F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Force India: Silniki V8 mogłyby ścigać się z V6

Fernley twierdzi, że byłoby to dobre rozwiązanie dla małych ekip.
Paweł Zając, 28 kwietnia 2015, wyświetlenia: 3002<< | lista | T- | T+ | >>

Zastępca szefa Force India, Bob Fernley, uważa, że Formuła 1 mogłaby pozwolić małym zespołom na ściganie się z silnikami V8. Obecne jednostki napędowe od ponad roku są przedmiotem krytyki i ostatnio Bernie Ecclestone wzywał do powrotu na poprzednie silniki, aby obniżyć koszty.

Producenci twierdzą, że zmiany mogą co najwyżej objąć podniesienie mocy, co poprawi szybkość oraz dźwięk, jednak Fernley uważa, że najlepszym rozwiązaniem byłoby pozwolenie na korzystanie z dwóch typów silników. „Myślę, że jasnym jest, iż V6 jest oczywistym wyborem dla producentów” – powiedział Brytyjczyk w rozmowie z Autosportem. „Ta jednostka tutaj zostanie, gdyż jest bardzo dobra i to widać. Uważam jednak, że różnorodność silników, może korzystanie z V8 z KERS byłoby korzystniejsze finansowo dla małych zespołów i miałoby wiele korzyści”.

Fernley uważa również, że dzięki odpowiednim przepisom można uniknąć dwuklasowej F1. „Producenci chcą rozwijać hybrydy. Wykonują dobrą robotę, mają świetną platformę oraz możliwości marketingowe. To nie oznacza jednak, że wszyscy musimy iść tą samą drogą. Nam chodzi o ograniczenie kosztów i tak długo, jak można by utrzymać osiągi na rozsądnie równym poziomie, to byłaby to rozsądna inicjatywa. Myślę, że F1 pomogła producentom w rozwoju hybrydowych V6, jednak musimy patrzeć także na komercyjny aspekt. Ta sytuacja wygląda tak, że można płacić 50% mniej za silnik o tych samych osiągach. Nie jesteśmy tutaj, żeby być rynkiem zbytu dla silników”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.07.2023  Nie żyje Robert Fernley
20.05.2020  Perez: Problemy finansowe Force India były jasne od pierwszego dnia
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
Tagi:
Force India

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sir Wolf, 28.04.2015 21:26[!]
Force India ostatnio szuka zmian na każdym możliwym polu, wcześniej dowolność w doborze mieszanek, a teraz dwie klasy silników. Czy tak zespół chce opuścić tyły środka stawki?
Maciek znafca, 28.04.2015 22:30[!]
:O Ale pomysł V6 vs V8, gość ostro dowalił do pieca.
Anderis, 28.04.2015 22:43[!]
W 2006 Toro Rosso korzystało z V10 kiedy reszta ścigała się z V8.
kuba, 28.04.2015 22:57[!]
W latach 90 mieliśmy na jednym torze V8, V10 i V12. Nie jest to jakieś egzotyczne zjawisko.
jpslotus72, 28.04.2015 23:13[!]
@Maciek znafca
Pomysł jest w zasadzie Berniego, który przed tygodniem powiedział:
Cytat :
Wcześniej jeździliśmy z wolnossącymi i turbodoładowanymi silnikami jednocześnie. Możemy mieć oba.
Ale przede wszystkim chodziło mu o koszty jednostek napędowych - czyli albo obecne silniki z niższą ceną, albo zmiana specyfikacji, która pozwoliłaby na obniżenie kosztów.

Hm, dwie specyfikacje silników, gdyby tak do tego dwóch dostawców opon... Jedno i drugie mieliśmy oczywiście w historii - nie wiadomo, czy w obecnych, szeroko rozumianych realiach (tego sportu i biznesu) przeważyłyby "plusy dodatnie czy ujemne", ale warto pomyśleć - nie wyrzucałbym z góry tego pomysłu do kosza.
xdomino996, 28.04.2015 23:26[!]
zostawić taką masę, a V8 juz będzie wolniejsze od obecnych hybrydowych V6. Mało tego V8 bylo 8 na sezon, obecne jednostki w 5 sztukach sie wyrabiają, więc tu jakby dać stałe 4 to V8 nie wytrzymaja raczej. Gra byłaby ok, ale wtedy będzie jeszcze większa różnica chyba
Sasilton, 29.04.2015 01:12[!]
Był by sens gdyby wróciło tankowanie.
piotr_del_grey, 29.04.2015 11:03[!]
Bardzo dobry pomysł. Jakoś po odejściu turbodoładowania mieliśmy V8, V10, V12 i nikomu to nie przeszkadzało. Wymagałoby to pewnych regulacji ale wszystko dałoby się 'ogarnąć'. Mniejsze zespoły byłyby zadowolone z powodu mniejszych kosztów, byłoby więcej różnorodności czyli tego czego F1 potrzebuje.
Wmiarenietypowy, 29.04.2015 11:08[!]
Podoba mi się ten pomysł. Jeśli V8 byłyby za słabe, to łatwo można by im podnieść moc rozluźniając regulacje. Ale z nowym KERS, to raczej moc byłaby ok. W motoGP jest dwuklasowa rywalizacja i sprawdza się to świetnie, bo dzięki temu stawka jest dość mocno zbita.
benethor, 29.04.2015 11:11[!]
Cytat xdomino996 :
obecne jednostki w 5 sztukach sie wyrabiają


Renault niedługo napocznie piąte silniki, ale dopiero przejechaliśmy 4 wyścigi ;P
rno2, 29.04.2015 14:09[!]
Myślę, że bezpośrednia konfrontacja dźwięku V6 i V8 na torze to nienajlepszy pomysł...
Już chyba lepszym pomysłem są standardowe elementy np. ERS, które by obniżyły koszt produkcji silników...
krecik705, 29.04.2015 15:14[!]
Mnie jednak interesuje porównanie czasów okrążeń. Cięższe bolidy z silnikiem V6 w kwalifikacjach osiągają bardzo podobne czasy okrążeń jak lżejsze bolidy z silnikiem V8. Jeśli nastąpiłoby wyrównanie mas samochodów mogłoby się okazać, że mimo V8 te samochody są wolniejsze, a wtedy nastąpiłoby przejście na V6 tylko i wyłącznie.
Kamikadze2000, 29.04.2015 16:26[!]
@xdomino996 - ale na jakich obrotach chodzą. Między innymi to sprawia, że mamy taki beznadziejny dźwięk... ;)
kabans, 30.04.2015 17:00[!]
Słabiaki nie walczą o nic. W 2010 roku dołączyły trzy zespoły, które niby walczyły ze sobą. Realnie o punkty mógł walczyć dopiero zestaw bolid Marussia z początku 2014 roku i Bianchi. Sam manor trochę przypomina wszechświat. Planety, pas kuipera a potem miliardy razy dalej dopiero najbliższa gwiazda. Skoro te zespoły zagrażają tylko sobie to niech mają stary silnik v8, który jest i tak słabszy. Co to kogo obchodzi. Bierzesz silnik v8 ale nie dostajesz kasy z praw telewizyjnych za ewentualne 10 miejsce. Chcesz walczyć o tą kasę musisz mieć silnik v6
sensej, 01.05.2015 07:58[!]
Cytat Kamikadze2000 :
@xdomino996 - ale na jakich obrotach chodzą. Między innymi to sprawia, że mamy taki beznadziejny dźwięk... ;)

Silniki V6 są cichsze z dwóch powodów:
1. Mają niższe obroty, bo turbo przenosi max moc i moment obrotowy bliżej średnich obrotów i nie ma sensu kręcić je wyżej, bo rośnie zużycie elementów silnika i paliwa...a moc i moment już spadają.
2. Energia spalin przy wyjściu z kolektora jest niższa, bo napędza MGU-H.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca