|
|
|
|
|
|
Sauber obawia się kosztów związanych z nowymi jednostkami w 2017 roku |
Monisha Kaltenborn uważa również, iż klienci nie powinni płacić za proces rozwoju silnika. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 21 kwietnia 2015, wyświetlenia: 1733 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Monisha Kaltenborn przyznała, że obawia się kosztów, jakie mogą za sobą pociągnąć nowe jednostki napędowe w 2017 roku.
Od dłuższego czasu Bernie Ecclestone nawołuje do powrotu od sezonu 2017 do silników V8, które mają mieć około 1000 koni mechanicznych. W trakcie Grand Prix Bahrajnu pojawiły się głosy, jakoby pomysł zwiększenia mocy otrzymał aprobatę, aczkolwiek pod warunkiem utrzymania obecnej technologii, czyli silnika spalinowego V6 oraz systemów odzyskiwania energii cieplnej i kinetycznej.
Mimo to zwiększenie mocy będzie wymagało modyfikacji w projekcie jednostki i jak przyznała szefowa Saubera – Monisha Kaltenborn, obawia się kosztów, jakie może to za sobą pociągnąć, ponieważ w chwili obecnej zespoły płacą co najmniej 18 milionów euro za pakiet na cały sezon. „Dla klienckiego zespołu najważniejszym czynnikiem są silniki, a także ich cena. Ich koszt jest kluczową kwestią i staramy się to zmienić od kilku lat. Mimo to wracamy do miejsca, w którym nie ma sensownego rozwiązania”.
Austriaczka uważa również, że dostawcy nie powinni obarczać dodatkowymi kosztami swoich klientów, tylko dlatego, że zdecydowali się oni na rozwój swojego pakietu we własnym interesie. „W pełni rozumiemy, iż producent musi zaprezentować swoją najnowszą technologię, jednakże to powinno być na odpowiednim poziomie. Nie sądzę, byśmy musieli być wykorzystywani do rozwoju i ich badań, ponieważ i tak wyprodukują silnik. Nigdy nie zobaczysz Mercedesa korzystającego z jednostki Ferrari lub na odwrót” – zakończyła Kaltenborn.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|