|
|
|
|
|
|
FIA nie będzie stosowała w tym roku tak zwanej "reguły Verstappena" |
Dodatkowo sędziowie będą mogli korzystać ze specjalnego archiwum wideo z incydentów. |
|
•Nataniel Piórkowski, 23 marca 2017, wyświetlenia: 2167 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
FIA zrezygnowała od tego sezonu ze stosowania tak zwanej "reguły Verstappena", dając kierowcom szersze możliwości prowadzenia pojedynków w strefach hamowania.
Pod koniec ubiegłego sezonu FIA wprowadziła zasadę regulującą sposób prowadzenia walki na dohamowaniach, w odpowiedzi na krytykę jazdy Maxa Verstappena, który zasłynął agresywnymi manewrami obronnymi. Na podstawie wydanej przed GP USA dyrektywy Sebastian Vettel został ukarany za obronę pozycji przed atakiem ze strony Daniela Ricciardo w wyścigu w Meksyku.
„Kilka incydentów, z jakimi mieliśmy do czynienia w ubiegłym sezonie mogłoby zostać potraktowanych nieco inaczej, gównie ze względu na to, że tak zwana "reguła Verstappena" została zniesiona. Wcześniej zaznaczyliśmy, że każda zmiana kierunku jazdy na dohamowaniu będzie poddawana analizie sędziów” – powiedział dyrektor wyścigów F1, Charlie Whiting podczas czwartkowej konferencji prasowej.
„Od teraz stosujemy prostą zasadę mówiącą o tym, że przypadek danego kierowcy będzie poddawany pod ocenę sędziów, jeśli wykona on nieprzemyślany ruch, porusza się zbyt wolno lub przeprowadzi manewr, który może stanowić zagrożenie dla innego kierowcy” – kontynuował.
„To bardzo szeroka reguła. W ubiegłym roku sposób w jaki interpretowaliśmy przepisy sprowadzał się do wydawania stwierdzenia, że manewr na dohamowaniu był potencjalnie niebezpieczny, przez co zgłaszaliśmy go za każdym razem do sędziów. Od teraz incydent będzie rozpatrywany wyłącznie na podstawie tego, czy doszło do niebezpiecznego manewru, czy nie, niekoniecznie związanego z wykonaniem ruchu na dohamowaniu” – tłumaczył delegat organu zarządzającego.
W celu poprawy spójności decyzji, sędziowie będą dysponować od Grand Prix Australii archiwum wideo z kluczowymi incydentami. „Taka była prośba zespołów. Chciały mniej dochodzeń, wyłącznie w przypadkach oczywistych zagrożeń. Wczoraj mieliśmy spotkanie ze sędziami, w w trakcie którego przeanalizowaliśmy wszystkie kontrowersyjne incydenty z ubiegłego roku, by zobaczyć jak poradzilibyśmy sobie z nimi przy tak zwanych nowych zasadach czy nowym podejściu”.
„Nie chcę wdawać się w szczegóły, ale spotkanie było bardzo interesujące. W niektórych przypadkach sprawy mogłyby zostać wyjaśnione w inny sposób. Nowy system zapewnia sędziom dostęp do danej kategorii incydentów, na przykład spowodowanie kolizji – klik, klik, klik, sześć takich incydentów, przejrzenie decyzji jakie wtedy podejmowano. To powinno dać sędziom nie tylko szansę zachowania większej spójności, ale także szybszego ustalania werdyktów” – przekonywał.
Wyjaśniając kwestie związane z zachowaniem w trakcie walki na torze, Whiting zaznaczył, że kierowców nadal obowiązuje zasada dopuszczająca jedną zmianę kierunku jazdy w trakcie obrony pozycji.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|