We Francji swoje pierwsze zwycięstwa w serii GP2 odnieśli dwaj byli kierowcy Jordana, Timo Glock i Giorgio Pantano, a tymczasem w Niemczech o swojej osobie postanowił przypomnieć były kierowca Minardi,
Gianmaria Bruni, który w tym sezonie wygrał już jeden wyścig, zapewniając ekipie Trident pierwsze zwycięstwo w pierwszym roku startów. Tym razem Włoch także wystartował z pole position, jednak bynajmniej nie miał łatwego zadania, co czyni jego drugie zwycięstwo jeszcze bardziej wartościowym.
Wraz z Brunim z pierwszego rzędu wystartował Glock, ale zdecydowanie mniej udanie, co przypłacił spadkiem na czwartą pozycję za Nelsona Piqueta Jr i Pantano. Tuż za Niemcem znaleźli się Ernesto Viso, Andreas Zuber i obydwaj kierowcy ART Grand Prix, Lewis Hamilton oraz Alexandre Premat, jednak w bolid Zubera wjechał wkrótce Franck Perera i Austriak musiał zjechać do boksów pod koniec pierwszego okrążenia w celu naprawy auta. Tymczasem partner Zubera z zespołu Trident, Bruni, kontrolował przebieg wyścigu i po trzech okrążeniach wraz z Piquetem miał już trzy sekundy przewagi nad Pantano.
Na czwartym okrążeniu Glock popisał się efektownym atakiem i na nawrocie za Parabolicą wyprzedził Pantano, odzyskując w ten sposób jedną z dwóch pozycji utraconych na starcie. Kłopoty z bolidem zaczął mieć tymczasem Premat i po odbyciu postoju miał już blisko okrążenie straty do lidera. Dzięki temu na punktowaną pozycję awansował Hiroki Yoshimoto, ale tylko po to, by ze zbytniego podekscytowania wpaść w poślizg w części stadionowej toru Hockenheim. Ostatecznie Japończyk nie dojechał do mety.
Po sześciu okrążeniach tuż za Pantano podążała już grupka kilku kierowców z Viso, Hamiltonem i Carrollem na czele. Spory ścisk umożliwił Hamiltonowi wyprzedzenie na kolejnym kółku Viso i Brytyjczyk zajmował już piątą pozycję. Ostatnią punktowaną pozycję zajmował w tym momencie Michael Ammermuller. Po 10 okrążeniach Bruni miał dwie sekundy przewagi na Piquetem, który w międzyczasie znalazł się pod presją ze strony Glocka.
Jako pierwszy z czołówki obowiązkowy postój zaliczył Hamilton, a miało to miejsce na 13 okrążeniu. W następnej kolejności boksy odwiedzali Pantano, Carroll, a tymczasem Glock na 16 okrążeniu skorzystał z błędu popełnionego przez Piqueta i awansował na drugą pozycji, by na kolejnym kółku po pitstopie Bruniego objąć prowadzenie wyścigu. Bruni ze względu na problemy z wymianą koła stracił trochę czasu, ale mimo to zdołał powrócić na tor przed Piquetem, który także odbył na tym samym okrążeniu postój.
Glock ze swoim postojem zwlekał do 19 okrążenia, a po jego odbyciu nadal był liderem wyścigu, mając tuż za swoimi plecami Bruniego. Na kolejnych pozycjach jazdę kontynuowali Piquet, Hamilton, Pantano, Carroll, Viso i Lopez. Radość Glocka z pierwszego miejsca nie trwała jednak zbyt długo, bowiem wkrótce okazało się, że Niemiec przekroczył limit prędkości w boksach, podobnie zresztą jak i Piquet. Obaj kierowcy po odbyciu kar znaleźli się odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji.
