F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ecclestone: F1 nie potrzebuje GP USA

"Nie ma znaczenia dla Formuły Jeden, jeśli nie będzie Grand Prix w USA".
Marek Roczniak, 23 czerwca 2006, zmieniony 23.06.2006 16:34, wyświetlenia: 938<< | lista | T- | T+ | >>
W przeszłości Bernie Ecclestone był zawsze wielkim zwolennikiem organizowania wyścigów Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych, do tego stopnia, że swego czasu w sezonie rozgrywane były aż dwie Grand Prix na terenie tego kraju. Wyścigi próbowano organizować na ulicach większych miast (Dallas, Detroit, Long Beach, Phoenix), a nawet na wielkim parkingu przed kasynem Caesar's Palace w Las Vegas.

Wyścigi te nie cieszyły się jednak zbyt dużą popularnością i po 1991 roku Stany Zjednoczone zniknęły z kalendarza F1 na osiem lat. W końcu Ecclestone dogadał się jednak z właścicielami toru Indianapolis i od 2000 roku na tym właśnie obiekcie (z dobudowaną w środku krętą sekcją specjalnie dla F1) co roku odbywa się Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Teraz, gdy zbliża się moment negocjowania nowej umowy z organizatorami tego wyścigu, Ecclestone nagle dokonał zwrotu o 180 stopni i twierdzi, że wcale nie zależy mu na wyścigu w Stanach Zjednoczonych.

„Nie ma znaczenia dla Formuły Jeden, jeśli nie będzie Grand Prix w USA”, powiedział Brytyjczyk w wywiadzie udzielonym The Times. „Jaki mamy pożytek z Ameryki? Zmarnowane nerwy i na tym koniec. Jeśli powiesz tam ‘good morning' i będzie już pięć po dwunastej, to czeka cię proces w sądzie. Nigdy nie zdobyliśmy tam żadnych sponsorów. Telewizja także nie wykazywała wielkiego zainteresowania – mamy więcej widzów na Malcie niż tutaj. Jeśli nadal chcą mieć u siebie rundę Mistrzostw Świata Formuły Jeden, z chęcią z nimi porozmawiam na ten temat, co zresztą zamierzam uczynić”.

Wypowiedź ta ma być najwyraźniej przesłaniem dla organizatorów Grand Prix Stanów Zjednoczonych, że jeśli chcą przedłużyć kontrakt z administracją F1 na kolejne lata, to nie mają co liczyć na żadne specjalne względy. Nie będą z niej jednak zadowolone koncerny samochodowe zaangażowane w wyścigi F1, wliczając w to BMW, Mercedesa, Hondę i Toyotę. Dla nich rynek amerykański jest wręcz jednym z powodów, dla których są obecnie w F1. Sam Ecclestone w 2004 roku powiedział, że gdyby jakiś amerykański koncern zaangażował się w wyścigi F1, to byłaby to wspaniała wiadomość dla tego sportu.

Być może swoimi ostatni komentarzami szef administracji F1 chce po prostu doprowadzić do wynegocjowania większej kwoty od organizatorów tego wyścigu, przy okazji wywołując burzę w amerykańskich mediach, która spowoduje zwiększenia zainteresowania GP USA. W ten sposób upiekłby dwie pieczenie na jednym ogniu.

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
23.01.2024  Ecclestone: Andretti powinien był kupić team F1 lata temu
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
15.11.2023  Ecclestone: Nie jestem pewien, czy GP Las Vegas okaże się sukcesem
18.08.2023  Massa wysłał do FIA pismo przedprocesowe ws. sezonu 2008
Tagi:
Ecclestone B.
Indianapolis

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Linus, 23.06.2006 13:08[!]
Tradycyjne negocjacje...
Adriannn, 23.06.2006 13:18[!]
Na tego gościa to patrzeć nie idzie. To niech zrobią wekkend z Nascar i Indy to będzie więcej zainteresowania. Wyścig w USA to wolałbym w Datyona Beach.
deeze, 23.06.2006 14:21[!]
"Wypowiedź ta ma być najwyraźniej przesłaniem dla organizatorów Grand Prix Stanów Zjednoczonych, że jeśli chcą przedłużyć kontrakt z administracją F1 na kolejne lata, to nie mają co liczyć na żadne specjalne względy".

Dokładnie...negocjacje i nic więcej, bo jeśli zabrakłoby już GP USA, to ostatecznie Formuła 1 nie będzie tą Formułą 1 ( ze względu na niektóre fabryczne teamy, które się z pewnością wycofają).
adams, 23.06.2006 14:29[!]
tak jak gościa nie trawie tak wierze,że trudno dogodzić tym kibicom.Jak nie spłonie samochód albo coś w bandę nie uderzy to szalenie się nudzą.
AMD, 23.06.2006 14:41[!]
ja też nie potrzebuje GP USA, takiego dennego toru nie ma nigdzie na Świdcie
Kimuś, 23.06.2006 15:26[!]
Jak zniknie GP USA z kalendarza wyścigowego to zaraz Bernie GP Kanady będzie chciał wykopać, że to niby z cięciami wydatków zespołów, bo podróż na jedno gp za ocean to niepotrzebny wydatek z budżetu.
im9ulse, 23.06.2006 16:29[!]
Bernie zrob 20 wyscigow GP Fiorano i bedzie swietny sezon...co za stary trep :(
Adriannn, 23.06.2006 17:19[!]
Ta ja mam propozycje. 18 GP Na tym samym torze. Nie wydajemy pieniędzy na wyprawy za ocean.Tanio i oszczędnie.
rafaello85, 23.06.2006 18:08[!]
Po części zgadzam się z Berniem - z Amerykanami trzeba twardo negocjować! Niech sobie nie myślą, że jak mają u siebie wyścig to oni będą dyktować warunki. Jak im się nie podoba to wyścig wyleci z kalendarza i tyle. Taką dziurę w kalendarzu bardzo łatwo jest zapełnić, ale powiem szczerze, że lubię Indianapolis i chciałbym dalej oglądać tam zmagania kierowców F1.
Sławek56, 23.06.2006 21:04[!]
Amerykańskie tory uliczne są dosyć specyficzne, przystosowane do ich formuł wyścigowych - słabsze silniki, gorsze osiągi. Pamietam wyścigi o GP USA na ulicznych torach w Phoenix, Watkins Glen. O wiele ciekawsze są "klasyki" typu GP Australii czy GP Monaco. Wyścig na torze w Indianapolis dzięki fajnemu połączeniu "owala" z normalnym torem jest interesujący i szkoda byłoby gdyby wypadł z kalendarza. Patrząc jednak z drugiej strony to jest tylu chętnych do organizacji rundy F1, że nie martwił bym się jednak specjalnie.
Wszystkich serdecznie pozdrawiam
McLuke, 23.06.2006 23:49[!]
musze sie zgodzic z panem Berniem. Po co komu USA w F1?? tyle afer wokół tego toru... zamiast niego proponuje GP Polski!!
NF1, 24.06.2006 02:21[!]
Zgadzam sie, McLuke, mogliby zlikwidowac GP usa. Adams - 100% racji. Tamtejsi kibice sa 'żądni krwi' i nic więcej. Oni chcą widowiska (w źle pojętym tego słowa znaczeniu), a nie sportu.
Nelson Piquet, 24.06.2006 09:14[!]
Moim zdaniem nie zlikwidują GP USA, to jak pisał jeden z przedmówców klasyczne negocjacje, GP Australii też miało nie być...
A zespoły sie cieszą bo Bernie zarobi dla nich jeszcze więcej $$$.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca