F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Boullier: Honda musi lepiej zrozumieć kulturę pracy w Formule 1

Francuz sugeruje, że działania firmy w zbyt dużym stopniu opierają się na zasadach korporacyjnych.
Nataniel Piórkowski, 22 marca 2017, wyświetlenia: 2141<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor wyścigowy McLarena – Eric Boullier, po raz kolejny zaznaczył, że Honda musi lepiej zrozumieć kulturę pracy w Formule 1, by skuteczniej reagować na pojawiające się problemy.

Ze względu na rozczarowujące osiągi i niezawodność nowej jednostki napędowej Hondy, team z Woking przygotowuje się do wymagającego startu nowego sezonu w australijskim Melbourne. Zdaniem Boulliera głównym powodem problemów japońskiej firmy jest brak zrozumienia elementarnych zasad, jakimi od długiego czasu rządzi się świat królowej sportów motorowych.

„Honda potrzebuje tylko jednej rzeczy – jest nią zrozumienie i zastosowanie w pracy wyścigowej kultury Formuły 1. Co przez to rozumiem? Sposób w jaki zachowujemy się w wyścigach i w F1 jest w całości uzależniony od kalendarza. Mamy nakreślone cele, terminy, zyski na pojedynczym okrążeniu. Zawsze staramy się wypracować najlepsze rozwiązanie tak szybko, jak to tylko możliwe”.

„Kiedy producent samochodów realizuje swój projekt, może sobie pozwolić na opóźnienia rzędu kilku tygodni, bo nie wpłyną one na produkt, nie zmienią modelu biznesowego. W wyścigach, jeśli nie wprowadzisz poprawki na pierwszą eliminację, to w jej trakcie będziesz na straconej pozycji”.

„Tak właśnie wygląda sposób myślenia w wyścigach. Wszystko obraca się wokół pracy wykonywanej przed dostawców i zagwarantowania, że jeśli zrobią coś w ciągu miesiąca, to następnym razem będą mogli wyrobić się w ciągu trzech tygodni, a później zejść z trzech tygodni do dwóch. Bardziej niż pieniądze cenimy sobie zyskany czas. To podejście odróżnia nas od reszty świata” – tłumaczył.

W ubiegłym roku Honda zainwestowała w rozwój nowej bazy w Milton Keynes. Boullier sugeruje jednak, że dalsze utrzymywanie przez producenta głównej fabryki w Japonii i prowadzenie działań w oparciu o korporacyjne zasady koncernu stoją na przeszkodzie w dostosowaniu się do wymagań F1.

„To dlatego Mercedes ma siedzibę w Anglii. Domyślam się, że czerpie korzyści z łańcucha dostaw, ze współpracy z ludźmi, którzy mają doświadczenie w pracy w Formule 1. Nasi dostawcy mogą generować koszty dwa razy większe niż Honda, ale są trzy, cztery, pięć razy szybsi. W pewnym sensie możesz zdawać sobie sprawę z tego, że wpływy korporacyjne nie pomagają w prowadzeniu efektywnych działań. Im bardziej zachowujesz się jak korporacja, tym więcej procesów działania przejmujesz od swej firmy, tym wolniej pracujesz, tym mniejszą masz elastyczność. To nie wpisuje się w kulturę wyścigową”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.01.2020  Pierwszy sektor toru Paul Ricard zostanie zmodyfikowany
25.03.2019  Boullier: Od początku wiedziałem, że współpraca McLarena i Hondy nie uda się
06.07.2018  Alonso: Nie miałem wpływu na zmiany w kierownictwie McLarena
04.07.2018  Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena
27.06.2018  Boullier: Aby walczyć o tytuły potrzebujesz statusu fabrycznego zespołu
Tagi:
Boullier E.
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 22.03.2017 14:46[!]
Taka mentalność Japończyków...
Toyota też cierpiała na skutek swoich korporacyjnych procedur...
bartoszcze, 22.03.2017 15:34[!]
Cytat :
Nasi dostawcy mogą generować koszty dwa razy większe niż Honda

I mów teraz o redukcji kosztów.
Sar trek, 22.03.2017 21:36[!]
Wyobrażam sobie teraz japońskich inżynierów siedzących w fabryce, budujących silnik krok po kroku zgodnie z japońską filozofią. Siedzą, głowią się, sprawdzają wszystko krok po kroku i nie mogą pojąć, dlaczego ten silnik nie działa. Gdzie popełnili błąd, w którym momencie odstąpili od filozofii. Ale nie znajdują błędu. Jak to możliwe, że silnik zbudowany zgodnie z japońską filozofią nie wygrywa wyścigów, a nawet, nie działa? A więc jeszcze raz siadają do deski kreślarskiej i bardzo dokładnie, małymi kroczkami, pilnując się na każdym kroku projektu nowy silnik zgodnie z japońską filozofią. Przychodzą testy i silnik nie działa. Ale dlaczego? Przecież tym razem trzymaliśmy się japońskiej filozofii....
mr_bean2000, 23.03.2017 02:31[!]
A to bez kultury ci ludzie w Hondzie, nie ładnie.
tommy123, 23.03.2017 04:35[!]
Panowie moderatorzy poprawcie zegar odmierzajacy czas do GP, bo spieszy sie o dwie h,
marios76, 23.03.2017 07:30[!]
@tommy123 Mi wyszło, żeccałą dobe: wyścig "pojutrze"
A wracającdo Hondy, to jakiś angielski flegmatyzm połączony z niemiecką poprawnością, ale Boullier ma racje: z takim podejsciem nie będą lepsi ani od pierwszych, ani od drugich.
@bartoszcze Wolalbys niższe koszty i nie dojechać do mety, czy jednak usunąć usterki i zdobyć punkty. Co z tego, że wydasz mniej jak to pieniądze wyrzucone w błoto?
bartoszcze, 23.03.2017 07:55[!]
@marios76
Jak przeczytasz tekst, to tam będzie wynikać że to nie jest problem naprawić czy nie naprawić, tylko naprawić w dwa tygodnie czy w miesiąc.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca