2017 Ekipa Manor przez problemy finansowe podejmuje decyzję o wycofaniu się z F1, w związku z czym Mercedes rozpoczyna rozmowy z Sauberem i zapewnia Pascalowi dalsze starty w F1. Mimo to opuszcza część zimowych testów oraz dwa pierwsze wyścigi przez uraz pleców, którego nabawił się w styczniu podczas wypadku w Race of Champions. Wskakuje do kokpitu C36 od Grand Prix Bahrajnu i w całym sezonie zdobywa pięć punktów za ósme miejsce w Hiszpanii oraz dziesiąte w Azerbejdżanie. Za kierownicą bolidu z silnikiem Ferrari w starszej specyfikacji skazany jest na jazdę na samym końcu stawki, lecz mimo to zalicza kilka mocnych występów i pokonuje zespołowego partnera - Marcusa Ericssona. Ostatecznie kończy mistrzostwa na osiemnastej pozycji.
2016 Zalicza bardzo poprawny debiut w barwach Manora i jest jednym z największych objawień w sezonie 2016. Za kierownicą niekonkurencyjnego bolidu osiąga kilka dobrych wyników, a w szczególności w Austrii, gdzie finiszował na dziesiątej lokacie i zdobył swój pierwszy punkt w Formule 1. Po letniej przerwie jego nowym partnerem zostaje kolejny junior Mercedesa - Esteban Ocon, z którym toczy zacięty pojedynek. Liczy się w walce o posadę w Force India na sezon 2017, lecz ostatecznie to Francuz otrzymuje angaż. Swój pierwszy sezon w Formule 1 kończy na dziewiętnastym miejscu i otrzymuje od Autosportu nagrodę dla debiutanta roku.
2015 Przystępuje do trzeciego sezonu w DTM w barwach Mercedesa i wygrywa w dwóch wyścigach, a także trzykrotnie staje na podium. Dzięki temu na jedne zmagania przed końcem sezonu przypieczętowuje tytuł mistrza w niemieckiej serii samochodów turystycznych. W trakcie sezonu testuje bolidy Formuły 1 Mercedesa i Force India, natomiast dzięki mistrzostwu w DTM wzbudza zainteresowanie na rynku kierowców. Ostatecznie udaje mu się zdobyć posadę na sezon 2016 w Manorze.
2014 Zostaje w DTM i tym razem zalicza o wiele lepszy sezon. Zostaje sklasyfikowany na ósmej pozycji z dorobkiem 46 punktów. Podczas rundy na Lausitz zdobywa swoje pierwsze w karierze pole position, które następnego dnia zamienia w zwycięstwo. W obu przypadkach zostaje najmłodszym kierowcą w historii DTM, któremu udała się ta sztuka. We wrześniu zostaje potwierdzony jako kierowca testowy fabrycznego zespołu Formuły 1 Mercedesa, a podczas testów w Abu Zabi otrzymuje możliwość sprawdzenia mistrzowskiego bolidu W05 Hybrid.
2013 Decyduje się pozostać w Formule 3 przemianowanej na Mistrzostwa Europy. Podczas pierwszej rundy na Monzy wygrywa drugi wyścig, a w pozostałych melduje się na drugim oraz trzecim miejscu. Niespodziewanie Ralf Schumacher kończy karierę kierowcy wyścigowego i Mercedes decyduje się na zatrudnienie Pascala w mistrzostwach DTM, gdzie mając osiemnaście lat zostaje najmłodszym zawodnikiem w historii. W swoim debiucie zajmuje odległe 21. miejsce z dorobkiem trzech punktów, które wywalczył na Brands Hatch, Red Bull Ringu i Nurburgringu.
2012 Wykonuje spory krok i przechodzi do Formuły 3 Euroseries. Ponownie reprezentuje Mucke Motorsport i w swoim debiucie walczy o tytuł mistrza. Ostatecznie z dorobkiem 229 punktów i jednym zwycięstwem zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji.
2011 Decyduje się pozostać w ADAC Formula Masters i tym razem nie ma sobie równych. Wygrywa aż siedem zmagań na torach Oschersleben, Sachsenring, Zolder, Nürburgring oraz Lausitz, aczkolwiek w trzech wyścigach zostaje zdyskwalifikowany. Mimo to zdobywa mistrzowski tytuł z przewagą 21 punktów nad kolejnym zawodnikiem.
2010 W sezonie 2010 decyduje się zakończyć starty za kierownicą gokarta i awansuje do ADAC Formula Masters. Dołącza do ekipy Mucke i w jej barwach kończy debiutancki sezon na szóstym miejscu, wygrywając wyścig na Sachsenringu, a także zdobywając trzy miejsca na podium.
2003-2009 Rozpoczyna przygodę z wyścigami od startów w kartingu mając zaledwie osiem lat. Swoją karierę zaczyna w rodzinnej miejscowości Sigmaringen, lecz z czasem wykonuje coraz odważniejsze kroki i w 2009 roku awansuje do kategorii KF2, w której zostaje sklasyfikowany na piątym miejscu w tabeli.
Objaśnienia:P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu | Rezultaty wszystkich wyścigów Wszystkie pole positions | Wszystkie zwycięstwa | Wszystkie najszybsze okrążenia
•Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GP
Tor
Nr
Bolid
Op.
St.
Fi.
Dodatkowa informacja
Sezon 2017
Albert Park
94
Sauber C36
-
-
brał udział tylko w treningach
Sakhir
94
Sauber C36
13
11
Soczi
94
Sauber C36
17
16
Catalunya
94
Sauber C36
15
8
Monte Carlo
94
Sauber C36
18
NS
kolizja z Buttonem
Gilles Villeneuve
94
Sauber C36
PL
15
Baku
94
Sauber C36
14
10
Red Bull Ring
94
Sauber C36
PL
14
Silverstone
94
Sauber C36
17
17
Hungaroring
94
Sauber C36
18
15
Spa-Francorchamps
94
Sauber C36
18
NS
uszkodzenia po kolizji
Monza
94
Sauber C36
12
16
Marina Bay
94
Sauber C36
19
12
Sepang
94
Sauber C36
18
17
Suzuka
94
Sauber C36
17
15
Austin
94
Sauber C36
14
NS
uszkodzenia po kolizji
Mexico City
94
Sauber C36
13
14
Interlagos
94
Sauber C36
15
14
Yas Marina
94
Sauber C36
18
14
Objaśnienia:St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu