Dwóch weteranów Formuły 1 ostatnio startujących w serii Grand Prix Masters –
Jan Lammers i
Stefan Johansson, wystartują w jednym zespole w czerwcowym wyścigu Le Mans 24 Godziny. Johansson, który wygrał w Le Mans w 1997 roku, zaakceptował zaproszenie od Lammersa, który z kolei wygrał ten wyścig w 1988 roku. Obydwaj panowie będą reprezentować ekipę Racing for Holland i będą ścigać się prototypem Dome-Judd LMP1. Trzecim kierowcą będzie Malezyjczyk
Alex Yoong, też znany z torów Formuły 1.
Tymczasem specjaliści z należącej do
Hondy firmy
Mugen chcą skonstruować do rywalizacji w Le Mans specjalny napęd hybrydowy. Automobile Club de l'Ouest's Le Mans (ACO) zezwala na stosowanie napędów hybrydowych w wyścigu Le Mans, aczkolwiek Mugen chce zastosować regeneracyjny system hamowania (energia cieplna przetwarzana na elektryczną) do napędzania silników elektrycznych na każdym kole. Wspomogą one konwencjonalny, benzynowy silnik Mugen V8. Technicznie rzecz biorąc będzie to już napęd na cztery koła, tak więc Mugen musi jeszcze uzyskać zgodę od ACO na zastosowanie takiego rozwiązania. Warto dodać, że za wykorzystaniem energii wytwarzanej w czasie hamowania w bolidach Formuły 1 opowiadał się swego czasu prezydent FIA, Max Mosley.
Źródło: AutoWeek.com