F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sauber obawia się kosztów związanych z nowymi jednostkami w 2017 roku

Monisha Kaltenborn uważa również, iż klienci nie powinni płacić za proces rozwoju silnika.
Mateusz Szymkiewicz, 21 kwietnia 2015, wyświetlenia: 1733<< | lista | T- | T+ | >>
Monisha Kaltenborn przyznała, że obawia się kosztów, jakie mogą za sobą pociągnąć nowe jednostki napędowe w 2017 roku.

Od dłuższego czasu Bernie Ecclestone nawołuje do powrotu od sezonu 2017 do silników V8, które mają mieć około 1000 koni mechanicznych. W trakcie Grand Prix Bahrajnu pojawiły się głosy, jakoby pomysł zwiększenia mocy otrzymał aprobatę, aczkolwiek pod warunkiem utrzymania obecnej technologii, czyli silnika spalinowego V6 oraz systemów odzyskiwania energii cieplnej i kinetycznej.

Mimo to zwiększenie mocy będzie wymagało modyfikacji w projekcie jednostki i jak przyznała szefowa Saubera – Monisha Kaltenborn, obawia się kosztów, jakie może to za sobą pociągnąć, ponieważ w chwili obecnej zespoły płacą co najmniej 18 milionów euro za pakiet na cały sezon. „Dla klienckiego zespołu najważniejszym czynnikiem są silniki, a także ich cena. Ich koszt jest kluczową kwestią i staramy się to zmienić od kilku lat. Mimo to wracamy do miejsca, w którym nie ma sensownego rozwiązania”.

Austriaczka uważa również, że dostawcy nie powinni obarczać dodatkowymi kosztami swoich klientów, tylko dlatego, że zdecydowali się oni na rozwój swojego pakietu we własnym interesie. „W pełni rozumiemy, iż producent musi zaprezentować swoją najnowszą technologię, jednakże to powinno być na odpowiednim poziomie. Nie sądzę, byśmy musieli być wykorzystywani do rozwoju i ich badań, ponieważ i tak wyprodukują silnik. Nigdy nie zobaczysz Mercedesa korzystającego z jednostki Ferrari lub na odwrót” – zakończyła Kaltenborn.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Bloomberg: Audi zamierza nabyć 100% udziałów w Sauberze
19.02.2024  Sainz: Nie czuję, abym musiał cokolwiek udowadniać
08.02.2024  Sauber nie jest zaniepokojony zastrzeżeniami do nazwy zespołu
05.02.2024  Stake F1 Team zaprezentował samochód na sezon 2024
31.01.2024  Zane Maloney kierowcą rezerwowym zespołu Kick Sauber
Tagi:
Sauber
Kaltenborn M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 21.04.2015 18:04[!]
Bez względu na decyzje koszty są duże. Cała ta nieudolna rewolucja w 2014 roku wyszła F1 czkawką... ;) Trzeba było ograniczyć aero, by jeszcze bardziej poprawić widowisko. I mieć gdzieś eko-głąbów... ;] Teraz mamy dwa razy więcej problemów i zero korzyści...
kibic sribic, 21.04.2015 20:56[!]
@Kamikadze2000 Jest 1 dobra rzecz - bolidy na prostych osiągają wyższe prędkości. Niestety, to za mało.
slawek_s, 21.04.2015 21:49[!]
ona niech się bardziej boi kosztów kar za odstąpienie od kontraktów kierowców jak za dużo ich podpisze.
mich909090, 21.04.2015 22:25[!]
Czasy w Bahrajnie w qualu były takie same jak w 2012 i 2013 roku mimo, że bolidy są o 100kg cięższe i maja o 30% ograniczone aero. V6 turbo to potwory. Moc podchodzi już teraz pewnie do 900 KM.Jedyny problem to dźwięk. Byłby lepszy to F1 byłaby dla niektórych super.Ci, którzy oglądali F1 bo fajnie brzmiały silniki odwrócili się od F1. Ale fani, którzy zagłebiają się w szczegóły wiedzą, że V6 turbo zjadają na śniadanie V8.
enstone, 21.04.2015 23:40[!]
Cytat :
Sauber obawia się kosztów związanych z nowymi jednostkami w 2017 roku

Podpiszą kontrakty z czterema kierowcami, kasę z góry za sezon wezmą, a potem będą palić głupa jak w tym roku, że oni o niczym nie wiedzieli i jest im bardzo przykro z tego powodu .......
lordfryta, 24.04.2015 06:21[!]
Cytat :
Nigdy nie zobaczysz Mercedesa korzystającego z jednostki Ferrari lub na odwrót” – zakończyła Kaltenborn.


No np. bmw sauber ferrari :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca