F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Massa: Zmiana formatu kwalifikacji doprowadzi do chaosu

Brazylijczyk nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, czy nowe zasady pozytywnie wpłyną na F1.
Nataniel Piórkowski, 25 lutego 2016, wyświetlenia: 1780<< | lista | T- | T+ | >>


Felipe Massa sądzi, że nowy format kwalifikacji doprowadzi do chaosu i pojawiania się sytuacji, w których kierowcy z czoła stawki będą szybko odpadać z walki o pole positions.

Kierowca Williamsa zaznacza, że wciąż jest zbyt wcześnie, aby wydał jednoznaczną opinię na temat zaproponowanego systemu. Stwierdza jednak, że jego ewentualne wprowadzenie będzie źródłem zamieszania, które negatywnie odbije się na walce kierowców z czołówki.

„Nie wiem, czy podoba mi się ta propozycja, czy nie. Myślę że potrzebuję trochę więcej czasu, aby na spokojnie usiąść i zrozumieć te zasady, zrozumieć zmianę. Jednak rzecz, jaką rozumiem już teraz, to to, że ktoś chce wprowadzić trochę chaosu i na pewno do tego dojdzie”.

„Jestem pewien, że będziemy mieli z tym do czynienia, z zamieszaniem. Bolidy, które być może powinny zakwalifikować się wyżej trafiają na problemy i muszą startować z odległych rzędów. To obraz, który może być interesujący dla was, dla mediów, ale czy jest to lepsze czy też gorsze dla sportu, tego nie potrafię jeszcze ocenić” – analizował Massa cytowany przez motorsport.com.

Zapytany o to, czy główni decydenci sportu powinni zajmować się zmianą chwalonych dotąd zasad rozgrywania czasówek, kierowca Williamsa odrzekł: „Najważniejszą kwestią jest to, że fani chcą oglądać walkę, chcą widzieć manerwy wyprzedzania, bliskie pojedynki. Kibice nie chcą oglądać wyłącznie jednego bolidu wygrywającego wyścigi. Jeśli uda się sprawić, że mistrzostwa będą lepsze, fani okażą swoją radość. Sądzę, że właśnie to jest najważniejsze”.

„Pamiętajmy jednak, że osiągnęcie takiego stanu nie jest łatwe. Może powinniśmy zająć się dźwiękiem silników, ale pomijając to nasi fani chcą widzieć różne samochody wygrywające wyścigi, to najważniejszy cel, który jednocześnie jest najtrudniejszym do osiągnięcia w Formule 1” – przyznał wicemistrz świata z sezonu 2008 komentując ostatnie działania władz sportu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
06.09.2023  Massa liczy na wsparcie Ferrrari
25.08.2023  Hamilton: Nie myślę o tym, co wydarzyło się 15 lat temu
Tagi:
Massa F.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 25.02.2016 12:31[!]
szybcy kierowcy nadal beda szybcy a maruderzy nadal maruderami. wiec sory. na pewno ngle masa nie zacznie wygrywac pol position. a kwalfikacje beda wygrywac ci sami kierowcy co dotychczas czyli rosberg hamilton vetel ricardo. raczej wiele w tym temacie sie nie zmieni i nie liczylbym na cuda.
Sasilton, 25.02.2016 12:38[!]
Nie zacznie, ale może być tak że odpadnie w Q1, bo nie do hamuje do zakrętu i będzie miał liny czas.
Mi też się to nie podoba. To jest fajne w Need for Speedzie, a nie w F1.
rno2, 25.02.2016 12:49[!]
@Sasilton O to chodzi w F1 żeby jeździć szybko i bezbłędnie. W wyścigu popełnisz błąd i wylatujesz poza tor, albo tracisz cenny czas, więc dlaczego w kwalifikacjach masz mieć kilka szans?
Nie jestem wielkim zwolennikiem owego formatu, ale nie przekreślam go z miejsca. Jeśli będzie dużo negatywnych głosów ze strony kibiców, a zwłaszcza ze strony kierowców, to przepisy się zmienią. Może to być bardzo dobra zmiana, a może być niewypałem jak np. wyścigi bez zmiany opon w sezonie 2005...
Mateo_R19, 25.02.2016 13:03[!]
Osobiscie sceptycznie do tego podchodze. Jeszcze do konca nie ogarniam jak mialo by to wygladac ale jesli wszyscy maja jezdzic przez caly czas to jakos nie widze 22 bolidow na torze np. w Monako walczacych o najlepsze czasy. Co w sytuacji gdy powiedzmy Merc wykreci na poczatku pierwszej czesci czasowki czas ktory da mu w 100% awans, ma krazyc bez sensu po torze? Jaka bedzie kolejnosc wyjazdu z boxow? Przepychanki przy koncu alei serwisowej? Wiadomo Ci z przodu beda mieli lepiej. Czekam na konkretne informacje, wtedy moze zmienie zdanie.
piwo, 25.02.2016 14:00[!]
ktos kto na pcozatku wykreci super czas bedzie miale ten super czas przez cala sesje wiec jak ktos nie pobije czasu sa bezpieczni i nie musza jezdzic wiecej przez cala sesje.
bartoszcze, 25.02.2016 15:09[!]
@Mateo_R19
Nie ma w zapowiedziach nowych przepisów obowiązku jeżdżenia przez całą sesję.
iceneon, 25.02.2016 15:25[!]
Ja jestem zwolennikiem tej zmiany. W FE każdy kręci JEDNO szybkie kółko, a najlepsza piątka walczy o PP i nikt tam nie płacze. Popełniłeś błąd - odrabiasz w wyścigu. Najlepszy przykład to Buemi w ostatnim wyścigu.
badyl, 25.02.2016 15:46[!]
Również mi się podoba. W momencie, gdy zainteresowani będą walczyć o uniknięcie odpadnięcia najszybszych już nie będzie na torze, bo będą mieli bezpieczny czas na koncie, zminimalizują się w końcu problemy z blokowaniem (bo zniknąć to nie znikną nigdy).
A jak ktoś się okaże zbyt pewny siebie i odpadnie to też dobrze, a kto powiedział, że grid musi być ustawiony od najszybszego do najwolniejszego ;-)
michal_7, 25.02.2016 20:36[!]
Prawdziwą rewolucją w formacie kwalifikacji byłoby resetowanie czasów okrążeń co 90 sekund.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca