F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

BMW nie jest zainteresowane powrotem do F1

Koncern wydał w tej sprawie oświadczenie prasowe.
Nataniel Piórkowski, 7 lutego 2017, wyświetlenia: 1839<< | lista | T- | T+ | >>


Koncern BMW zaznaczył, że pomimo nabycia praw do Formuły 1 przez Liberty Media Group, nie ma w planach powracać do sportu w kolejnych latach.

Bawarska firma prowadziła swój fabryczny team F1 pomiędzy sezonami 2006-2009. Wcześniej była obecna w serii Grand Prix jako dostawca jednostek napędowych. W ubiegłym tygodniu w mediach pojawiły się spekulacje na temat możliwego partnerstwa BMW z McLarenem. Stajnia z Woking szybko zdementowała jednak te pogłoski, podkreślając, że pragnie rozwijać współpracę z Hondą.

Teraz, w oświadczeniu przekazanym redakcji magazynu Autosport, BMW zaznaczyło, że realizuje swoje cele w innych dziedzinach niż Formuła 1. „Kiedy w 2009 roku ogłosiliśmy odejście z Formuły 1, była to długoterminowa strategiczna decyzja podjęta przez firmę. Chcieliśmy skierować część zasobów z programu F1 na badania i rozwój alternatywnych rozwiązań z zakresu zespołów napędowych – tak też zrobiliśmy. Udało nam się ugruntować pozycję BMW jako lidera w zakresie samochodów elektrycznych segmentu premium. Śledzimy rozwój wydarzeń w świecie sportów motorowych, ale możemy otwarcie zaznaczyć, że obecnie nie mamy w planach powracać do Formuły 1”.

BMW rozwija obecnie swoje zaangażowanie w mistrzostwa Formuły E wspólnie z ekipą Andretti, analizując możliwości związane ze stworzeniem własnego zespołu.

Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, powrotem do F1 nie jest obecnie zainteresowany Ford. Także Toyota, która odeszła z serii Grand Prix po 2009 roku, nie zamierza reaktywować swego programu w królowej sportów motorowych, koncentrując się na startach w WEC i WRC.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 07.02.2017 13:47[!]
A takie były piękne wizje, że po wprowadzeniu hybryd V6 utworzą się kolejki producentów chętnych do wejścia do F1, a po 3 latach wyszła kicha, bo weszła tylko Honda, ale odszedł Cosworth, więc rachunek wyszedł na zero...

Ale akurat tak kapryśnych producentów nie potrzeba w F1, więc cieszę się na ich decyzję...
michal132, 07.02.2017 13:50[!]
myślę że chodzi głównie o obecność Mercedesa i ich dominację. Przegrana na arenie międzynarodowej F1 z Mercem odbiła by się na nich.
marios76, 07.02.2017 17:51[!]
@rno2 Prawda, maly silnik turbo mial zachecic wiele koncernów do zaangazowania sie w F1 :) Mercedes zainwestowal pol MILIARDA w maly tani silnik i juz sie nikomu nie chce :D
mich909090, 07.02.2017 18:39[!]
@marios76
Ponoć do 2020 roku cała inwestycja(produkcja i cały rozwój) Merca w silnik V6 T może wynieść CAŁY MILIARD . Mercedes ,,zabił" rywalizację tymi kwotami.
rolnik sam w dolinie, 07.02.2017 19:06[!]
Udało nam się ugruntować pozycję BMW jako lidera w zakresie samochodów elektrycznych segmentu premium.

W jakim segmencie zatem jest Tesla?
Kamikadze2000, 07.02.2017 20:07[!]
Haha... rewolucja techniczna odbiła się czkawką F1 większa, niż cokolwiek innego. Ale pazerność i lizodupstwo musiało się zemścić. :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca