|
|
|
|
|
|
GP2: Hamilton zdominował wyścig w Monako |
Wyścig na ulicznym torze w Monte Carlo ukończyło zaledwie 12 kierowców. |
|
•Marek Roczniak, 27 maja 2006, wyświetlenia: 3711 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Lewis Hamilton odniósł pewne zwycięstwo w dzisiejszym wyścigu na ulicznym torze w Monte Carlo. Kierowca ART Grand Prix prowadził od startu do mety, mając na koniec ponad osiem sekund przewagi nad Franckiem Pererą (DAMS), który nie dość, że zdobył swoje pierwsze punkty w serii GP2, to jeszcze od razu stanął na podium. Na trzeciej pozycji finiszował partner zespołowy Hamiltona, Alexandre Premat, mając już ponad pół minuty straty do zwycięzcy.
Hamilton popisał się bezbłędnym startem, a wraz z nim pierwszy zakręt bezpiecznie pokonali Perera oraz obydwaj kierowcy zespołu DPR, Olivier Pla i Clivio Piccione, którym udało się wyprzedzić na prostej startowej Gianmarię Bruniego (Trident) i Premata. Tymczasem za nimi doszło do pokaźnych rozmiarów karambolu, kiedy startujący z 16 pozycji Tristan Gommendy (iSport) zaczepił o bolid Jose Marii Lopeza (Super Nova). Auto Francuza zostało wyrzucone w powietrze i po krótkim locie uderzyło w tył bolidu Nicolasa Lapierre (Arden). Ten z kolei wpadł na tył samochodu Lucasa di Grassiego i również wzbił się w powietrze, uderzając na koniec dosyć mocno w bandę.
W karambolu uczestniczyli także Javier Villa, Bruni, Alexandre Negrao i dotychczasowy lider klasyfikacji generalnej kierowców, Nelson Piquet Jr. Z całej siódemki jazdę byli w stanie kontynuować tylko Piquet i di Grassi, a tymczasem Lapierre trafił do szpitala na obserwację z podejrzeniem doznania kontuzji pleców. O dziwo cały bałagan w okolicy pierwszego zakrętu udało się bardzo szybko posprzątać i w rezultacie obyło się bez wypuszczania na tor samochodu bezpieczeństwa. W międzyczasie problemy techniczne wyeliminowały z walki zeszłorocznego zwycięzcę wyścigu GP2 w Monako, Adama Carrolla (Racing Engineering).
Pla na trzecim okrążeniu nie wytrzymał presji ze strony swojego zespołowego partnera i po błędzie odpadł z rywalizacji, umożliwiając Piccione awans na trzecią pozycję. Tymczasem Hamilton po 15 okrążeniach zdołał wypracować 10-sekundową przewagę nad Pererą i po odbyciu obowiązkowego postoju dwa okrążenia później od Francuza nadal był liderem wyścigu. Perera nie próżnował jednak i zdołał zredukować dystans dzielący go od Hamiltona do trzech sekund. Później przewaga Brytyjczyka znowu zaczęła powoli rosnąć, gdy obaj przystąpili do dublowania wolniejszych kierowców i ostatecznie Perera linię mety przekroczył ponad osiem sekund za Hamiltonem.
Podczas rundy postojów w boksach Premat przeskoczył Piccione i znalazł się na trzeciej pozycji, którą zdołał utrzymać do końca wyścigu, choć kierowca DPR próbował do ostatniego okrążenia go naciskać, finiszując niespełna sekundę za nim. Na piątej pozycji finiszował Andreas Zuber (Trident) – Austriak był ostatnim kierowcą, który nie został zdublowany przez Hamiltona. Na ostatnich pozycjach punktowanych sklasyfikowani zostali Felix Porteiro (Campos), Michael Ammermuller (Arden) i Sergio Hernandez (Durango), a dodatkowy punkt za wykręcenie najszybszego okrążenia zdobył partner zespołowy Hernandeza, di Grassi, który po wymianie tylnego skrzydła finiszował na 11 pozycji.
Po wyścigu w Monako prowadzenie w klasyfikacji generalnej objął Hamilton, który mając 10 punktów przewagi nad Piquetem Jr. Premat i Viso nadal zajmują miejsca 3 i 4, natomiast na piątą pozycję awansował zwycięzca drugiego wyścigu w Walencji, Ammermuller. Kolejna runda serii GP2 – tym razem już dwuwyścigowa – odbędzie się za dwa tygodnie na torze Silverstone.
Źródło: GP2Series.com, pitpass.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|