F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli: Proponowaliśmy wprowadzenie maksymalnych długości stintów

Producent wyszedł z taką ideą w 2013 roku, jednak nie zyskała ona akceptacji środowiska F1.
Nataniel Piórkowski, 24 sierpnia 2015, wyświetlenia: 1970<< | lista | T- | T+ | >>


W świetle kontrowersji jakie wzbudził incydent związany z pęknięciem opony w bolidzie Sebastiana Vettela, Pirelli wydało po Grand Prix Belgii krótkie oświadczenie, w którym przypomniało, iż dwa lata temu wnioskowało o wprowadzenie maksymalnych długości stintów w trakcie wyścigów.

W 2013 oficjalny dostawca ogumienia przekonywał, że zespoły królowej sportów motorowych powinny stosować się do odgórnie narzuconych długości przejazdów zarówno na podstawowych, jak i opcjonalnych mieszankach. Propozycja ta nie zyskała jednak wtedy ogólnej akceptacji.

„W listopadzie 2013 roku Pirelli zawnioskowało o określenie maksymalnej liczby okrążeń, jakie mogą być przejechane na tym samym komplecie opon, pośród innych parametrów niezbędnych do prawidłowego użytkowania ogumienia. Wniosek nie został zaakceptowany” – zaznacza oficjalny dostawca.

„Propozycja miała na celu ustanowienie maksymalnej długości przejazdów będących odpowiednikiem 50% dystansu Grand Prix dla podstawowej i 30% dystansu dla opcjonalnej mieszanki. Jeśli ta zasada byłaby zastosowana w trakcie wyścigu o GP Belgii, ograniczyłaby ona maksymalną liczbę okrążeń na podstawowej mieszance do dwudziestu dwóch” – głosi komunikat włoskiego koncernu.

Do incydentu z udziałem Vettela doszło na 27 okrążeniu przejazdu na twardszych oponach.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Vettel S.
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 24.08.2015 13:36[!]
zgadzam się że takie coś nie przeszło
WooQash, 24.08.2015 14:43[!]
Hmm, no w Rosji można było przejechać cały dystans na jednym komplecie.
nero, 24.08.2015 16:05[!]
Takie tłumaczenie to żadne tłumaczenie - jedyne co Pirelli nim osiąga, to (pośrednie) przyznanie się do winy. Zrypali sprawę, a teraz odwracają kota ogonem.

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić, by nawet takie wyczynowe ogumienie jak w F1 nie było w stanie przejechać w jednym kawałku dystansu całego wyścigu. 300 kilometrów powinno być możliwych do przejechania na każdej mieszance (nie mówię w tym momencie o optymalnej przyczepności, ale o samym fakcie toczenia się z względnie przyzwoitą prędkością).
badyl, 24.08.2015 16:21[!]
Ja się dziwię Pirelli, że pozwalają sobie na takie gadanie. OK, jak wchodzili to proszono ich o mało wytrzymałe opony (tak, wiem, miały się szybko zużywać, a nie wybuchać, ale pewnie to nie takie proste zrobić WYŚCIGOWĄ oponę, która spełnia oba te warunki - pamiętajmy jakie siły działają na te opony), ale po takiej krytyce ja na ich miejscu zrobiłbym pancerne opony nie do zdarcia, niech sobie jadą cały wyścig na jednym komplecie.
To by miało genialny wpływ na widowisko, jaka kolejność po pierwszym kółku taka sama na przedostatnim (wtedy by pewnie wszyscy zjeżdżali na zmianę, żeby regulamin spełnić).
hejter, 24.08.2015 16:27[!]
O co cała afera, opony od zawsze wybuchały...
SilverX, 24.08.2015 16:51[!]
Michelin, gdzie jesteś?
kabans, 24.08.2015 16:54[!]
Cytat SilverX :
..
w usa w 2005
sneer, 24.08.2015 17:42[!]
Prawda jest taka, że sprawę pokpiło Ferrari. Jakby Vettel nie zawalił Q3 to by nie musieli ryzykować. Ot i cała historia.
Karol24, 24.08.2015 19:03[!]
Vettel mógł pojechać taktyką Kwiata. Miałby czwarte miejsce.
slawek_s, 25.08.2015 09:47[!]
W 2007, w Chinach Hamilton dojeżdżał do boxu na oponie, która już na sporym fragmencie nie miała gumy a mimo to trzymała ciśnienie, chociaż przyczepności już nie. Ale wtedy nie było w tym sporcie Pirelli, na szczęście.
I w zasadzie o to wszystkim chodzi, tylko Pirelli jakoś tego nie dostrzega.
FuX08, 25.08.2015 10:54[!]
Podobno Pirelli opony wyścigowe produkuje w fabryce w Turcji. To nie zawsze jest gwarantem dobrej jakości.
Zgadzam się z opinią, że w pierwszej kolejności opona powinna stracić przyczepność a nie rozpadać się na kawałki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca