F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP2: Bruni wygrywa pierwszy wyścig w Niemczech

Jest to już drugie zwycięstwo Włocha w tym sezonie, wywalczone po starcie z pole position.
Marek Roczniak, 29 lipca 2006, wyświetlenia: 2799<< | lista | T- | T+ | >>
We Francji swoje pierwsze zwycięstwa w serii GP2 odnieśli dwaj byli kierowcy Jordana, Timo Glock i Giorgio Pantano, a tymczasem w Niemczech o swojej osobie postanowił przypomnieć były kierowca Minardi, Gianmaria Bruni, który w tym sezonie wygrał już jeden wyścig, zapewniając ekipie Trident pierwsze zwycięstwo w pierwszym roku startów. Tym razem Włoch także wystartował z pole position, jednak bynajmniej nie miał łatwego zadania, co czyni jego drugie zwycięstwo jeszcze bardziej wartościowym.

Wraz z Brunim z pierwszego rzędu wystartował Glock, ale zdecydowanie mniej udanie, co przypłacił spadkiem na czwartą pozycję za Nelsona Piqueta Jr i Pantano. Tuż za Niemcem znaleźli się Ernesto Viso, Andreas Zuber i obydwaj kierowcy ART Grand Prix, Lewis Hamilton oraz Alexandre Premat, jednak w bolid Zubera wjechał wkrótce Franck Perera i Austriak musiał zjechać do boksów pod koniec pierwszego okrążenia w celu naprawy auta. Tymczasem partner Zubera z zespołu Trident, Bruni, kontrolował przebieg wyścigu i po trzech okrążeniach wraz z Piquetem miał już trzy sekundy przewagi nad Pantano.

Na czwartym okrążeniu Glock popisał się efektownym atakiem i na nawrocie za Parabolicą wyprzedził Pantano, odzyskując w ten sposób jedną z dwóch pozycji utraconych na starcie. Kłopoty z bolidem zaczął mieć tymczasem Premat i po odbyciu postoju miał już blisko okrążenie straty do lidera. Dzięki temu na punktowaną pozycję awansował Hiroki Yoshimoto, ale tylko po to, by ze zbytniego podekscytowania wpaść w poślizg w części stadionowej toru Hockenheim. Ostatecznie Japończyk nie dojechał do mety.

Po sześciu okrążeniach tuż za Pantano podążała już grupka kilku kierowców z Viso, Hamiltonem i Carrollem na czele. Spory ścisk umożliwił Hamiltonowi wyprzedzenie na kolejnym kółku Viso i Brytyjczyk zajmował już piątą pozycję. Ostatnią punktowaną pozycję zajmował w tym momencie Michael Ammermuller. Po 10 okrążeniach Bruni miał dwie sekundy przewagi na Piquetem, który w międzyczasie znalazł się pod presją ze strony Glocka.

Jako pierwszy z czołówki obowiązkowy postój zaliczył Hamilton, a miało to miejsce na 13 okrążeniu. W następnej kolejności boksy odwiedzali Pantano, Carroll, a tymczasem Glock na 16 okrążeniu skorzystał z błędu popełnionego przez Piqueta i awansował na drugą pozycji, by na kolejnym kółku po pitstopie Bruniego objąć prowadzenie wyścigu. Bruni ze względu na problemy z wymianą koła stracił trochę czasu, ale mimo to zdołał powrócić na tor przed Piquetem, który także odbył na tym samym okrążeniu postój.

Glock ze swoim postojem zwlekał do 19 okrążenia, a po jego odbyciu nadal był liderem wyścigu, mając tuż za swoimi plecami Bruniego. Na kolejnych pozycjach jazdę kontynuowali Piquet, Hamilton, Pantano, Carroll, Viso i Lopez. Radość Glocka z pierwszego miejsca nie trwała jednak zbyt długo, bowiem wkrótce okazało się, że Niemiec przekroczył limit prędkości w boksach, podobnie zresztą jak i Piquet. Obaj kierowcy po odbyciu kar znaleźli się odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji.

Na 23 okrążeniu Piquet wyprzedził Viso i ruszył w pogoń za Carrollem. Zacięta walka pomiędzy dwoma sparingowymi partnerami z czasów F3 trwała przez dwa okrążenia, aż w końcu na 26 kółku Piquet zdołał awansować na piątą pozycję. Tymczasem Glock powoli doganiał Pantano, tracąc do Włocha cztery sekundy po 29 okrążeniach. Hamilton także był bardzo szybki i po 31 okrążeniach jechał już tuż za Brunim, jednak wyprzedzenie jadącego bezbłędnie byłego kierowcy F1 nie wydawało się łatwym zadaniem.

