F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ericsson pragnie wyjaśnić z Nasrem kolizję z GP Monako

Szwed przyznaje, że był zaskoczony zachowaniem kierowcy z Sao Paulo.
Nataniel Piórkowski, 31 maja 2016, wyświetlenia: 1803<< | lista | T- | T+ | >>


Marcus Ericsson przyznał, że pragnie wyjaśnić z Felipe Nasrem kontrowersyjną kolizję, do jakiej doszło pomiędzy nimi w trakcie wyścigu o Grand Prix Monako.

Ze względu na opór, z jakim spotkały się polecenia zespołu wzywające Brazylijczyka do przepuszczenia szybszego bolidu, Ercisson podjął próbę wyprzedzania w zakręcie La Rascasse, powodując kraksę, w wyniku której oba Saubery zostały zmuszone do wycofania się z dalszego ścigania. Krótko po zakończeniu rywalizacji szefowa zespołu określiła incydent mianem „nieakceptowalnego”, a Szwed został ukarany przez sędziów cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP Kanady i dwoma punktami do superlicencji.

„Oczywiście to nic dobrego. Ja i Felipe musimy usiąść przy jednym stole i oczyścić atmosferę przed Grand Prix Kanady. Trzeba zrobić to jak najszybciej” – powiedział Ericsson.

„Założyłem ultramiękkie opony i na początku miałem problemy ze zmuszeniem ich do pracy, ponieważ od razu po wyjeździe trafiłem na niebieskie flagi. Kiedy w końcu udało mi się przejść przez ten okres, zacząłem notować bardzo mocne rezultaty i wkrótce dojechałem do Felipe. Sądzę, że byłem od niego szybszy trzy, cztery sekundy na okrążeniu. Kiedy znalazłem się tuż za jego tylnym skrzydłem, zapytałem się przez radio co powinienem zrobić. Nie wiedziałem, czy mam go atakować” – tłumaczył.

„W odpowiedzi usłyszałem, że zamienimy się pozycjami, ponieważ na tamten moment byłem znacznie szybszy. Minęło kolejne kółko i zapytałem, co się dzieje. Zespół odparł, że przekazują Felipe stosowną informację, i że ustąpi mi miejsca na tym okrążeniu. Później przyszło kolejne kółko... Wydaje mi się, że rozmawiali z nim o tym przez osiem okrążeń, mówili mu, co ma zrobić, ale on po prostu ich nie słuchał. Po tych ośmiu okrążeniach powiedziałem ekipie, że jeśli nie zamierza usunąć mi się z drogi, to będę musiał podjąć próbę wyprzedzania, ponieważ mój bolid stać na więcej. Zgodzili się, a ja zabrałem się do pracy”.

„Na początku starałem się wykonać manewr za tunelem, ale spotkałem się z ostrą obroną. Pomyślałem więc, że najlepszym miejscem będzie Rascasse, ponieważ wcześniej walczyłem tam z Bottasem i wiedziałem, że można tam się zrównać z rywalem i w najgorszym wypadku na wyjściu po prostu zostaniesz za jego plecami. Miałem także w pamięci wyścigi innych serii, w których wiele prób wyprzedzania podejmowano właśnie w Rascasse. Prawdopodobnie było to najlepsze miejsce do przeprowadzania ataków. Dodatkowo Felipe miał spore problemy w ostatnim sektorze i zawsze mocno się tam do niego zbliżałem. W kocu go zaatakowałem, co nie skończyło się tak, jak oczekiwałem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2021  Ericsson: Tsunoda zachowuje się jak dziecko
29.08.2019  Raikkonen doznał kontuzji mięśniowej przed GP Belgii
29.08.2019  Ericsson może wystartować w Belgii za Kimiego Raikkonena
29.08.2019  Racer.com: Ericsson wystartuje z Alfą Romeo w GP Belgii
08.07.2019  Ericsson: Powrót do Formuły 1 nie jest moim priorytetem
Tagi:
Ericsson M.
Nasr F.
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 31.05.2016 16:53[!]
z tego co pamietam to ktorys z kierowcow Saubera mial miec problemy z radiem.... i chyba mial byc to Ericsson.... ale z tego co tu czytam wnioskuje ze nie. Druga sprawa to to ze przeciez wszyscy slyszelismy jak szefostwo rozmawia z Nasrem przez radio wiec tu nie bylo napewno zadnych problemow z radiem. No i przekazy sa mocno spoznione do rzeczywistej sytuacji na torze.
Czemu Nasr nei puscil - nei wiem - ale rozumiem chlopaka bo placi za starty i nie jest tam po to zeby kogokolwiek puszczac ale jest jeszcze zespol dla ktorego sie jezdzi.... i raczej powinno sie wykonywac polecenia zespolowe.
Dziwnie to wszystko wygladalo.
Sar trek, 31.05.2016 17:05[!]
Prawdę mówiąc dziwię się, że FIA podejmowała decyzje w tej sprawie i Ericcson dostał karę. Zgodze się, że to on spowodował wypadek, ale biorąc pod uwagę całokształt sytuacji to ja tu widzę wewnętrzny problem Saubera. Były polecenia, które wydano z myślą o umożliwienie Ericcsonowi walki o wyższą pozycję (jak w Mercedesie, gdyby nie interweniowali, to Hamilton pewnie nie stałby nawet na podium). Tu nie chodziło tylko o to, żeby Ericcson dojechał pozycję przed Nasrem. Szwd mógł czuć się sfrustrowany zaistniałą sytuacją i doszło do wypadku.
piotr_del_grey, 31.05.2016 17:25[!]
Cytat Sar trek :
jak w Mercedesie, gdyby nie interweniowali, to Hamilton pewnie nie stałby nawet na podium

Owszem, z tym że Nico miał problemy techniczne. To usprawiedliwia taką decyzję. Czy Nasr miał jakieś - prawdopodobnie nie. A to, że męczył się za Wehreinem i Grosjeanem to wina wyłącznie C35, które nie jeździ.
Czy Ericsson słusznie dostał karę? Myślę że był to po prostu incydent wyścigowy. Aczkolwiek w tym przypadku nie ma w tym żadnej winy Nasra. Pojechał za szeroko? Owszem, lecz zaraz zaczął wracać do optymalnej linii w momencie, gdy Ericsson był w tym miejscu. Nie dało się uniknąć kolizji.
rno2, 31.05.2016 17:57[!]
Kierowca, nawet paydriver, jest tylko pracownikiem zespołu. Skoro Nasr był wolniejszy o 3-4 sekundy, to powinien posłuchać poleceń kierownictwa.
szymon, 31.05.2016 19:03[!]
@rno2 ktokolwiek mając czysty tor przed sobą mógłby byś szybszy od tej grupki jadącej w procesji, dopóki do niej nie dojechał...
michal_7, 31.05.2016 19:34[!]
@rno2 Jeśli istnieją kierowcy jeżdżący głównie przez zastrzyki finansowe, które ze sobą wnoszą nie ma przeszkód przez które zespoły nie mogłyby wprowadzić "miejsc premium".
MairJ23, 31.05.2016 20:08[!]
@Sar trek ale przecdiez FIA nie interesuje kto komu dal jaki sygnal przez radio - ich interesuje to ze byl incydent i kto go spowodowal. Wewnetrzne rozgrywki zespolu ich nie interesuja.
Mr President, 31.05.2016 20:43[!]
Nawet gdyby Nasr posłuchał polecenia zespołu, raczej niewiele to mogło dać Ericssonowi. Skoro wyprzedzanie w Monako jest tak trudne, mało prawdopodobne, by poradził sobie z kolejnymi bolidami. Brazylijczyk powinien był przepuścić, a pod koniec wyścigu żądać oddania pozycji. Nie myślał przyszłościowo, że kolega z ekipy i tak nikogo nie wyprzedzi. Natomiast Ericsson swoje uwagi o tym, że radio Nasra nie działa mógł zostawić dla siebie, dostał nawet karę za swój manewr, na złe zachowanie kolegi zareagował jeszcze gorszym. Wysłał wiadomość, że jeśli w przyszłości znowu tego nie zrobi, może się spodziewać kolizji.
MairJ23, 31.05.2016 20:56[!]
@Mr President to wlasnei uslyszal przez radio - bo sie pytal czemu ma go przepuscic (Nasr Ericssona) to szefostwo mu powiedzialo ze jak to nic nei da to bedzie mogl odzyskac pozycje spowrotem.... a ma oddac pozycje przy pierwszym zakrecie co oczywiscie nigdy nie nastapilo.... ale taki byl plan ktorego nie wykonal Nasr. Wiec w ekipie wine ponosi Nasr ale na torze wina lezy po stronie Ericssona.
J.P.S., 31.05.2016 20:56[!]
Cytat Mr President :
Brazylijczyk powinien był przepuścić, a pod koniec wyścigu żądać oddania pozycji

Dokładnie taką informację otrzymał Nasr od zespołu - Ericsson spróbuje się przebić a jak mu się nie uda to odda pozycję. Dlatego też było dla mnie nie zrozumiałe postępowanie Nasra.
Sar trek, 31.05.2016 21:08[!]
Cytat :
Wysłał wiadomość, że jeśli w przyszłości znowu tego nie zrobi, może się spodziewać kolizji.


I dobrze, może następnym razem Nasr będzie respektował polecenia. Nie było może to korzystne dla zespołu, Nasra i Ericcsona w tym wyścigu, ale w kolejnych Nasr się dwa razy zastanowi, zanim zignoruje polecenie zespołowe.
paymey852, 31.05.2016 21:12[!]
Nasr miał świeższe opony a zespół stwierdził że kolega na starszych lepiej sobie poradzi hmm
Myślę że odebrał to jako zniewagę, przebił się z ostatniego miejsca na lepszą pozycje od Ericssona
miał prawdopodobnie jedyną okazje zdobyć jakikolwiek punkcik dla zespołu.
W głowie zapewne miał że to może być jedyna szansa na punkt w tym roku a oni chcą mi to zabrać.
Każdy dziwnie się zachował ale Ericsson totalna amatorka.

@piotr_del_grey
Nasr nie pojechał za szeroko
MairJ23, 31.05.2016 21:33[!]
@paymey852 tez mi sie wydaje ze nie pjechal a Ericsson chcial wykonac manewr ktory si eudal Julesowi 2 lata temu dokladnei w tym miejscu.
marios76, 31.05.2016 22:47[!]
@piotr_del_grey Drugie C35 jechało szybciej...
macieiii, 01.06.2016 01:23[!]
Ericsson wykonał to co gorąca głowa Hamilton w poprzednim GP. Jest szybszy, to zamiast znaleźć miejsce do wyprzedzenia wciska się, ryzykując kolizję. Szwed tłumaczy że tam miał już próby ataku, jednak wciskanie się gdy ktoś już praktycznie jest w zakręcie nie jest próbą ataku, tylko idiotycznym nieporozumieniem. Wewnątrz zespołowa walka to jedno, zdrowy rozsądek to co innego.
piwo, 01.06.2016 11:55[!]
w monaco kazde wyprzedzanie jest idiotycznym nieporozumieniem. samochody maja tyle samo mocy i nagle nie przesuna sie o 50metrow do przodu. jedyna szansa wlasnie jest przed zakretami. ze jest tak ciasno to efekty sa jakie sa. jedym sie udaje(konkurenci robia troche mieksca) inni nie maja tyle szczescia (konkurenci zamykaja drzwi i maja wszystko w d. ze rozbija i swoje i kolegi auto).
powinien wyjsc przepis ze kierowca jadacy z przodu zawsze musi zostawiac tyle miejsca na wyjsciu z luku jesli ktos jest z tylu obok ile trzeba by nie wypchnac przeciwnika z toru czy na bande.
albo zrobic tak: ze na torze na zakretach sa linie ciagle na wyjsciach z luku troche oddalone od tarki i jadacy z przodu nie moze jej przekraczac a jadacy z tylu i wyprzedzajacy moze przekraczac linbie ciagla i najezdzac na tarki. wtedy byloby wiecej czystych wyprzedzan.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca