F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA nie będzie stosowała w tym roku tak zwanej "reguły Verstappena"

Dodatkowo sędziowie będą mogli korzystać ze specjalnego archiwum wideo z incydentów.
Nataniel Piórkowski, 23 marca 2017, wyświetlenia: 2167<< | lista | T- | T+ | >>


FIA zrezygnowała od tego sezonu ze stosowania tak zwanej "reguły Verstappena", dając kierowcom szersze możliwości prowadzenia pojedynków w strefach hamowania.

Pod koniec ubiegłego sezonu FIA wprowadziła zasadę regulującą sposób prowadzenia walki na dohamowaniach, w odpowiedzi na krytykę jazdy Maxa Verstappena, który zasłynął agresywnymi manewrami obronnymi. Na podstawie wydanej przed GP USA dyrektywy Sebastian Vettel został ukarany za obronę pozycji przed atakiem ze strony Daniela Ricciardo w wyścigu w Meksyku.

„Kilka incydentów, z jakimi mieliśmy do czynienia w ubiegłym sezonie mogłoby zostać potraktowanych nieco inaczej, gównie ze względu na to, że tak zwana "reguła Verstappena" została zniesiona. Wcześniej zaznaczyliśmy, że każda zmiana kierunku jazdy na dohamowaniu będzie poddawana analizie sędziów” – powiedział dyrektor wyścigów F1, Charlie Whiting podczas czwartkowej konferencji prasowej.

„Od teraz stosujemy prostą zasadę mówiącą o tym, że przypadek danego kierowcy będzie poddawany pod ocenę sędziów, jeśli wykona on nieprzemyślany ruch, porusza się zbyt wolno lub przeprowadzi manewr, który może stanowić zagrożenie dla innego kierowcy” – kontynuował.

„To bardzo szeroka reguła. W ubiegłym roku sposób w jaki interpretowaliśmy przepisy sprowadzał się do wydawania stwierdzenia, że manewr na dohamowaniu był potencjalnie niebezpieczny, przez co zgłaszaliśmy go za każdym razem do sędziów. Od teraz incydent będzie rozpatrywany wyłącznie na podstawie tego, czy doszło do niebezpiecznego manewru, czy nie, niekoniecznie związanego z wykonaniem ruchu na dohamowaniu” – tłumaczył delegat organu zarządzającego.

W celu poprawy spójności decyzji, sędziowie będą dysponować od Grand Prix Australii archiwum wideo z kluczowymi incydentami. „Taka była prośba zespołów. Chciały mniej dochodzeń, wyłącznie w przypadkach oczywistych zagrożeń. Wczoraj mieliśmy spotkanie ze sędziami, w w trakcie którego przeanalizowaliśmy wszystkie kontrowersyjne incydenty z ubiegłego roku, by zobaczyć jak poradzilibyśmy sobie z nimi przy tak zwanych nowych zasadach czy nowym podejściu”.

„Nie chcę wdawać się w szczegóły, ale spotkanie było bardzo interesujące. W niektórych przypadkach sprawy mogłyby zostać wyjaśnione w inny sposób. Nowy system zapewnia sędziom dostęp do danej kategorii incydentów, na przykład spowodowanie kolizji – klik, klik, klik, sześć takich incydentów, przejrzenie decyzji jakie wtedy podejmowano. To powinno dać sędziom nie tylko szansę zachowania większej spójności, ale także szybszego ustalania werdyktów” – przekonywał.

Wyjaśniając kwestie związane z zachowaniem w trakcie walki na torze, Whiting zaznaczył, że kierowców nadal obowiązuje zasada dopuszczająca jedną zmianę kierunku jazdy w trakcie obrony pozycji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy
Whiting C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gpjano, 23.03.2017 13:42[!]
Jeżeli zaczną podglądać poprzednie werdykty to może zwrócą uwagę, że za te same przewinienia stosowali różne kary. Najważniejsze, żeby nie wzorowali się na Meksyku: Max dojechał jako trzeci, trofeum odebrał Sebastian, które to w końcu otrzymał Daniel :-)
WooQash, 23.03.2017 18:00[!]
Sędziowie powinni mieć wgląd w "wirutalne powtórki" (ja wiem, że to brzmi bardzo dziwinie, ale postęp informatyzacji jest na tyle do przodu, że można by się było o coś takiego pokusić) bez informacji o pozycjach oraz kto z kim walczy. Tylko wtedy można by zunifikować kary bez patrzenia czy to Verstappen, Stroll czy Hamilton. Nie ukrywajmy, że w tej chwili sędziowie patrzą na to kto to był i gdzie jechał dając czasami karę, a czasami nie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca