F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Magnussen: Ewakuacja z bolidu z systemem Halo mogłaby być problemem

Duńczyk został w piątek zmuszony do szybkiego opuszczenia kokpitu w wyniku pożaru.
Nataniel Piórkowski, 30 wrze?nia 2016, wyświetlenia: 1195<< | lista | T- | T+ | >>


Kevin Magnussen przyznaje, że gdyby w trakcie treningu przed GP Malezji w jego bolidzie znajdował się system Halo, sprawne opuszczenie płonącego bolidu mogłoby okazać się sporym problemem.

Duńczyk został zmuszony do ewakuacji ze swojego Renault RS16 po tym, jak po awarii systemu paliwowego wydostająca się z niego benzyna uległa zapłonowi na rozgrzanej do wysokiej temperatury karoserii. Magnussen zasugerował, że gdyby o poranku w jego bolidzie znajdowała się "aureola", mógłby mieć dużo większe problemy z szybkim opuszczeniem kokpitu.

„Możliwe, że tak by było. Nie miałem jeszcze okazji by testować Halo, więc nie jestem odpowiednią osobą by komentować tę kwestię. Powinniście zapytać o to kierowcę, który jeździł już z tym systemem. Wtedy moglibyśmy dowiedzieć się, czy w razie pożaru moglibyśmy sprawnie opuścić bolid. Moim zdaniem pięć sekund to za długo, jeśli samochód staje w płomieniach. Nie chcesz poświęcać pięciu sekund na wydostanie się z kokpitu. To interesujące pytanie” – powiedział Magnussen.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie
05.04.2024  Kierowcy podzieleni w sprawie kary dla Alonso z Melbourne
14.03.2024  Hulkenberg: Odwdzięczę się Magnussenowi przy następnej okazji
28.11.2023  Magnussen: Nie zamierzam krytykować Haasa
26.10.2023  Steiner: Idziemy w dobrym kierunku
Tagi:
Magnussen K.
Halo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 30.09.2016 12:35[!]
W sumie ciekawe. Nie było jeszcze ani jednego przypadku w którym wszyscy zgodnie powiedzieliby "halo pomogłoby w tej sytuacji", natomiast mamy kolejną sytuacje podczas której pojawia się pytanie czy halo miałoby sens.
ekwador15, 30.09.2016 12:46[!]
@slipstream no dokładnie, wypadek Massy w 2009 roku na Węgrzech i wypadek Julesa Bianchiego w Japonii 2014, te dwa przykre zdarzenia nie miałby innego finału gdyby było Halo. A oni opowiadają o innych seriach wyścigowych w jakich były incydenty, w których Halo by pomogło, no ale narazie chcą wprowadzić to do F1. Nikt nie mówi o GP2 GP3, ze tam też Halo bedzie?
sneer, 30.09.2016 13:26[!]
Bianchi - może byłoby inaczej. Felipe - i tak by oberwał.
bartoszcze, 30.09.2016 13:34[!]
@slipstream
Ej, ale w tym celu ktoś by musiał zginąć, żeby można było powiedzieć "halo by go uratowało".
Mogło uratować Sennę (nie musiało, i tak cholernie pechowo ten drążek poszedł).
Mogło uratować Surteesa czy Wilsona (wiem, nie F1).
Mogło uratować Alonso na Spa, gdyby Lotus Grosjeana frunął niżej (i analogicznie ileś tam sytuacji, w których bolid ładował się w okolice cudzego kokpitu).

@sneer
Raczej nie.
slipstream, 30.09.2016 14:31[!]
Ej no @bartoszcze. Jak każdy system bezpieczeństwa jest on kompromisem tego w ilu przypadkach ratuje życie, a w ilu zagraża. Nie ma systemu idealnego, dlatego taki bilans zawsze poprzedza wprowadzenie rozwiązania, a póki co mnoży się jedynie coraz więcej sytuacji jak pożar Kevina, wypadek Alonso w AUS które zadają pytanie czy ten system w takich przypadkach ułatwia czy zagraża.

I sorry, gdybanie sobie odpuścmy, bo w jedną stronę można sobie gdybać gdyby bolid przeleciał niżej to by uratował, a w drugą gdyby poleciał inaczej to czy by się nie zaklinował, albo urwane o Halo elementy np. podłogi nie poraniłyby kierowcy wpadając do kokpitu...
bartoszcze, 30.09.2016 14:54[!]
@slipstream
Ale ja to wiem i nie zajmowałem się lobbowaniem na rzecz halo, tylko pokazałem potencjalne przypadki gdzie mogło zadziałać - a o tym pisałeś.
I akurat w to, że coś by z bolidu na halo się oderwało, to wierzę średnio, oprócz elementów skrzydła to przecież w innych wypadkach nie sieje odłamkami, patrz RAI-ALO w Austrii chociażby. Ryzyko zakleszczenia to co innego.
NoName, 30.09.2016 15:56[!]
Ale ten sport nigdy nie będzie w 100% bezpieczny to jest niemożliwe by wymyśleć taki system. @bartoszcze myśle że w wypadku Gro-Alo w Belgi 2012 gdyby bolid leciał niżej to halo by nie pomogło. Bolid by zmiótł aureole a potem kierowce.
bartoszcze, 30.09.2016 19:27[!]
@NoName
Sądzę, że nie doceniasz projektantów. Wszystkie te osłony (szyba RB też) były testowane przez uderzanie kołem wystrzeliwanym z prędkością 200 km/h, a ich zadaniem jest odchylenie lecącego obiektu, bo to wystarczy. To nie dźwig...
A 100% bezpiecznie oczywiście nigdy nie będzie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca