F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Finanse nie powinny decydować o wyborze dostawcy opon

Brytyjczyk skrytykował także propozycje, jakie w ostatnim czasie wysuwał Michelin.
Nataniel Piórkowski, 25 lipca 2015, wyświetlenia: 1519<< | lista | T- | T+ | >>

Szef Red Bulla – Christian Horner uważa, że władze Formuły 1 nie powinny dokonywać wyboru dostawcy ogumienia patrząc przez pryzmat finansów, a realiów z jakimi musi mierzyć się sport.

Przetarg mający na celu wyłonienie oficjalnego dostawcy opon na lata 2017-2019 wszedł w kolejną fazę, w trakcie której Pirelli oraz Michelin będą dyskutowały z szefem FOM – Berniem Ecclestonem warunki komercyjne ewentualnej współpracy. Chociaż w interesie ekip leży znalezienie partnera oferującego możliwie największy wkład finansowy, Horner przekonuje, że w grę wchodzą także inne czynniki.

Brytyjczyk szczególnie krytycznie wypowiedział się o twardych warunkach narzucanych przez Michelin, który zapowiedział, że powróci do Formuły 1 tylko w wypadku zwiększenia średnicy obręczy kół do osiemnastu cali oraz znaczącego ograniczenia degradacji ogumienia.

„Mówienie, że ten, kto położy na stół największą sumę pieniędzy będzie najlepszym dostawcą ogumienia dla Formuły 1 jest błędne. Sądzę, że chodzi o coś więcej. Osiemnastocalowe obręcze i jeden postój na wyścig w żaden sposób nie przysłużą się widowisku” – powiedział Horner.

„Powinniśmy iść raczej w przeciwnym kierunku: dwóch, trzech postojów, kontrolowanej degradacji, być może dania zespołom większego wyboru pod względem mieszanek, z jakich mogą korzystać na poszczególnych Grand Prix – wszystko to, nad czym już debatowaliśmy”.

„Sądzę że Pirelli wykonało dobrą pracę odkąd zaangażowało się w nasz sport. Wspierało F1 w dobrych i złych chwilach. W sezonie 2017 powinny pojawić się nowe samochody, nieco inne, szybsze, jeżdżące na oponach różniących się od stosowanych obecnie. Pod tym względem czeka nas duże wyzwanie i mam nadzieję, że Pirelli dobrze z nim sobie poradzi” – podsumował szef austriackiej ekipy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
Michelin
Pirelli
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Karol24, 25.07.2015 21:47[!]
Nie lepiej dać wytrzymałe opony o bardzo dobrych osiągach. Ale jednocześnie wprowadzić obowiązkowe dwa pit-stopy w wyscigu i wybór mieszanek przez zespoły?
Radaz, 25.07.2015 23:03[!]
Szef?
gpjano, 25.07.2015 23:35[!]
Osobiście uważam, że najlepszym rozwiązaniem dla F1 będzie poszerzenie możliwości wyprzedzania. Obecnie wyprzedzanie na torze jest ograniczone. Nie można zjechać z linii jazdy bo leżą kawałki po zdegradowanychi oponach i jest poprostu ślisko. Kierowcy nie wyprzedzają po zewnętrznej (jest kilka przypadków w ostatnich latach) tylko czekają na strefę DRS, wciskają guziczek i nie ma walki. Nawet jeżeli bolid jest szybki to jedzie za innym bo nie może zjechać na śliski "dywan z kawałków gumy".
Pójście w kierunku większej liczby pitstopów czyli większej degradacji opon niczego nie poprawi. Nadal będzie oszczędzanie opon i wąska linia jazdy szerokości jednego bolidu.
Osobiści uważam, że pomysł Michelina nie jest zły. F1 napewno pomoże jeżeli kierowca mógł jechać na maksa przez cały dystans, cisnąć ile fabryka i nie oglądać się na opony, ścigać się całą szerokości toru. Zmniejszony wpływ aero tak, żeby Vettel mógł podjechać bardzo blisko bolidu Bottasa w zakręcie i nie stracił przyczepności pozwoliłby na walkę tych kierowców.
kabans, 25.07.2015 23:52[!]
Cytat Karol24 :
.
dla mnie to jest zupełnie niedorzeczne. Jakieś trzy formaty kwalifikacji? Po co? Żeby Hamilton musiał napocząć dwie pary opon po to żeby pokonać manora? Po co kierowca ma jeździć prawie godzinę o pozycje w wyścigu który trwa 1,5h? Już nie mówiąc o tym że liczy się ostatnia minuta każdej sesji, wtedy ustanawiają najszybsze okrążenia. Po co jeżdżą przez resztę 40 kilka minut? Po co w ogóle bolidy są do tankowane na maksa skoro jeżdżą na początku po 6s wolniej? Dlaczego większość wyścigów w 2009 roku było szybszych nawet o 5min (nie mówię o tych specyficznych) od 2010 roku skoro mieliśmy szybsze samochody?
oxiplegatz, 26.07.2015 00:43[!]
I tak pewnie wygra ten kto da więcej Berniemu. Dziadek pazerny jest na kasę, wiadomo nie od dziś. To nie on powinien o tym decydować.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca