F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli wskaże standardowe alokacje opon na początku sezonu 2017

Zespoły zgodziły się wprowadzenie przejściowego rozwiązania.
Nataniel Piórkowski, 31 lipca 2016, wyświetlenia: 649<< | lista | T- | T+ | >>


Zespoły Formuły 1 zaakceptowały propozycję, by to Pirelli dokonało doboru standardowej liczby zestawów poszczególnych mieszanek ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2017.

Na mocy obecnie obowiązujących przepisów, każdy z zespołów może dokonać wyboru rodzaju ogumienia dziesięciu spośród trzynastu kompletów dostarczanych przez Pirelli dla każdego z kierowców.

W przypadku pozaeuropejskich wyścigów teamy są zobligowane przepisami do powiadomienia dostawcy ogumienia o swoich planach na czternaście tygodni przed rozpoczęciem wyścigowego weekendu. W tej sytuacji wybory liczby poszczególnych mieszanek na Grand Prix Australii musiałyby być dokonywane już pod koniec grudnia, na ponad miesiąc przed startem zimowych testów.

W skrajnym scenariuszu zespoły mogłyby otrzymać możliwość wskazania alokacji dla swoich kierowców bezpośrednio po zakończeniu przedsezonowych jazd – w praktyce doprowadziłoby to jednak do ogromnego logistycznego wyzwania, związanego z wyprodukowaniem i wysłaniem wymaganej liczby kompletów opon do Melbourne, gdzie tradycyjnie startują mistrzostwa świata.

„Nie znamy jeszcze przyszłorocznego kalendarza, ale bazując na grafiku z tego roku widzimy, że ostatnią turę testów i pierwsze Grand Prix dzieliły tylko dwa tygodnie. W ciągu tych dwóch tygodni niemożliwe jest wyprodukowanie i wysłanie ogumienia na tor, nawet jeśli otrzymalibyśmy do dyspozycji samolot. Mamy za mało czasu, by tego dokonać. W przypadku Australii produkcja i wysłanie ogumienia do Melbourne to kwestia trzech lub czterech tygodni” – wyjaśniał na początku lipca Mario Isola z Pirelli

Dodatkowo zespoły ze środka stawki wyrażały w ostatnim czasie obawy, że trzy ekipy biorące udział w testach nowej generacji ogumienia: Mercedes, Ferrari i Red Bull, mogłyby zyskać wyraźną przewagę nad konkurencją ze względu na pozyskaną wiedzę na temat ogólnej charakterystyki opon.

W rezultacie zespoły zgodziły się, by to Pirelli wybierało samodzielnie standardową dla wszystkich kierowców alokację opon w przypadku maksymalnie pięciu pierwszych wyścigowych weekendów nadchodzącego sezonu. Czynione są już wysiłki mające na celu ustalenie szczegółów działania przejściowego systemu. Ze względu na to, iż jego wprowadzenie będzie wiązało się ze zmianą przepisów, musi on zyskać akceptację Komisji F1 i Światowej Rady Sportu Motorowego FIA.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca