F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Animacja: Jak mogą wyglądać bolidy F1 w sezonie 2017?

Giorgio Piola prezentuje zmiany w przepisach bazując na tegorocznym bolidzie Mercedesa.
Nataniel Piórkowski, 30 lipca 2015, wyświetlenia: 6696<< | lista | T- | T+ | >>


Bazująca na bolidzie Mercedes W06 animacja autorstwa Giorgio Pioli prezentuje to, jak za dwa lata – w przypadku zatwierdzenia propozycji zmian w przepisach – mogą wyglądać bolidy Formuły 1.

Od sezonu 2017 zwiększeniu ulegnie szerokość tylnych opon: z obecnych 380mm do 420mm. Dzięki temu samochody mają nie tylko lepiej prezentować się na torze, ale także dysponować większą przyczepnością mechaniczną. Dodatkowo nos samochodu zostanie wydłużony o 200mm, a szerokość przedniego skrzydła może wzrosnąć z 825 do 925 milimetrów.

Tylne skrzydła bolidów będą znacznie niższe niż te, jakie znajdują się w samochodach stworzonych w oparciu o bieżące przepisy techniczne: poziom górnej lotki zostanie obniżony z 945mm do 800, a dolnej z 740mm do 600. Dodatkowo ułożenie spojlera będzie skierowane bardziej w kierunku tyłu bolidu.

Dążąc do zwiększenia siły docisku, podjęto także decyzję o wydłużeniu tylnego dyfuzora.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Wideo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Arya, 30.07.2015 21:52[!]
Ooo, te obniżone tylne skrzydła cieszą, niby już się człowiek przyzwyczaił do tych obecnych od 2009 roku, ale nadal uważam, że wyglądają strasznie, niższe i szersze mają znacznie lepsze proporcje.
Neron, 30.07.2015 21:53[!]
Tylne skrzydło Bomba ;)
mich909090, 30.07.2015 21:59[!]
No tak wszystko fajnie ale większy docisk=mniej wyprzedzania.Znowu będzie narzekanie
I tak w kółko. Już wyobrażam sobie kolejne zmiany mające na celu zmniejszyć docisk :P ;)
Kamikadze2000, 30.07.2015 22:03[!]
Miejmy nadzieje, że inżynierowie nie wymyślą własnej, dziwacznej interpretacji... ;)
rad95, 30.07.2015 22:08[!]
Moim zdaniem przypomina mi bolidy z 2008. Ale to tylko moje zdanie. :D
hds.147, 30.07.2015 22:25[!]
I powoli wracamy do starego ;)
Falarek, 30.07.2015 22:39[!]
Najbardziej cieszy zwiększenie szerokości. Pamiętam jak na sezon 1998 zwężyli samochody z 2000mm do obecnych 1800mm i wyglądało to wtedy strasznie pokracznie. Potem człowiek się przyzwyczaił ale ogólnie rasowe samochody wyścigowe powinny być szerokie. A pomyśleć że przed 1993 miały szerokość 2150mm i ścigali się nimi po Monaco i jakoś nikt z tym wielkiego problemu nie miał :)
Aeromis, 30.07.2015 23:10[!]
Najważniejsze jest oczywiście to jak ów zmiany przełożą się na walkę na torze. Wizualnie nowa sylwetka zdecydowanie ładniejsza, tylne skrzydło super, zarówno szerokość jak i wychylenie. Wygląd przedniego skrzydła także lepszy, choć w tej kwestii bym się nie nastawiał zbyt mocno na taki właśnie wygląd.
MMMotorsport, 30.07.2015 23:21[!]
Tylne skrzydło przypomina mi, te które było w Loli A1GP :P
ICEman, 30.07.2015 23:31[!]
To jest w jakims sensie powrót do przepisów z 2008 r. Wtedy własnie bolidy wyglądały najlepiej.Dodając szerokie tylne koła oraz efekt przyziemny F1 powinna wrócić na dobre tory. Jeszcze tylko czekać na jakis cudowny pomysł który poprawi dźwięk V6
MegaZmiya, 30.07.2015 23:51[!]
@ICEman
Tym cudownym pomysłem mógłby być silnik na dwa wyścigi. Wtedy producenci nie naciskaliby na niezawodność ponad osiągi i motory mogłyby się kręcić do przepisowej bariery 15k RPM.
marios76, 31.07.2015 06:57[!]
Zwiększyć jeszcze szerokość bolidów! ;)
@hds.147 Fakt, bywało znacznie lepiej :)
@mich909090 Chcesz więcej Wyprzedzania? 3 twardości opon do użycia w każdym GP Jedne takie "kwalifikacyjne" na maksimum 10 okrążeń na krótkich torach. KKażdy zalicza co najmniej 2 boksy i sprawa Wyprzedzania załatwiona.
Poza tym, jest możliwość chwilowego zwiększania przepływu paliwa przyciskiem WYŁĄCZNIE przy wyprzedzaniu= większą moc chwilowa. Można kombinować, tylko czy tego wyprzedzania musi być tak dużo. Na siłę "amieryka" :)
kabans, 31.07.2015 07:26[!]
Cytat ICEman :
...
chyba najgorzej. Pelno loteczek i zawijasow co dawalo efekt grila wykonanego przez homera simsona. Poza tym jakie problemy z wyprzedzaniem jak drs caly czas bedzie. Skoro tak w ogole robia powrot do przeszlosci do niech wzoruzja sie na latach 1998 do 2006
marios76, 31.07.2015 08:09[!]
@ICEman A dźwięk Zientarskiego da sięppoprawić? ;)
@kabans Jak dla mnie lata 80te - końcówka i 90 te, z dwumetrowa sszerokością bolidów i większą dowolnoscia chocby w zróżnicowaniu nosow :)
@Arya Nawet nie wiesz ile bym dał za JEDEN silnik spalinowy, tak 3 litry... Bez turbo, KERS, MGuK, DRS, i czego tam jeszcze... Wcześniej bolidy dysponowały większą przyczepności mechaniczną i niejednokrotnie była walka jak na gokartach. Teraz jest wyprzedzanie i najczęściej odjazd...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca