|
|
|
|
|
|
Vettel krytykuje ograniczenia w komunikacji radiowej |
Niemiec nie uważa, by były one korzystnym rozwiązaniem z punktu widzenia fanów F1. |
|
•Nataniel Piórkowski, 22 lipca 2016, wyświetlenia: 741 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sebastian Vettel z Ferrari uważa, że wprowadzane w ostatnim czasie przez FIA ograniczenia w komunikacji radiowej pomiędzy zespołami i kierowcami są "żartem".
Po kontrowersjach związanych z komunikatem, jaki pod koniec wyścigu został przekazany przez Mercedesa Nico Rosbergowi, organ zarządzający dokonał korekty przepisów. Od tego weekendu każdy z kierowców, który zostanie poinformowany o wystąpieniu problemu technicznego, będzie musiał zjechać do alei serwisowej, gdzie zespół otrzyma szansę podjęcia próby usunięcia usterki.
Vettel daje jednak jasno do zrozumienia, że nie jest zadowolony z wytycznych FIA co do rozmów radiowych: „To głupota. Myślę że wszystkie kwestie związane z komunikacją radiową to jakiś ponury żart. Po zakończeniu rywalizacji obejrzałem na spokojnie wyścig i jako widz odkryłem, że słuchanie spanikowanego kierowcy i spanikowanego zespołu było całkiem niezłą rozrywką. Sądzę, że pokazuje to element ludzkiego charakteru, występującego w naszym sporcie”.
Niemiec uważa, że ograniczenia w komunikacji radiowej wcale nie pomagają w próbach czynienia sportu mniej skomplikowanym dla kibiców. „Jeśli chcą coś zmieniać, to powinni pomyśleć o bolidach. Nie widzę żadnego problemu – możemy wrócić do silników V12, manualnych skrzyń biegów, dwóch przycisków na kierownicy: jednego od prędkości w alei serwisowej i drugiego od radio; ograniczenia elektroniki. Fakt jest taki, że wszystkie przyciski, jakie mamy dzisiaj na naszych kierownicach, są tam z jakiegoś powodu. Nie jest tak, że zespół robi sobie przyciski i instaluje je ot tak na kierownicy”.
„Jeśli spojrzymy na kierownicę z 1995 roku albo porozmawiamy z ekspertami, którzy wciąż są na naszym padoku, osobami, które się z nią ścigały, to powiedzą nam, że było dużo łatwiej, ponieważ technologia zastosowana w bolidach była mniej skomplikowana. To nie wina kierowców, że nasze auta są obecnie tak skomplikowane, że potrzebujemy kierownicy pełnej przycisków, by nimi zarządzać. Wydaje mi się, że zmierzamy w nieco złym kierunku. Powinniśmy postawić krok w tył, by móc określić, czego chcemy”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|