F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton przeciwny zwiększaniu wagi bolidów F1

Zdaniem Brytyjczyka powinna być ona raczej obniżana.
Nataniel Piórkowski, 25 lutego 2016, wyświetlenia: 1610<< | lista | T- | T+ | >>


Lewis Hamilton przyznał, iż nie rozumie planów zmierzających do kolejnego zwiększenia wagi bolidów Formuły 1, podkreślając, że jego zdaniem powinna ona zostać obniżona.

Pomiędzy sezonami 1997-2006, samochody rywalizujące w królowej sportów motorowych ważyły 600 kilogramów. Od 2007 roku dochodziło jednak do stopniowego zwiększania ich masy, która obecnie wynosi 702 kilogramy. W planach zmian w przepisach zaznaczono już jednak zwiększenie jej do 722 kilogramów plus różnicy płynącej z wprowadzenia szerszych opon szacowanej na 5 kg.

„Kiedy rozpoczynałem karierę w Formule 1, wydaje mi się, że bolidy ważyły 600 kilogramów. Teraz ich waga wynosi o sto kilogramów więcej. Sądzę, że to naprawdę duża różnica. W zasadzie nie trzeba zmieniać przepisów, aby uczynić samochody o trzy sekundy szybszymi na okrążeniu. Wystarczy tylko zredukować ich wagę, a ważą naprawdę dużo – o wiele z dużo” – zaznaczył Hamilton.

„Bolidy ważące 600 kilogramów były miłe i zwinne. Mniej obciążały ogumienie, było niewiele przypadków eksplozji opon. Im cięższy jest samochód, tym większe siły działają na opony, więc ogumienie spisuje się gorzej” – wyjaśniał urzędujący mistrz świata komentując ostatnie propozycje zmian.

Według Brytyjczyka kierowcy Grand Prix powinni mieć większy wkład w tworzenie nowych przepisów. „Nie zgadzam się ze zmianami, których dokonywano przez wiele ostatnich lat, ale musimy z tym żyć. Sądzę jednak, że takie rzeczy powinno się konsultować z kierowcami. Jestem przekonany, że ich zdanie bardziej liczyło się w przypadku ostatnich postanowień. Czujemy w końcu to, jak zachowuje się bolid. Mamy pewne pomysły co do możliwości poprawy bieżącego stanu rzeczy. Wiemy jakie są słabe strony konstrukcji – szczególnie mówię tu o zawodnikach, którzy ścigają się od dziesięciu-piętnastu lat. Przeszliśmy przez wiele zmian w przepisach i wiemy, jakie ich elementy się sprawdziły”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
21.04.2024  Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
Tagi:
Hamilton L.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 26.02.2016 15:38[!]
@rno2 kiedy zrozumiecie ze to nie chodzi o to ile bolid zaoszczedza paliwa ale jak to mozna wykorzystac w zwyklych drogowych silnikach. Chodzi o to ze Mercedes i inne firmy ktore produkuja i sprzedaja na rynku swiatowym silniki do samochodow osobowych maja pole do popisu i wymyslania technologii ktorej jeszcze nie ma - wlasnei dlatego ze takie ogromne pieniadze za tym sportem stoja i te pieniadza sa w stanie pokryc ta inzynieryjna wojne miedzy producentami.
Jak NASA zdecydowala sie leciec na ksiezyc to nie bylo technologii ktora byla wykorzystana pozniej w prawdziwym locie na ten ksiezyc. Tyle ze tu poszla kasa z budzetu USA na te technologie a w przypadku F1 sfinansowane one sa niejako tez przez nas :) Fanow.
Wiec nei dosc ze technologia jest tu wymyslana i opracowywana to jeszcze testowana w najgorszych mozliwych warunkach i jak widac Mercedes wykonal najlepswza robote co sie przelozy na sprzedaz ich samochodow z silnikami hybrydowymi. Narazie widac ze nie sa w czolowce sprzedawanych hybrydowych aut - prowadzi zdecydowanie Toyota. Ale sprzedaz ich (Mercedesa) aut znacznei wzrosla przez ostatnie 2 lata.
Pozatym zasady wymyslone podczas ostatniej zmiany byly konsultowane z producentami aut. Wiec tak naprawde to producenci sami sobie te rygory narzucili. "We want to go to the Moon not because it's easy but because it's hard" Jak powiedzial Kennedy podczas slynnego wystapienia w latach 60tych.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca