Po opuszczeniu jednej eliminacji
Marcin Kudzak powrócił do ścigania się w Formule 3. W dniach 15-16 lipca na torze Snetterton w Anglii odbyły się dwie kolejne eliminacje brytyjskiej F3. Zespół
Fluid Motorsport Development zdołał odbudować poważnie uszkodzoną w wyścigu Pau we Francji Lolę, udoskonaloną teraz o kilka nowych elementów.
W kwalifikacjach Kudzak zajął 22., czyli ostatnie miejsce w całym peletonie kierowców F3. Pole position zdobył startujący w mocniejszej klasie
Mike Conway z czasem o 4.467 lepszym niż auto z numerem 35, które prowadził Kudzak.
Pierwszy wyścig wygrał Conway, drugi był
James Jakes, a podium uzupełnił
James Walker. Cała trójka ścigała się samochodami Dallara F306 Mercedes HWA. W klasie starszych samochodów po raz kolejny najszybszy był Wenezuelczyk
Rodolfo Gonzalez. Kudzak został sklasyfikowany na 16 pozycji w generalce i 5 w swojej klasie. Na metę dotarł z okrążeniem straty do Conwaya. Wyścigu nie ukończył
Bruno Senna. Brazylijczyk zaliczył poważną kraksę podczas drugiego okrążenia, stuknął się kołami z
Salvadorem Duranem i doszczętnie rozbił samochód po serii salt. Na szczęście nic się mu nie stało, ale nie mógł wystartować w drugim wyścigu i jak sam później stwierdził, jego szanse na wywalczenie mistrzostwa są już bardzo małe.
Pole position do drugiego wyścigu wywalczył
Oliver Jarvis startujący autem Dallara F306 Mugen-Honda. Wyścig wygrał Conway, zaliczając tym samym dublet. Jarvis uplasował się na drugiej pozycji, a trzeci był
Marco Engel. Kudzak ponownie startował z końca stawki, wystartował dobrze, choć znowu miał przygody z
Keiko Iharą. Japonka była niegdyś modelką, ale w 1999 roku postanowiła spróbować szczęścia w wyścigach, choć na razie niezbyt jej to wychodzi. Ostatecznie Kudzak dotarł do mety jako 17., a w swojej klasie był szósty.
Po tych dwóch występach Kudzak awansował w punktacji o jedną pozycję, a reprezentowany przez niego zespół jest obecnie drugi. Teraz peleton British F3 przenosi się ponownie poza Anglię na belgijski tor Spa-Franchorchamps.
British F3 National Class – Snetterton
Wyścig 1:
1. Rodolfo Gonzalez (Wenezuela; T-Sport; Dallara F304 – Mugen Honda)
2. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 – Mugen Honda)
3. Juho Annala (Finlandia; Performance Racing Europe; Dallara F304 – Mugen Honda)
4. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe; Dallara F304 – Mugen Honda)
5. Marcin Kudzak (Szwecja; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 – Mugen Honda)
6. Ricardo Teixeira (Angola; Carlin Motorsport; Dallara F304 – Mugen Honda)
7. Alexander Khateeb (Wielka Brytania; Promatecme; Dallara F304 – Mugen Honda)
Wyścig 2:
1. Juho Annala (Finlandia; Performance Racing Europe; Dallara F304 – Mugen Honda)
2. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 – Mugen Honda)
3. Rodolfo Gonzalez (Wenezuela; T-Sport; Dallara F304 – Mugen Honda)
4. Alexander Khateeb (Wielka Brytania; Promatecme; Dallara F304 – Mugen Honda)
5. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe; Dallara F304 – Mugen Honda)
6. Marcin Kudzak (Szwecja; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 – Mugen Honda)
Klasyfikacje British F3 National Class po 10 elimiacjach z 22
Klasyfikacja kierowców
1. Rodolfo Gonzalez (Wenezuela; T-Sport) – 178 punktów
2. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development) – 127
3. Juho Annala (Finlandia; Performance Racing Europe) – 115
4. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe) – 81
5. Marcin Kudzak (Szwecja; Fluid Motorsport Development) – 57
6. Ricardo Teixeira (Angola; Carlin Motorsport) – 54
7. Alexander Khateeb (Wielka Brytania; Promatecme F3) – 42
Klasyfikacja zespołów:
1. Performance Racing Europe – 222 punkty
2. Fluid Motorsport Development – 184
3. T-Sport – 178
4. Promatecme F3 – 42
5. Carlin Motorsport – 28
•Klasyfikacja generalna British F3 Championship Class po rundzie w Snetterton | | | | | P. | Kierowca | R1 | R2 | R3 | R4 | R5 | R6 | R7 | R8 | R9 | R10 | R11 | R12 | Suma | |
|
1. | Mike Conway | 20 | 24 | 42 | 27 | 41 | | | | | | | | 154 | |
2. | Oliver Jarvis | 22 | 10 | 25 | 31 | 26 | | | | | | | | 114 | |
3. | Bruno Senna | 41 | 31 | 7 | 29 | 0 | | | | | | | | 108 | |
4. | Maro Engel | 18 | 15 | 24 | 11 | 12 | | | | | | | | 80 | |
5. | Yelmer Buurman | 9 | 20 | 25 | 10 | 14 | | | | | | | | 78 | |
6. | Stephen Jelley | 17 | 13 | 6 | 12 | 14 | | | | | | | | 62 | |
7. | James Walker | 0 | 15 | 6 | 15 | 15 | | | | | | | | 51 | |
8. | James Jakes | 3 | 3 | 9 | 7 | 23 | | | | | | | | 45 | |
9. | Christian Bakkerud | 19 | 2 | 2 | 10 | 4 | | | | | | | | 37 | |
10. | Salvador Duran | 0 | 6 | 8 | 0 | 6 | | | | | | | | 20 | |
11. | Jonathan Kennard | 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | | | | | | | | 16 | |
12. | Stuart Hall | 8 | 1 | 0 | 2 | 4 | | | | | | | | 15 | |
13. | Alberto Valerio | 4 | 0 | 5 | 3 | 2 | | | | | | | | 14 | |
14. | Karl Reindler | 0 | 6 | 0 | 3 | 1 | | | | | | | | 10 | |
15. | Dennis Retera | 0 | 8 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | 8 | |
16. | Charlie Hollings | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | 6 | |
17. | Keiko Ihara | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | | | | | | | | 2 | |
| |
|
|
Źródło: Autoklub.pl,
SpeedSportMag.de,
Fota.co.uk