F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.10.2022

Russell: F1 powinna przemyśleć projekty niektórych torów

Aston Martin zdziwiony podejrzeniami o złamanie limitu budżetowego

Zhou: Latifi musi częściej patrzeć w lusterka

Leclerc zaskoczony tempem Pereza z końcówki wyścigu

02.10.2022

Perez ukarany, ale zachowuje zwycięstwo w GP Singapuru

Hamilton rozczarowany błędem z siódmego zakrętu

Verstappen tłumaczy słaby start do wyścigu o GP Singapuru

Horner broni Pereza prze oskarżeniami o naruszenie zasad SC

Binotto: Perez zasługuje na dwie kary czasowe

Perez zdezorientowany dochodzeniem sędziów

Latifi z karą przesunięcia na starcie do Grand Prix Japonii

GP Singapuru: wyniki wyścigu

GP Singapuru: najszybsze okrążenia w wyścigu

Sergio Perez zwycięzcą deszczowego thrillera w Singapurze

RN365: De Vries podpisał kontrakt z AlphaTauri

Start wyścigu o GP Singapuru zostanie opóźniony (akt.)

Alonso: Deszczowy wyścig może dać nam szansę na podium

Verstappen radzi rywalom, by trzymali język za zębami

Russell rozpocznie wyścig z Singapurze z alei serwisowej

Seidl: Dwa teamy prowadziły agresywną politykę rekrutacyjną

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA ostrzega przed stosowaniem kontrowersyjnych systemów zawieszenia

We wtorek wydano dyrektywę techniczną odnoszącą się do trwającego wśród teamów sporu.
Nataniel Piórkowski, 28 lutego 2017, wyświetlenia: 1428<< | lista | T- | T+ | >>


Międzynarodowa Federacja Samochodowa ostrzegła zespoły Formuły, że te będą mogły zostać poproszone o usunięcie ze swych bolidów budzących kontrowersje systemów zawieszenia, jeśli nie udowodnią, że ich głównym celem nie jest zapewnianie korzyści aerodynamicznych.

Debata nad legalnością niektórych koncepcji zawieszenia, sprytnie wykorzystujących rozwiązania hydrauliczne, wywiązała się w grudniu 2016 roku, w wyniku pisma wystosowanego do FIA przez Ferrari.

Według nieoficjalnych informacji kontrowersje obracają się głównie wokół systemów zawieszenia, które w przeszłości zupełnie legalnie stosowane były przez Mercedesa i Red Bulla, a które przed sezonem 2017 miały wejść na zupełnie nowy poziom zapewniając wymierne korzyści aerodynamiczne.

Zgodnie z zapowiedzią Międzynarodowa Federacja Samochodowa wydała we wtorek dyrektywę techniczną, której zaznaczyła, jak zamierza orzekać na temat legalności rozwiązań stosowanych w obszarze zawieszenia, w szczególności koncentrując się właśnie na generowanych przez nie osiągach aerodynamicznych. W dokumencie wyszczególnionych jest pięć czysto technicznych przypadków, których zaistnienie może doprowadzić do uznania systemu za niezgodny z przepisami.

Ponadto organ zarządzający zaznacza, że jeśli po prośbie o wyjaśnienia zespół nie będzie w stanie udowodnić delegatowi technicznemu, iż podstawowym celem systemu zawieszenia jest odizolowanie podwozia i kierowcy od nierówności występujących na torze, FIA może wydać decyzję o usunięciu bądź wyeliminowaniu z użytku rozwiązania. Jeśli pomimo tego zespół zdecyduje się nadal korzystać z systemu, sprawa zostanie przekazana do oceny sędziom oddelegowanym na dane Grand Prix.

Szef Red Bulla – Christian Horner zaznaczył, iż jego zespół działa w granicach nakreślonych przez przepisy i wytyczne otrzymywane w okresie przygotowań od FIA. „FIA zdaje się być zadowolona z tego, jak zinterpretowaliśmy regulamin. Jeśli ktokolwiek ma z tym problem, ma prawo do protestu. Możemy działać wyłącznie na podstawie opinii otrzymanych ze strony organu zarządzającego. Bez wątpienia wszystkie odpowiedzi jakie płynęły do nas od FIA mówiły o tym, iż nie ma żadnego problemu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.10.2022  Aston Martin zdziwiony podejrzeniami o złamanie limitu budżetowego
02.10.2022  Perez ukarany, ale zachowuje zwycięstwo w GP Singapuru
02.10.2022  Binotto: Perez zasługuje na dwie kary czasowe
02.10.2022  Latifi z karą przesunięcia na starcie do Grand Prix Japonii
02.10.2022  Start wyścigu o GP Singapuru zostanie opóźniony (akt.)
Tagi:
FIA
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca