|
|
|
|
|
|
Pascal Wehrlein odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu DTM w Rosji |
Kierowca Mercedesa objął prowadzenie w ostatnich minutach rywalizacji. |
|
•Nataniel Piórkowski, 29 sierpnia 2015, wyświetlenia: 2655 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Cztery tygodnie po utracie prowadzenia w klasyfikacji generalnej, Pascal Wehrlein powrócił na pozycję lidera mistrzostw, odnosząc zwycięstwo w pierwszym wyścigu DTM na Moscow Raceway.
Po starcie junior Mercedesa utrzymał drugie miejsce, plasując się tuż za zdobywcą pole position – Marco Wittmannem z BMW. Pierwsze piętnaście minut wyścigu, zawodnicy niemal ciągle pokonywali za samochodem bezpieczeństwa, który pojawił się na torze po widowiskowej kolizji Miguela Moliny i Christiana Vietorisa, do której doszło w okolicach pierwszego zakrętu.
Po restarcie, gdy Wittmann zaczął odczuwać presję płynącą ze strony Wehrelina doszło do kolejnej kraksy – tym razem pomiędzy Mattiasem Ekstromem oraz Timo Glockiem. Tocząc walkę o czwartą lokatę, pomiędzy samochodami Szweda i Niemca doszło do kontaktu w szybkim, siódmym zakręcie. Audi oraz BMW przemknęły przez żwirowe pułapki i zakończyły wyścig na barierach.
Kolejna neutralizacja sprawiła, że losy wyścigu rozstrzygnęły się w jego ostatnich piętnastu minutach. Werhlein desperacko starał się szukać sposobności do zaatakowania ubiegłorocznego mistrza DTM, jednak jego próby związane z użyciem DRS na dohamowaniu do ostatniego zakrętu nie przynosiły korzyści.
Dopiero na cztery minuty przed upływem regulaminowego czasu wyścigu, 20-letni Niemiec skorzystał z błędu popełnionego przez Wittmanna i objął pozycję lidera pewnym manewrem dokonanym tuż przed wjazdem na prostą startową. Wehrlein szybko oddalił się na bezpieczny dystans i dowiózł do mety zwycięstwo, dzięki któremu ponownie awansował na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej serii.
U samego końca wyścigu, Bruno Spengler rozstrzygnął losy walki o podium i przesunął się na trzecie miejsce, wyprzedzając znienacka w ostatnim zakręcie Jamiego Greena.
Daniel Juncaldella zaliczył najlepszy jak dotychczas występ w tegorocznym sezonie, finiszując zmagania w Moskwie na piątej lokacie. Za Hiszpanem uplaoswali się Edoardo Mortara oraz Garry Paffet, który w zamieszaniu związanym z wyjazdami na tor samochodu bezpieczeństwa przebijał się w górę stawki po starcie z dwudziestego pola. Na ósmym miejscu sobotni sprint zakończył Tom Blomqvist z BMW, za którym znaleźli się broniący barw Audi Nico Muller oraz Mike Rockenfeller.
•DTM > 2015 > Moskwa 1, Moscow Raceway - 4,070 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 94 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | 41:56,506 | 25 |
2. | 1 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 24 | +0:01,853 | 18 |
3. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 24 | +0:02,536 | 15 |
4. | 53 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 24 | +0:02,967 | 12 |
5. | 12 | Daniel Juncadella | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:03,249 | 10 |
6. | 48 | Edoardo Mortara | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 24 | +0:04,332 | 8 |
7. | 2 | Gary Paffett | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:08,867 | 6 |
8. | 31 | Tom Blomqvist (D) | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 24 | +0:10,039 | 4 |
9. | 51 | Nico Muller | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 24 | +0:10,350 | 2 |
10. | 99 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 24 | +0:11,001 | 1 |
11. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 24 | +0:11,409 | |
12. | 6 | Robert Wickens | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:11,813 | |
13. | 22 | Lucas Auer (D) | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:12,234 | |
14. | 3 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:12,600 | |
15. | 18 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 24 | +0:15,248 | |
16. | 84 | Maximilian Gotz (D) | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:15,534 | |
17. | 77 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 24 | +0:15,649 | |
18. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 24 | +0:16,350 | |
19. | 93 | Antonio Giovinazzi (D) | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 24 | +0:17,132 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 27 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 16 | | |
| 16 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 10 | | |
| 5 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 10 | | |
| 17 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 0 | | |
| 8 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 0 | | |
| |
Pole position: Marco Wittmann (BMW Team RMG) - 1:28,810 Najszybsze okrążenie: Pascal Wehrlein (HWA Mercedes 2) - 1:29,891 na 23 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|