Dwa okrążenia później Glock wyprzedził zaraz za drugim zakrętem Pantano i awansował na trzecią pozycję. Na 34 kółku w tym samym miejscu toru Włocha wyprzedził także Piquet, by ruszyć od razu w pogoń za Glockiem. Trzy okrążenia przed końcem wyścigu obydwu kierowców dzieliła już bardzo niewielka różnica czasowa. W końcu na ostatnim kółku Piquet zdecydował się na desperacki atak na nawrocie, co skończyło się kolizją. Bolid Glocka nie został uszkodzony i Niemiec dojechał do mety na trzeciej pozycji, a tymczasem Piquet zatrzymał się w miejscu i ostatecznie nie zdobył ani jednego punktu.

Udanym manewrem wyprzedzania na ostatnim okrążeniu popisał się za to Viso, wyprzedzając mającego wyraźne problemy z prowadzeniem bolidu Pantano. Włoch ostatecznie musiał zadowolić się piątą pozycją, a na ostatnich miejscach punktowanych finiszowali Carroll, Lopez i Piccione. Dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie zdobył tymczasem Premat, mając na mecie okrążenie straty do lidera. Po tym wyścigu przewaga Hamiltona nad Piquetem wzrosła z powrotem do ponad 20 punktów. Jutrzejszy, krótszy wyścig, rozpocznie się o godzinie 10:00, a będzie go można obejrzeć na żywo na kanale Eurosport.

GP2 Series > 2006 > Niemcy 2 (główny), Hockenheimring - 4,574 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 26Gianmaria BruniTrident RacingDallara GP2/05 Renault4057:40,76310
2. 2Lewis HamiltonART Grand PrixDallara GP2/05 Renault40+0:01,2388
3. 8Timo GlockiSport InternationalDallara GP2/05 Renault40+0:16,3196
4. 7Ernesto VisoiSport InternationalDallara GP2/05 Renault40+0:33,8145
5. 16Giorgio PantanoPetrol Ofisi FMS InternationalDallara GP2/05 Renault40+0:36,8344
6. 9Adam CarrollRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault40+0:52,1483
7. 5Jose Maria LopezSuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault40+0:52,9902
8. 21Clivio PiccioneDPR DirexivDallara GP2/05 Renault40+0:53,9191
9. 3Michael AmmermüllerArden InternationalDallara GP2/05 Renault40+0:59,478
10. 23Sergio HernandezDurangoDallara GP2/05 Renault40+1:13,406
11. 10Javier VillaRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault40+1:21,736
12. 25Felix PorteiroCampos RacingDallara GP2/05 Renault391 okr.
13. 11Nelson Piquet JrPiquet SportsDallara GP2/05 Renault391 okr.
14. 15Franck PereraDAMSDallara GP2/05 Renault391 okr.
15. 20Witalij PietrowDPR DirexivDallara GP2/05 Renault391 okr.
16. 12Alexandre NegraoPiquet SportsDallara GP2/05 Renault391 okr.
17. 17Jason TahinciPetrol Ofisi FMS InternationalDallara GP2/05 Renault391 okr.
18. 24Adrian VallesCampos RacingDallara GP2/05 Renault391 okr.
19. 1Alexandre PrematART Grand PrixDallara GP2/05 Renault382 okr.
20. 4Nicolas LapierreArden InternationalDallara GP2/05 Renault382 okr.
21. 19Luca FilippiBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault382 okr.
22. 6Fairuz FauzySuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault373 okr.
23. 18Hiroki YoshimotoBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault364 okr.
Niesklasyfikowani
27Andreas ZuberTrident RacingDallara GP2/05 Renault8
14Ferdinando MonfardiniDAMSDallara GP2/05 Renault0
22Lucas di GrassiDurangoDallara GP2/05 Renault0
Najszybsze okrążenie: Alexandre Premat (ART Grand Prix) - 1:23,774 na 36 okrążeniu (+1 pkt.)
Pole position: Gianmaria Bruni (Trident Racing) - 1:22,588 (+2 pkt.)
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Pitpass.com, GP2Series.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.03.2017  Formuła 2 zastąpi GP2 od sezonu 2017
02.02.2017  Seria GP2 zostanie przekształcona w mistrzostwa Formuły 2?
27.01.2017  Mistrzostwa GP2 oraz GP3 potwierdziły kalendarze na sezon 2017
27.11.2016  Lynn wygrywa wyścig, Gasly zostaje mistrzem GP2
26.11.2016  Gasly wygrywa i wychodzi na prowadzenie w GP2
Tagi:
GP2

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pussik, 30.07.2006 09:10[!]
Ale Piquet jest niedojrzałym kierowcą. Ci którzy oglądali to wiedzą o co chodiz. Koleś jest tylko szybki, to wszystko.
oligator, 31.07.2006 14:14[!]
Zgadzam sie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca