|
|
|
|
|
|
Mike Rockenfeller odniósł zwycięstwo w głównym wyścigu DTM w Rosji |
Na dwóch niższych stopniach podium stanęli Spengler i Ekstrom. |
|
•Nataniel Piórkowski, 30 sierpnia 2015, wyświetlenia: 2030 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Mike Rockenfeller wygrał niedzielny wyścig DTM na Moscow Raceway, umiejętnie wykorzystując start z pole position i kontrolując rywalizację aż do pokonania linii mety.
Po raz ostatni kierowca Audi stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2013 – również po wyścigu na rosyjskim obiekcie. Największym wyzwaniem okazał się dla Niemca przejazd pierwszego zakrętu rywalizacji, w którym bardzo blisko niego znalazł się Bruno Spengler.
Przez chwilę Kanadyjczyk znalazł się nawet na poboczu, co pozwoliło Maximowi Martinowi oraz Jamiemu Greenowi znaleźć się w walce o drugą lokatę. Bratobójczy pojedynek zawodników BMW i Audi umożliwił jednak Spenglerowi oddalenie się od rywali, gdy ci mogli już korzystać z DRS. Po dwudziestu minutach Green jako pierwszy zjechał do alei serwisowej na obowiązkową wymianę ogumienia. Wolny postój sprawił, że Brytyjczyk stracił pozycję na rzecz Martina.
Podczas gdy Spengler nie zwlekał z odwiedzeniem swoich mechaników, Rockenfeller zdecydował się pozostać na torze kilka okrążeń dłużej, przez co w końcowej fazie stintu prezentował zauważanie gorsze rezultaty od bezpośrednich rywali. Niezależnie od poniesionych strat Niemiec utrzymał prowadzenie – co więcej powrócił do rywalizacji przez samochodem Lucasa Auera, który oddzielił go od jadącego w dalszym ciągu na drugim miejscu kanadyjskiego kierowcy Mercedesa.
Po tym jak Spengler uporał się z Auerem, jego strata do pierwszego miejsca wynosiła już około czterech sekund – utrzymała się ona w zasadzie aż do samej mety, zaraz przed którą na trzecią lokatę przesunął się Mattias Ekstrom, który wyprzedził Martina. Za Belgiem finiszowali Green, a następnie Garry Paffet – Brytyjczyk uporał się z Marco Wittmannem. Czołową, premiowaną punktami dziesiątkę końcowej klasyfikacji uzupełnili Edoardo Mortara, Nico Muller oraz Pascar Wehrlein.
Dzięki zdobytemu dziś trzeciemu miejscu, Ekstrom powrócił na pozycję lidera mistrzostw i po rosyjskiej rundzie dysponuje sześciopunktową przewagą nad Wehrleinem.
•DTM > 2015 > Moskwa 2, Moscow Raceway - 4,070 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 99 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 41 | 1h02m14,818 | 25 |
2. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 41 | +0:04,132 | 18 |
3. | 5 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 41 | +0:09,204 | 15 |
4. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 41 | +0:11,789 | 12 |
5. | 53 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 41 | +0:12,585 | 10 |
6. | 2 | Gary Paffett | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:14,393 | 8 |
7. | 1 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 41 | +0:16,593 | 6 |
8. | 48 | Edoardo Mortara | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 41 | +0:18,050 | 4 |
9. | 51 | Nico Muller | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 41 | +0:18,548 | 2 |
10. | 94 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:18,810 | 1 |
11. | 18 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 41 | +0:24,207 | |
12. | 31 | Tom Blomqvist (D) | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 41 | +0:24,939 | |
13. | 12 | Daniel Juncadella | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:25,237 | |
14. | 17 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 41 | +0:25,686 | |
15. | 3 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:27,253 | |
16. | 27 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 41 | +0:32,423 | |
17. | 16 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 41 | +0:33,412 | |
18. | 84 | Maximilian Gotz (D) | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:36,718 | |
19. | 22 | Lucas Auer (D) | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:36,947 | |
20. | 8 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:43,030 | |
21. | 93 | Antonio Giovinazzi (D) | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 41 | +0:53,048 | |
22. | 6 | Robert Wickens | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:55,033 | |
23. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 41 | +1:15,152 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 77 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 18 | | |
| |
Pole position: Mike Rockenfeller (Phoenix Audi) - 1:28,540 Najszybsze okrążenie: Mike Rockenfeller (Phoenix Audi) - 1:29,870 na 21 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|