Na 23 okrążeniu Piquet wyprzedził Viso i ruszył w pogoń za Carrollem. Zacięta walka pomiędzy dwoma sparingowymi partnerami z czasów F3 trwała przez dwa okrążenia, aż w końcu na 26 kółku Piquet zdołał awansować na piątą pozycję. Tymczasem Glock powoli doganiał Pantano, tracąc do Włocha cztery sekundy po 29 okrążeniach. Hamilton także był bardzo szybki i po 31 okrążeniach jechał już tuż za Brunim, jednak wyprzedzenie jadącego bezbłędnie byłego kierowcy F1 nie wydawało się łatwym zadaniem.
Dwa okrążenia później Glock wyprzedził zaraz za drugim zakrętem Pantano i awansował na trzecią pozycję. Na 34 kółku w tym samym miejscu toru Włocha wyprzedził także Piquet, by ruszyć od razu w pogoń za Glockiem. Trzy okrążenia przed końcem wyścigu obydwu kierowców dzieliła już bardzo niewielka różnica czasowa. W końcu na ostatnim kółku Piquet zdecydował się na desperacki atak na nawrocie, co skończyło się kolizją. Bolid Glocka nie został uszkodzony i Niemiec dojechał do mety na trzeciej pozycji, a tymczasem Piquet zatrzymał się w miejscu i ostatecznie nie zdobył ani jednego punktu.
Udanym manewrem wyprzedzania na ostatnim okrążeniu popisał się za to Viso, wyprzedzając mającego wyraźne problemy z prowadzeniem bolidu Pantano. Włoch ostatecznie musiał zadowolić się piątą pozycją, a na ostatnich miejscach punktowanych finiszowali Carroll, Lopez i Piccione. Dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie zdobył tymczasem Premat, mając na mecie okrążenie straty do lidera. Po tym wyścigu przewaga Hamiltona nad Piquetem wzrosła z powrotem do ponad 20 punktów. Jutrzejszy, krótszy wyścig, rozpocznie się o godzinie 10:00, a będzie go można obejrzeć na żywo na kanale Eurosport.
•GP2 Series > 2006 > Niemcy 2 (główny), Hockenheimring - 4,574 km |
| | |
| P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 26 | Gianmaria Bruni | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 40 | 57:40,763 | 10 |
2. | 2 | Lewis Hamilton | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:01,238 | 8 |
3. | 8 | Timo Glock | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:16,319 | 6 |
4. | 7 | Ernesto Viso | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:33,814 | 5 |
5. | 16 | Giorgio Pantano | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:36,834 | 4 |
6. | 9 | Adam Carroll | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:52,148 | 3 |
7. | 5 | Jose Maria Lopez | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:52,990 | 2 |
8. | 21 | Clivio Piccione | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:53,919 | 1 |
9. | 3 | Michael Ammermüller | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:59,478 | |
10. | 23 | Sergio Hernandez | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +1:13,406 | |
11. | 10 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +1:21,736 | |
12. | 25 | Felix Porteiro | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 39 | 1 okr. | |
13. | 11 | Nelson Piquet Jr | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 39 | 1 okr. | |
14. | 15 | Franck Perera | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 39 | 1 okr. | |
15. | 20 | Witalij Pietrow | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 39 | 1 okr. | |
16. | 12 | Alexandre Negrao | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 39 | 1 okr. | |
17. | 17 | Jason Tahinci | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 39 | 1 okr. | |
18. | 24 | Adrian Valles | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 39 | 1 okr. | |
19. | 1 | Alexandre Premat | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 38 | 2 okr. | |
20. | 4 | Nicolas Lapierre | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 38 | 2 okr. | |
21. | 19 | Luca Filippi | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 38 | 2 okr. | |
22. | 6 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 37 | 3 okr. | |
23. | 18 | Hiroki Yoshimoto | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 36 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 27 | Andreas Zuber | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 8 | | |
| 14 | Ferdinando Monfardini | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| 22 | Lucas di Grassi | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| |
Najszybsze okrążenie: Alexandre Premat (ART Grand Prix) - 1:23,774 na 36 okrążeniu (+1 pkt.) Pole position: Gianmaria Bruni (Trident Racing) - 1:22,588 (+2 pkt.) Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Pitpass.com,
GP2Series.com