F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Do pierwszych testów systemu "tarczy" może dojść podczas GP Włoch

Koncepcja taraczy jest preferowanym rozwiązaniem mającym wzmocnić ochronę kokpitu.
Nataniel Piórkowski, 4 maja 2017, wyświetlenia: 1235<< | lista | T- | T+ | >>


McLaren ma nadzieję, że pierwsze testy tak zwanego systemu tarczy, mającego wzmocnić bezpieczeństwo kierowcy w kokpicie, będą mogły zostać przeprowadzone podczas wrześniowego GP Włoch.

W trakcie niedawnego posiedzenia Grupy Strategicznej i Komisji F1 ustalono, że "tarcza" zastąpi Halo jako preferowane rozwiązanie przygotowywane do wdrożenia z myślą o sezonie 2018.

W ubiegłym roku wszystkie zespoły otrzymały okazję do przetestowania Halo – po raz pierwszy system ten pojawił się w bolidzie Kimiego Raikkonena w trakcie zimowych testów w Barcelonie.

Projekt "tarczy" wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, a FIA nie przeprowadziła jeszcze jego dokładnych testów. Dyrektor wyścigowy McLarena – Eric Boullier ma nadzieję, że zespoły dostaną możliwość sprawdzenia w praktyce nowego rozwiązania tuż po zakończeniu letniej przerwy.

„Kilka dni temu widzieliśmy tylko szkice przedstawione przez FIA. Naciskamy na to, by przynajmniej na Monzę mieć system, który będzie mógł znaleźć się w bolidzie. Chcemy przeprowadzić pierwsze testy przed GP Singapuru. Zrobimy co w naszej mocy, aby wszystko było gotowe na Monzę”.

Kierowca stajni z Woking – Fernando Alonso komentował: „Gdy spojrzymy na nas, na kierowców, na GPDA, to zawsze potwierdzamy, że chcielibyśmy otrzymać dodatkową ochronę głowy”.

„W gestii FIA i zespołów leży wypracowanie takiego rozwiązania. Nie mamy zbyt wiele informacji na temat nowego systemu. Widzieliśmy tylko jego rysunki i tego typu rzeczy, więc musimy być pewni tego, czy jest on wystarczający bezpieczny lub czy w większości przypadków równie dobry jak Halo. To nie kierowcy wybierają projekt, który znajdzie się w bolidach. Pewne jest to, że popieramy postulat dodatkowej ochrony głowy w możliwie maksymalnym wymiarze” – dodał dwukrotny mistrz świata.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Boullier E.
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 04.05.2017 14:56[!]
Uff, czyli na przyszły sezon tego nie wprowadzą. To za późno.
WooQash, 04.05.2017 23:50[!]
Nie wiem dlaczego ale mam wrażenie, że ta cała "tarcza" to o kant tyłka potłuc. Według mnie ta "tarcza" nie ochroniłaby kierowcy, który dostałby lecącym kołem tak jak w przypadku Henry'ego Surtees'a w F2 w 2009 roku. Natomiast z drugiej strony patrząc "Halo" nie dałoby pewnie rady ze sprężyną jak u Massy na Hungaroringu w 2009. Oba systemy są według mnie niedopracowane i pełną ochronę można uzyskać poprzez całkowite zamknięcie kokpitu (nie mniej nie wydaje mi się aby to był też super pomysł).
mbwrobel, 05.05.2017 08:59[!]
Halo przypomina stringi. Za to tarcza ma duże szanse być dużym utrudnieniem podczas deszczu, a nawet już po deszczu przy mokrej nawierzchni.
enstone, 05.05.2017 11:00[!]
Dlatego, albo zamykają całkowicie kokpity jak LMP1, albo zostawiają tak jak jest.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca