próbuję uatrakcyjnić towar jak tylko się da. A co do wyboru partnera do współpracy - Sauber ma duży tunel, spory komputer, którego potencjału i tak, ze względu na przepisy nie wykorzystuję. Na to wszystko przychodzą problemy finansowe, więc można zaryzykować stwierdzenie, że zaoferowali najlepsze warunki Audi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca