To może jeszcze dołączy Toyota i będzie git :)
Brak Audi w DTM i WEC zabiłby według mnie te serie.
Mogliby porzucić projekt np. 24h Nordschleife i skupiać się na DTM, WEC i F1, dzieląc sztab na pododdziały danych serii.
Czarno to widzę. Jeśli Alonso ma obiekcje przed przejściem do McL, tym bardziej nie skusi się na Audi.
O wstępnych planach VAG i pierwszy projektach PU F1 w wykonaniu VAG słyszałem i pisałem na forum na początku roku, ale im się chyba kilka domysłów pokiełbasiło. Przede wszystkim fakt powiązań Red Bulla i Audi. Red Bull ma dwa własne zespołu i zwłaszcza z tym jednym głównym nie zamierza się rozstawać. Pieniądze płynące od Red Bull GmbH z Fuschl am See do Red Bull Racing mają promować markę Red Bull, nie Audi. Istotą istnienia i finansowania zespołu RB jest promocja marki RB, nie klękanie przed Audi i oddawanie im zespołu, bądź wspieranie zespołu konkurenta(!) dla własnego zespołu. To się kupy nie trzyma. Poza tym Red Bull jest zasilane finansowo przez Infiniti, konkurenta Audi.
Logicznym kształtem zaangażowania Audi w F1 jest ALBO dostarczanie PU a ich odbiorcą na zasadach roboczych (tak jak McLaren i Honda) może być jak najbardziej Red Bull (Renault zostaje z ręką w nocniku) ALBO przejęcie innego zespołu i budowa własnych podwozi a na myśl nasuwa się Sauber. Audi łączą z Sauberem biznesowe i technologiczne powiązania- prototypy Audi do WEC rozwijane są właśnie w fabryce Sauber a w Hinwil.
Mercedes jakoś potrafi łączyć starty w F1 i DTM.
@Driver X koszty wspierania zespołów w seriach opartych na formule GT3 są raczej nikłe, porównując z budzetami pozwalajacymi unieść ciężar partycypowania w takim WEC. Starty w dwóch najważniejszych, najdroższych serialach równocześnie wydają się być nie do zrealizowania w naszych czasach.
Co do treści. Szum informacyjny związany z manewrami transferowymi Alonso zatacza coraz szersze kręgi. Mógłby się wreszcie określić, bo urasta to do absurdalnych rozmiarów.
@Adam2iak
Uwierz, szybko by stracili tą umiejętność, gdyby spaprali ten sezon tak koncertowo jak Renault.
Moje marzenia mogą się spełnić :D
Po co kolejny koncern samochodowy...
Najbardziej dominujący zespół w długodystansówkach ostatnich lat + najbardziej dominujący zespół f1 z ostatnich lat, to może skończyć się srogo.
Wycofanie się z DTM i WEC (24H Le Mans)... nie wierze, za duży prestiż. No chyba, że koncern VAG ma tyle pieniędzy, że chce się jeszcze pakować do F1 z własnym zespołem.
Co do Alonso, to już przestańcie go wszędzie wpychać na siłę... Jeszcze się okaże, że Vettel przejdzie do Ferrari, Button z Magnussenem zostaną w McLarenie, a Alonso zostanie na lodzie, zrobi sobie przerwę i nie wróci jak Hakkinen.
Plotka jest ciekawa, bo pojawia się już któryś raz. Ciężko jednak uwierzyć, że Audi miałoby zrezygnować z DTM i WEC dla F1, ciężko również uwierzyć, że Piech i Ecclestone jakoś się dogadali, biorąc pod uwagę nienawiść, która biję od nich na kilometr.
Z drugiej strony bardzo kolejny dostawca silnikowy, to bardzo optymistyczna wiadomość. Trzech takich obecnie, to śmiech na sali dla najbardziej prestiżowej serii wyścigowej.
@SirKamil
Cytat : i budowa własnych podwozi a na myśl nasuwa się Sauber.
Równie dobrą myślą jest TR, bo wiele wskazuję, że DM szuka kupca na swój drugi zespół. W grę może wchodzić także Lotus, bo przy dobrych pieniądzach Lopez pozbierał by swoje zabawki i poszedł siną w dal.
Cytat lgsstinger :
Równie dobrą myślą jest TR, bo wiele wskazuję, że DM szuka kupca na swój drugi zespół. W grę może wchodzić także Lotus, bo przy dobrych pieniądzach Lopez pozbierał by swoje zabawki i poszedł siną w dal.
Nie jest równie dobrą myślą z kilku powodów. STR to zespół znajdujący się we Włoszech a Włochy nie są najlepszym miejscem do robienia F1. Ok, Szwajcaria też nie bryluje pod tym względem, ale po pierwsze jest znacznie bliżej bawarskiej centrali Audi pod względem geograficznym i jeszcze bliżej pod względem kulturowym. Nie bez przyczyny Audi wybrało niemieckojęzycznego Saubera jako swojego technologicznego kontrahenta w realizacji programu LMP1 zamiast STR, Aerolab, Dallary etc. Nie bez przyczyny swój zespół fabryczny ulokowało u Saubera niemieckie BMW a jeszcze wcześniej nie bez przyczyny współpracował z nimi również niemiecki Mercedes. W międzyczasie Saubera jako swój zespół F1 widział takoż niemiecki Volkswagen.
Druga istotna kwestia to infrastruktura- RB buduje dla STR nowy budynek fabryki, ale tunel aero i tak będą mieli stary i taki sobie kilka tysięcy kilometrów od Fenzy w Bicester. Sauber swój niezrównany tunel ma pod dachem co nie jest wcale taką oczywistą wartością, bo tylko połowa stawki ma ten komfort.
@SirKamil
Gdzie by się nie znajdował TR, to wiele wskazuję na chęć sprzedaży zespołu. Nie zaprzeczam, że Sauber jest dobrym kandydatem ale biorąc pod uwagę ostatnie inwestycję w TR, to DM próbuję uatrakcyjnić towar jak tylko się da. A co do wyboru partnera do współpracy - Sauber ma duży tunel, spory komputer, którego potencjału i tak, ze względu na przepisy nie wykorzystuję. Na to wszystko przychodzą problemy finansowe, więc można zaryzykować stwierdzenie, że zaoferowali najlepsze warunki Audi.
|