|
|
|
|
|
|
Ericsson i Wehrlein chwalą umowę Saubera z Hondą |
Od sezonu 2018 stajnia z Hinwil wejdzie w partnerstwo technologiczne z japońskim koncernem. |
|
•Nataniel Piórkowski, 3 maja 2017, wyświetlenia: 1966 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kierowcy Sauber – Marcus Ericsson oraz Pascal Wehrlein, uważają, że szwajcarski zespół podjął właściwą decyzję podpisując z Hondą umowę na dostawy silników od sezonu 2018.
Sauber, który od 2010 roku korzysta z jednostek napędowych Ferrari, od nadchodzącej kampanii wejdzie w partnerstwo z Hondą, obecnie współpracującą jedynie z ekipą McLarena. Pomimo poważnych problemów, z jakimi japoński producent zmaga się na początku swego trzeciego sezonu po powrocie do F1, Ericsson i Wehrlein dostrzegają pozytywne aspekty niedawno ogłoszonej umowy.
„Sądzę, że to dobre posunięcie dla zespołu” – skomentował Ericsson. „Oczywiście patrząc na obecną sytuację nie wygląda ono tak dobrze, bo Honda ma bardzo duże problemy. W dłuższej perspektywie jest to jednak właściwa decyzja. Myślę, że jest w tym potencjał”.
W podobnym tonie wypowiedział się Wehrlein: „Myślę, że to dobre rozwiązanie dla teamu. Nie mogę powiedzieć zbyt wiele, bo mam kontrakt z Sauberem wyłącznie na sezon 2017, ale myślę, że to właściwe posunięcie. Mam nadzieję, że Honda będzie w stanie dobrze wykonać swoją część pracy, zapewniając w przyszłym roku Sauberowi szansę walki o konkurencyjne wyniki”.
Zapytany o sugestie niektórych obserwatorów, którzy przekonywali, że Sauber mógłby walczyć o lepsze wyniki, gdyby już teraz używał silników Hondy, Ericsson stwierdził: „Używamy teraz ubiegłorocznych jednostek Ferrari, przez co nie otrzymamy w tym sezonie zbyt wielu poprawek. Może rzeczywiście byłoby lepiej, gdybyśmy mieli za naszymi plecami silnik Hondy i próbowali wykonać z nim jak najlepszą pracę, ale mamy to co mamy. Staramy się zmaksymalizować potencjał dostępnego silnika Ferrari”.
Zapytany o to, czy Sauber już teraz odczuwa deficyt mocy w porównaniu do konkurencyjnych zespołów, Ericsson wyjaśniał: „Oczywiście sytuacja odbiega od tej, w jakiej chcielibyśmy się znajdować, ale jest jak jest – takie są fakty. Nie możemy z tym zbyt wiele zrobić. Na niektórych torach będziemy mieli więcej problemów, a na innych silnik ma z kolei mniejsze znaczenie. Trzeba utrzymywać morale na wysokim poziomie, ciężko pracować. Musimy rozwijać bolid w trakcie sezonu, tak jak to sobie zaplanowaliśmy. Szkoda, że mamy starszą jednostkę. W niczym nam ona nie pomoże”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|